Skoda Superb Combi 1.6 TDI (voorheen potentieel Skoda rijder)

Oenoud

Forumguru
Zoals beloofd zal ik de vorderingen en updates omtrent mijn Skoda SuperB Combi uit 2015 hier verder bijhouden.

Eerst nog even de auto kort voorstellen:

2 weken geleden heb ik mijn nieuwe auto opgehaald bij Skoda Bourguignon in Leeuwarden.
Het is een Skoda Superb Combi 1.6 TDI champs elysee uitvoering met de nodige aanpassingen achteraf.

* Achteraf leer inbouw
* Achteraf schuifkanteldak inbouw
* afneembare trekhaak
* Audio upgrade d.m.v. een Match PP52DSP soundprocessor i.c.m. 2 x Gladen subwoofer
* 18" MAK Raptor velgen
* Eibach pro kit verlaging
* 2 persoons klapbank in kofferbak. Waarmee ik nu een Superb 7-ztter heb:rockon:

Vanwege al deze aanpassingen is de auto voordat ik hem op kon halen al het halve land doorgeweest.
Maar 2 weken geleden was het eindelijk zover en kon ik de auto ophalen.
Nu 2 weken en ruim 4.000 kilometer verder kan ik al zeggen dat de auto aan alle verwachtingen meer dan voldoet en zo mogelijk zelfs overtreft!

De enorme positieve reacties van kennissen en collega's maar ook van compleet vreemden zijn zeer leuk.
Krijg regelmatig complimenten over de auto te horen.

Hierbij nog even een paar plaatjes van de aflevering:

IMG_3242.JPG IMG_3227.JPG IMG_3244.JPG IMG_3272.jpg IMG_3229.JPG


Vandaag is de laatste aanpassing gemonteerd.
De universele klapbank achterin de kofferbak. Hiermee kunnen wij nu met ons gezin van 4 kinderen met zijn allen op pad met de SuperB.
Op het moment dat je de bank niet nodig hebt klap je hem makkelijk in en heb je nagenoeg de volledige zee van kofferruimte weer beschikbaar.
En vanwege het bagage rail systeem kun je de bank er ook makkelijk uithalen indien je echt de hele kofferruimte nodig bent.

Vanavond even en proefritje met de kids gemaakt en de kinderen vinden het fantastisch.
Op de foto zit ook onze jongste op het bankje maar bij normaal gebruik zit die natuurlijk gewoon in haar kinderstoeltje op de achterbank. Dus de jongste en de oudste op de gewone achterbank en de 2 middelsten lekker achterin op de klapbank.
Allemaal lekker de ruimte en hopelijk geen geruzie meer op de achterbanken ;) vanwege te weinig ruimte.:D

Wat ik nu nog graag wil hebben is een bumperbeschermstrip. (mooi scrabble woord;))
Je hebt van die transparante folies of van die matzwarte. Weet nog niet wat het gaat worden.
Want steeds de kinderen er in en er uit tillen is ook niet alles. Heb ze al instructies mee gegeven niet op de bumper te gaan staan of er over heen te schuiven. :jaja:

Verder ben ik nog op zoek naar een geschikt setje sonniboy's o.i.d.
Dus als iemand nog wat heeft liggen......
Daar worden de ramen net een klein beetje donkerder van of wellicht nog een verduisterende folie aanbrengen of zo iets.
Maar dan wel superstrak natuurlijk.

Hierbij nog even de foto's van deze update!

IMG_3398.JPG IMG_3399-2.jpg IMG_3406-2.jpg IMG_3408-2.jpg
 

Taffy

Forumguru
Leuke upgrade, doet mij n beetje denken aan de Volvo 240 break van vroeger.
Voor de rest n toppertje, die Superb :thumbsup:
 

Oenoud

Forumguru
@Taffy inderdaad. Daar heeft het wel wat van. Je had dit vroeger ook in mercedes stationcars.
Met name de w124 serie had het vaak. Alleen kon je hem daar wegkappen in de bodem.

Wij zijn er superblij mee. 90% van de tijd zit ik alleen in de auto en heb ik het bankje niet als zodanig nodig.
Maar om nou voor die 10 % in een zafira, of scenic of iets dergelijks rond te gaan rijden leek mij ook niet veel.
Met alle respect voor dat soort auto's. Maar ik heb er gewoon niks mee.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat dit topic bijna even intensief gevolgd gaat worden als dat van meneer de Kluijver. Ik zal hier in elk geval regelmatig bijlezen.
 

bobbl

Forumguru
Oenoud, wat een mooie SuperB, echt een auto naar mijn smaak!
Kom je ook bij TVS in september?
 

Oenoud

Forumguru
@bobbl dank voor je reactie.
Ik heb mij inderdaad aangemeld voor de meeting in september bij TVS. Ben wel benieuwd naar de gezichten achter de forum namen en natuurlijk de andere mooie Skoda's.

Ben jij er ook dan?
 
Laatst bewerkt:

bobbl

Forumguru
@bobbl dank voor je reactie.
Ik heb mij inderdaad aangemeld voor de meeting in september bij TVS. Ben wel benieuwd naar de gezichten achter de forum namen en natuurlijk de andere mooie Skoda's.

Ben jij er ook dan?
Yep ik ben er zeker, thuiswedstrijd!!
 

Oenoud

Forumguru
@BenMW daar was ik eerst ook bang voor. Maar dat valt heel erg mee. Zeker als je zoals in mijn geval een trekhaak er achter hebt. Heb foto's gezien van een golf 4 station waar met een behoorlijke snelheid een andere auto achter op gereden was. De trekhaak vangt in dit geval het grootste gedeelte van de klap op.
 

Oenoud

Forumguru
Waar heb je dit vandaan? Is dit op maat voorbereid.
En een brutale vraag wat kost zoiets?
 

bobbl

Forumguru
@Oenoud , ik heb er ook sonniboy`s inzitten, en dan zijn de achterruiten mooi donker.
Voordeel is dat je ze tijdens de donkere dagen in de winter weer kunt verwijderen.

20140722_185552.jpg
 

Oenoud

Forumguru
@bobbl ziet er inderdaad goed uit.
Zoiets zoek ik dus ook nog.
Mocht iemand nog eens setje hebben waar men graag van af wil.......
 
Bovenaan Onderaan