Skoda Superb Combi 1.6 TDI (voorheen potentieel Skoda rijder)

cwind

Nieuw lid
Hartelijk dank voor de info.
Vraag is alleen of het juridisch kan en mag: op kenteken staat dat het een normale 5-zitter is. Verzekeringstechnisch zal het bij een flinke aanrijding niet kloppen denk ik.
Daarnaast spreekt men over maximale lengtes vd passagiers. Ik meen 1.35??
Groet
 

Oenoud

Forumguru
Hallo allemaal.

Even een vraag aan een mede superb II FL model rijders.
Zouden jullie een paar foto's net als de onderstaande van mijn auto willen maken en plaatsen.
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik mijn auto weer terug van de schadehersteller maar ik ben toch niet helemaal tevreden.

Volgens mij staat de grill namelijk te ver naar achteren en ook zit de motorkap er niet mooi op naar mijn idee.
Het lijkt net of staat hij iets open. En zit er ook verschil in de hoogte tussen grill en motorkap. Van voren bekeken is er rechts meer ruimte dan links.

Er is aan de motorkap verder niks gedaan door care. Was volgens hun niet beschadigd.
Het lijkt mij dat wanneer het complete slot en alle omliggende onderdelen compleet weg waren door de klap dat dan ook die motorkap een behoorlijke druk heeft gehad te verwerken.

Het hele plaatje klopt volgens mij niet helemaal als je het kritisch bekijkt.
Daarnaast vond ik vandaag ook een loper in de lak op de grill.

Dus mochten jullie zo vriendelijk zijn om soortgelijke foto's van een "schadevrije" superb dan ben ik jullie zeer erkentelijk.

Fijn weekend nog. image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb de indruk dat dat strakker aangesloten hoort te zijn.... toch care hè?....

Even aan het googelen geweest:
New-Skoda-Superb-facelift-Pics-front-white.jpg

s2f-frdif-mxt.jpg
 
Laatst bewerkt:

Oenoud

Forumguru
Vandaag toch maar even een bezoekje gebracht aan de Skoda dealer in Leeuwarden.
Daar de auto vergeleken met een schadevrij exemplaar. Toen bleek al snel dat mijn bevindingen toch wel correct waren.
We zijn gezamenlijk met de beide auto's naar Care in Leeuwarden gereden.
Ook de man van Care constateerde dat het niet echt gerepareerd is zoals het zou moeten zijn.

Het klopt gewoon net niet. Teveel slordigheidjes in eigenlijk alle onderdelen die gefixt zijn.
Als je goed gaat kijken vind je inderdaad nog meer tekortkomingen.
Uiteindelijk maar direct contact opgenomen met Care in Arnhem.
"of ik even langs wil rijden" was het verzoek. Aangegeven dat dat voor mij 2 uur heen en 2 uur terug inhoud.
Dat was inderdaad wel een beetje teveel van het goede maar of ik dan even bij een vestiging van Care in friesland langs wou gaan.

Laat ik daar nou net zijn, dus de man van Care uit Leeuwarden aan de telefoon.
Dit was nogal wat gedoe over en weer over hoe het nu opgelost zou gaan worden.
Uiteindelijk besloten dat ze in Leeuwarden de reparatie min of meer overnieuw gaan doen.
Dit houdt in dat de auto aan de voorzijde weer compleet gedemonteerd gaat worden en opnieuw opgebouwd.
Koplampen zit niet goed. Knik in scherm is niet goed hersteld. Motorkap sluit niet mooi aan.
Veel verschil in de naden tussen de verschillende onderdelen.

In ieder geval wordt de auto 23 mei weer opnieuw aangepakt en zal ik hem weer 3 dagen kwijt zijn.
In ieder geval blij dat het weer allemaal naar wens opgelost wordt.

Hopen dat het nu goed gaat.
 

RefleCs

Forumguru
Jammer dat je net zoals mij dezelfde ervaring met Care op moet lopen..... Hopelijk herstellen ze het bij de andere vestiging naar behoren. Mocht je nog weer in Leeuwarden bij de dealer komen, doe Herman de groeten ;) Toevallig mijn SIII Combi nog zien staan? :tongue:
 

Cordoba

Forumguru
Oenoud, ik hoop dat je als verlaat verjaardagspresentje toch een strakke Superb krijgt. Op basis van je foto's had ik vooral het idee, dat de motorkap niet goed zit. De grill lijkt wel mooi aan te sluiten op de koplampen. Aan de andere kant zie ik ook dat de naad tussen bovenkant koplampen en zijschermen niet klopt.
 

Oenoud

Forumguru
@RefleCs Het is inderdaad behoorlijk balen maar ik heb goede hoop dat het nu naar behoren opgelost wordt.
Ik ben blij dat hij nu in Leeuwarden hersteld gaat worden.
De hele benadering hier gaf mij al een positief gevoel.

Ik zal Herman de groeten doen als ik hem weer zie maar ik denk dat jij hem sneller weer spreekt dan mij.
Doe hem in dat geval de groeten maar even van mij.
Wereldgozer die Herman.. :thumbsup:
Heeft mij destijds ook zeer correct geholpen bij het samenstellen en uiteindelijk uitleveren van mijn auto.
En ook nu is hij altijd zeer behulpzaam. De man verdient een dikke pluim.
Ik heb een sterk voorgevoel dat de volgende weer een Skoda gaat worden en ook weer uit Leeuwarden zal komen.
 

Oenoud

Forumguru
@Cordoba Inderdaad. Ik had ook al een paar keer het idee dat het allemaal net niet klopte.
Als je alles zeer goed gaat bekijken vind je nog veel meer onvolkomenheden.
Zo zit er ook een kleine naad tussen de onderkant van de koplampen en de bumper.
Daar kun je normaal niet doorheen kijken.
Ik vond nog een foto van de Superb toen ik hem nog niet zo lang had.
Deze als vergelijk er even naast gehouden en dan zie je wel degelijk grote verschillen.

IMG_3776.JPG
 
Bovenaan Onderaan