Skoda Tuning ervaringen

Goofy@5E

Forumguru
Beetje off topic, maar ivm het verbruik, tank sinds kort 98ron, verbruik is gezakt met 0,5 lt tov 95ron, zelfde rijstijl wel te verstaan,
 

Arco

Forumguru
Beetje off topic, maar ivm het verbruik, tank sinds kort 98ron, verbruik is gezakt met 0,5 lt tov 95ron, zelfde rijstijl wel te verstaan,
Idd. Bij mij ook. De mannen van DVX performance hebben me dat verteld. Ik wist niet dat je daar langer mee kon rijden... ik vond het alleen gewoon duur...maar idd...off topic
On topic nu: komaan, er zijn toch meer leden die hun wagen een vitaminekuurtje gegeven hebben, niet?
 
Laatst bewerkt:

Kempes

Forumguru
1. Skoda Octavia Combi 1.6 tdi CAYC (sjoemelsoftwareblok) 2010 handbak
2. JD Engineering
3. Stage 1
4. 149,8 pk + 326,3 Nm
5. Positief , rijd na tuning heerlijk. Verbruik is exact hetzelfde gebleven (rijstijl ook)
6. 40.000 km

full
 
Laatst bewerkt:

Arco

Forumguru
1. Skoda Octavia Combi 1.6 tdi CAYC (sjoemelsoftwareblok) 2010 handbak
2. JD Engineering
3. Stage 1
4. 249,8 pk + 326,3 Nm
5. Positief , rijd na tuning heerlijk. Verbruik is exact hetzelfde gebleven (rijstijl ook)
6. 40.000 km

full
We sjoemelen idd lekker verder op de al bestaande sjoemelsoftware
 

B.Stuurder

Forumguru
Het leek mij ook al fors.....

Ik mis nu ongetuned vooral koppel, dat is ook vreemd laag ten opzichte van het vermogen. Hij gaat als de brandweer, maar voelt licht aan. Dat zal wel beter worden met tuning, of niet?
 

LT83

Forumguru
* Octavia RS 2.0TFSI 2006
* JD stage 2 ( Milltek downpipe + K&N Intake + RON 100 brandstof)
* 309pk/448nm
* 125.000km getuned gereden, geen problemen (begonnen met stage 1)
* verbruik is 1 op 11/12 bij lange ritjes, 1 op 10 bij stadsritten en 1 op 7 bij veelvuldig aanspreken vermogen

Auto rijdt super, tuning is goed gelukt, fijne tuner
Na upgrade richting stage 2 heb ik de koppeling moeten vervangen voor een Sachs SRE, maar dat was te verwachten ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het leek mij ook al fors.....

Ik mis nu ongetuned vooral koppel, dat is ook vreemd laag ten opzichte van het vermogen. Hij gaat als de brandweer, maar voelt licht aan. Dat zal wel beter worden met tuning, of niet?

Zeker wel, ga maar na, dat Fabiaatje van mij met iets van 135 pk heeft al bijna net zoveel koppel als de jouwe. Dat ga je zeker merken
 

Skodatek1

Forumguru
Beetje off topic, maar ivm het verbruik, tank sinds kort 98ron, verbruik is gezakt met 0,5 lt tov 95ron, zelfde rijstijl wel te verstaan,

Bij JD hebben ze mij geadviseerd om 100 of 102 octaan te tanken. Ik heb voor de tuning altijd 95 getankt waardoor de motor pingelde (zelf niet zo gemerkt) Ik tank altijd bij Aral hier over de grens Ultimate 102. Auto rijdt super fijn met deze octaangehalte! :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco
Bovenaan Onderaan