Skoda Superb Combi 1.6 TDI (voorheen potentieel Skoda rijder)

mwhite

Forumguru
zo best klap idd
gelukkig heb je niks geprobeerd uit reactie.
airbags nog in?
en de ree was er nog wat van over?
ik heb vroeger mij aangereden hert verkocht aan de poelier :D
 

Oenoud

Forumguru
Het lijkt er inderdaad op dat alleen grill, lampen, bumper vervangen moeten worden en dat de motorkap onbeschadigd is. De meeste moderne auto's kunnen een ree wel hebben, probleem zijn de gevallen waarbij de romp van een dier op de voorruit komt, en dan komen ze vaak ook binnen, en dan heb je een heel ander ongeluk.

Dat ligt toch een klein beetje anders helaas @Cordoba

Onder de kap is er ook het e.e.a. beschadigd. Radiateur, gasklephuis? luchtfilter kapot.
Tevens zit er een knik in een van de zijschermen. Door de klap zijn vermoedelijk de koplampen naar achteren gedrukt en hebben ze de zijschermen door gedrukt. Ook is er hierdoor lak afgebarsten. Motorkap lijkt nog heel maar dat konden ze nog niet goed beoordelen.

1e schatting kwam uit op een ruime 6.500 euro schade.
Doordat het beest in de grill is gepakt is hij gelukkig niet naar boven en dus door het voorraam gekomen.
Daar moet je ook niet aan denken zo'n beest in een keer op je schoot.


@Oenoud dat is niet mis.
Nu heb ik een hele gekke vraag. Zou ik via jouw garage bedrijf de defecte koplampen mogen hebben? Of kun je me in contact brengen met je schade bedrijf?
Heb nog een projectje waarbij ik op zoek ben naar een kapotte lamp unit.

@paultie Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen. Vragen kost niks.

@mwhite Airbags zijn niet afgegaan omdat op de plek waar de sensoren zitten vermoedelijk de poten van de ree geraakt zijn. Deze geven meer mee dan wanneer ik het lichaam van het beest op die plek geraakt had.
Ook zijn de gordelspanners niet afgegaan.

Ree was behoorlijk aan gort om het zo maar oneerbieding uit te drukken. Beest bleek ook nog jongen te hebben.
Als je goed kijkt op een van de foto's zie je 2 jongen op de onderbumper liggen. Net onder de kentekenplaat houder.
Best wel zielig maar als ik moet kiezen tussen een zwangere ree of mijzelf dan is het niet zo heel moeilijk.
Daar komt bij dat ik in dit geval geen tijd had om een serieuze afweging te maken.

De auto kan zoals het er nu naar uitziet gelukkig weer gemaakt worden.
Ben er toch wel behoorlijk aan gehecht inmiddels:jaja:
Hoop alleen wel dat ze alle onderdelen van het beestje er een beetje uit kunnen krijgen. De auto is inmiddels al ruim 5 keer grondig gewassen maar er hangt nog steeds een enorme stank om heen.
Zit ik niet echt op te wachten als je er straks mee gaat rijden er een enorme putlucht je auto in komt.
Ze vinden nog steeds onderdelen van het beest in de motorruimte.
 

Testedoene

Forumguru
Ja hallo... arm beestje :bloos:
Gelukkig voor jou heb je de tijd niet meer gehad om te reageren! Dit kon inderdaad helemaal anders gelopen zijn.

Hopelijk wordt de schade aan de wagen goed vergoed.
Als je last hebt van geurhinder in de wagen raad ik je aan om een bakje met natriumbicarbonaat in de wagen te zetten (zoals het product dat moeder de vrouw gebruikt voor het bakken in de keuken). Dit product zuigt alle geurtjes weg.
 

ertromp

Forumguru
Gelukkig dat het beest niet door je voorruit gekomen is.
Is een berucht stuk daar tussen Vaassen en Wezep. Gebeurt helaas vaker daar ook op klaarlichte dag dat er op de A50 aanrijdingen zijn met wild.
Vorig jaar nog een motorrijder die op klaarlichte dag vol zo'n beest raakt maar er gelukkig goed vanaf gekomen is.
Vooral de herft en wintermaanden ben ik daar behoorlijk op m'n hoede als ik naar de kazerne in Wezep rijdt :nailbiting:
 

Cordoba

Forumguru
Radiateur/condensor kapot, daar sta ik niet van te kijken, ik vond het vooral vreemd dat motorkap en zijschermen eigenlijk in tact lijken op de foto, maar in elk geval voor 1 voorscherm is dat gezichtsbedrog, en mogelijk meer.

Wat de geur betreft, behalve de motorruimte goed (laten) reinigen, denk ik ook de parafaanbak, en ook even het interieurfilter bekijken (kan zijn dat er via de parafaanbak, wat bloed of iets dergelijks binnengekomen is, en op/in het interieurfilter zit.
 

kansberg

Forumguru
Sodeju.... dat moet wel een beste klap gegeven hebben. Heb het niet gehoord, ik woon er nog geen 500 meter vandaan. Ik zie ze vaak in 'kom' waar de af/oprit omheen draait. Daar moeten ze uit en kiezen ze soms de snelweg i.p.v. de achterliggende weilanden. Het is de laatste tijd erg raak met wildaanrijdingen hier in de gemeente. Gelukkig geen persoonlijkletsel @Oenoud , ja het reetje wel natuurlijk, maar die zal hopelijk niet lang geleden hebben, aan de schade te zien. De rest is verzekerd blik. Succes met de afwikkeling van het geheel!
 

Arco

Forumguru
Spijtig, zo een mooie wagen...
Hopelijk maken ze hem weer in de oorspronkelijke staat. Voorkant was toch door jou onder handen genomen dacht ik?
Had je nog een Omnium verzekering?
 

Oenoud

Forumguru
Bedankt voor de tip @Cordoba Zal het morgen even doorgeven aan de schadehersteller dat ze dat even checken.
Het zal gemakkelijker zijn om dat nu geregeld te krijgen dan wanneer je de auto al weer een tijdje terug hebt.
Kunnen ze het beter nu meteen checken / vervangen.

Het was inderdaad een behoorlijke klap @kansberg. Ik had op het moment van de klap eigenlijk geen enkel benul wat ik nu geraakt had. Dat kwam pas toen ik stil stond. Ben behoorlijk geschrokken. Kan aan mezelf merken dat ik nu tegenwoordig zo'n beetje elke centimeter berm en aan de weg grenzende weilanden ongemerkt afspeur naar eventuele rondlopende dieren. Schrik zit er ongemerkt nog steeds behoorlijk in denk ik. Vooral als je gaat nadenken over hoe het ook anders had kunnen aflopen. Reetje heeft inderdaad niet veel geleden. Was op slag dood. En de auto is inderdaad maar blik. (maar stiekem wel een hele mooie;)) Maar dat gaat weer goed komen.


Inderdaad @Blackokkie2 Bedragen lopen tegenwoordig snel op. Ik krijg bij ophalen van de auto een fotoreportage van alle werkzaamheden die ze uitgevoerd hebben. Ben benieuwd wat er allemaal vervangen / gerepareerd is.

Bedankt @Arco. Hij wordt inderdaad weer in ere hersteld. Eigenlijk is dat niet helemaal waar....
Ik had de voorzijde namelijk nog niet aangepakt Dit stond echter nog wel steeds op mijn wensenlijstje.
Ik was namelijk van plan om het front zwart te (laten) maken. Heb vandaag even contact gehad met de schadehersteller.
Deze vertelde mij dat alle onderdelen (origineel) al besteld en geleverd waren inclusief weer een chromen grille.
Maar hij begreep mijn idee en gaf aan dat ze dit probleemloos in de kleur kunnen spuiten. evenals de chromen strip tussen de mistlampen. Dus toch nog een beetje geluk bij een ongeluk. Alleen het logo op de kap is dan nog chroom maar volgens mij zijn daar op superskoda.com wel alternatieven voor te vinden. Zag dat jouw logo ook zwart is. Ziet er wel heel mooi en sportief uit moet ik zeggen.

@kansberg Als ik het mij goed kan herinneren ben jij nog al bedreven in photoshop.
Kun jij makkelijk de onderstaande foto shoppen zodat grille en onderstrip zwart zijn;)
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo iets er uit gaat zien..
Hoor het wel als het lukt...
Greenline badge komt ook niet weer terug trouwens....:D

Oja @Arco wat is een omnium verzekering?




IMG_0554.JPG
 
Laatst bewerkt:

Arco

Forumguru
Bedankt voor de tip @Cordoba Zal het morgen even doorgeven aan de schadehersteller dat ze dat even checken.
Het zal gemakkelijker zijn om dat nu geregeld te krijgen dan wanneer je de auto al weer een tijdje terug hebt.
Kunnen ze het beter nu meteen checken / vervangen.

Het was inderdaad een behoorlijke klap @kansberg. Ik had op het moment van de klap eigenlijk geen enkel benul wat ik nu geraakt had. Dat kwam pas toen ik stil stond. Ben behoorlijk geschrokken. Kan aan mezelf merken dat ik nu tegenwoordig zo'n beetje elke centimeter berm en aan de weg grenzende weilanden ongemerkt afspeur naar eventuele rondlopende dieren. Schrik zit er ongemerkt nog steeds behoorlijk in denk ik. Vooral als je gaat nadenken over hoe het ook anders had kunnen aflopen. Reetje heeft inderdaad niet veel geleden. Was op slag dood. En de auto is inderdaad maar blik. (maar stiekem wel een hele mooie;)) Maar dat gaat weer goed komen.


Inderdaad @Blackokkie2 Bedragen lopen tegenwoordig snel op. Ik krijg bij ophalen van de auto een fotoreportage van alle werkzaamheden die ze uitgevoerd hebben. Ben benieuwd wat er allemaal vervangen / gerepareerd is.

Bedankt @Arco. Hij wordt inderdaad weer in ere hersteld. Eigenlijk is dat niet helemaal waar....
Ik had de voorzijde namelijk nog niet aangepakt Dit stond echter nog wel steeds op mijn wensenlijstje.
Ik was namelijk van plan om het front zwart te (laten) maken. Heb vandaag even contact gehad met de schadehersteller.
Deze vertelde mij dat alle onderdelen (origineel) al besteld en geleverd waren inclusief weer een chromen grille.
Maar hij begreep mijn idee en gaf aan dat ze dit probleemloos in de kleur kunnen spuiten. evenals de chromen strip tussen de mistlampen. Dus toch nog een beetje geluk bij een ongeluk. Alleen het logo op de kap is dan nog chroom maar volgens mij zijn daar op superskoda.com wel alternatieven voor te vinden. Zag dat jouw logo ook zwart is. Ziet er wel heel mooi en sportief uit moet ik zeggen.

@kansberg Als ik het mij goed kan herinneren ben jij nog al bedreven in photoshop.
Kun jij makkelijk de onderstaande foto shoppen zodat grille en onderstrip zwart zijn;)
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo iets er uit gaat zien..
Hoor het wel als het lukt...
Greenline badge komt ook niet weer terug trouwens....:D

Oja @Arco wat is een omnium verzekering?




Bekijk bijlage 49806

Leuk dat dit in het zwart kan gespoten worden en ja voor de badge is er superskoda!
Komt helemaal goed!
Omnium betekent bij ons dat de verzekering alle schade dekt.
We hebben elkaar gesproken op de nazomermeeting. Daar heb ik je wagen mogen bewonderen.
Groeten,
Arco
 
Laatst bewerkt:

Oenoud

Forumguru
Dat klopt inderdaad @Arco

Schade wordt hier ook gewoon door de verzekering gedekt.
Wij hebben elkaar inderdaad gezien tijdens de meeting.
Daar heb je nog een prijs gewonnen met die mooie auto van je.
Denk dat je een van de mooiste octavia's van het forum hebt.

Ben benieuwd hoe het zwarte front er uit gaat zien. Was al lange tijd een wens van mij.
Dus dat is dan een van de weinige pluspunten aan dit hele voorval.

Hoop je snel weer eens te spreken op een meeting
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco

Arco

Forumguru
Dat klopt inderdaad @Arco

Schade wordt hier ook gewoon door de verzekering gedekt.
Wij hebben elkaar inderdaad gezien tijdens de meeting.
Daar heb je nog een prijs gewonnen met die mooie auto van je.
Denk dat je een van de mooiste octavia's van het forum hebt.

Ben benieuwd hoe het zwarte front er uit gaat zien. Was al lange tijd een wens van mij.
Dus dat is dan een van de weinige pluspunten aan dit hele voorval.

Hoop je snel weer eens te spreken op een meeting
We spreken nog wel eens over jou hier in Belgie: de coole papa die weigerde om een monovolume te kopen en een supercoole oplossing bedacht!
Sportief en een aantal kids, het kan!
We zien elkaar nog wel s op een meeting!
Groeten
 

Canon-Eye

Forumguru
Oja @Arco wat is een omnium verzekering?
Dat is de Vlaamse aanduiding voor wat we hier een allrisks verzekering noemen.

Overigens zie ik in de foto's weer een duidelijke bevestiging van de noodzaak om op de smalle wegen rond mijn woondorp, vaak fungerend als grens tussen weiland en bossen, zeker bij duisternis de snelheid beneden de 60 te houden en alle beschikbare lichten te voeren,inclusief de breedstralers. Dan zie ik ze net iets eerder aankomen als ze roedelsgewijs aan komen stormen om over te steken - dat is me al meerdere keren gebeurd.

Succes met de afhandeling!
 

bobbl

Forumguru
Sow! zie het net pas, wat een schade! gelukkig geen gewonden (buiten de ree natuurlijk)
Succes met de afhandeling, en dat die maar mooier mag worden dan die al was:jaja:
 

Oenoud

Forumguru
Overigens zie ik in de foto's weer een duidelijke bevestiging van de noodzaak om op de smalle wegen rond mijn woondorp, vaak fungerend als grens tussen weiland en bossen, zeker bij duisternis de snelheid beneden de 60 te houden en alle beschikbare lichten te voeren,inclusief de breedstralers. Dan zie ik ze net iets eerder aankomen als ze roedelsgewijs aan komen stormen om over te steken - dat is me al meerdere keren gebeurd.


Dan heb ik hier nog een bevestiging voor je. Vond dit op het internet.
Dit is gemeten bij een snelheid van 60 km/h. Gaat om het aanrijdingsgewicht met wilde dieren bij een bepaalde snelheid. For the record: Ik reed ongeveer 130 km/h.....

aanrijdingsgewicht-met-wilde-dieren-ADAC-714x1024.jpg
 

Oenoud

Forumguru
Nu heb ik een hele gekke vraag. Zou ik via jouw garage bedrijf de defecte koplampen mogen hebben? Of kun je me in contact brengen met je schade bedrijf?
Heb nog een projectje waarbij ik op zoek ben naar een kapotte lamp unit.

@paultie

Heb even voor je geinformeerd en kan de koplampen meenemen als ik de auto weer ophaal.
Had jij hier belang bij of zoek je ze van een SIII. De mijne is een SII facelift zoals je wellicht al gezien had.
Laat maar horen of je er belang bij hebt dan neem ik ze voor je mee.
 
Bovenaan Onderaan