Skoda Superb 2.8 V6

Edwinz

Forumguru
Radio eruit gehad en maar wat foto's gemaakt zodat ik dit later nog eens goed kan bekijken voor een evt videoaansluiting:D

Meteen de stoelverwarming schakelaars omgewisseld om deze te testen.. maar helaas de bestuurdersstoel wordt nog steeds niet warm, wel merk ik dat er ook niks gebeurd met de memory van de stoel (dus van de week nog eens in z'n hoogste stand zetten en t van onder bekijken).

Esp schakelaar blijkt wel helemaal aan gort, hier zal ik dus een nieuwe voor moeten bestellen.

Dashboard kastje hopelijk morgen even eruit halen voor de kachelweerstand.

20201106_191958_compress50.jpg 20201106_191332_compress37.jpg 20201106_185946_compress54.jpg 20201106_185859_compress14.jpg 20201106_185940_compress86.jpg 20201106_185911_compress91.jpg 20201106_185923_compress99.jpg 20201106_185934_compress42.jpg
 

Edwinz

Forumguru
Nou moe.. reed ik vandaag eens zonder muziek.. hoor ik achter het dasboardkastje een licht geratel... clima uit.. weg geratel...
Ik denk dat dit 1+1=2 moet zijn
 

Tees

Donateur
Klinkt er idd naar dat je de hele aanjager moet vervangen ipv alleen de voorschakelweerstand. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat er iets van vuiligheid in zit (ik heb zo vaak kleine blaadjes oid in m'n ventilatiesysteem zitten...geen idee hoe die langs het filter komen...). Ff op volle kracht blazen lost dat vaak op, maar dat kan je nu even niet toch?
 

Edwinz

Forumguru
Haha nop,, heb al geprobeerd van hard naar zacht, blaasrichting (boven midden onder) warm koud afgewisseld en niks schiet los.

Hopelijk van de week dan echt tijd om dat dashboardkastje eruit te trekken...
 

Cordoba

Forumguru
Die heb ik liggen, maar denk dat de banden te breed zijn:D (van die oude 'giet'ijzeren).

Zal wel smeedijzer zijn: gietijzer is nogal bros, en kan onder belasting pardoes afbreken, in tegenstelling tot andere vormen van ijzer/staal die wel plastisch kunnen vervormen.

Doorgebrande voorschakelweerstand komt vaak ook door te zwaar lopende kachelmotor (versleten lager).

Die bedrading zou je terug moeten kunnen vinden als je het schema voor quadlock opzoekt (dat is het aansluitsysteem met 4 gekleurde blokjes)
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Volgens mij zitten hier nog ISO-aansluitblokjes op...
Dus niks geen Quadlock-aansluiting.

ISO-A / B / C1+C2+C3.

upload_2020-11-13_4-35-27.gif
 

Edwinz

Forumguru
Nou het dashboard kastje is eruit..

Zie ik opeens een schroef geklemd zitten bij de stekker op de kachelmotor:pieker::arghh:

Nu nog op zoek naar de weerstand:D 20201123_172146_compress91.jpg 20201123_172150_compress20.jpg 20201123_171438_compress76.jpg
 

Edwinz

Forumguru
20201123_193015_compress5.jpg 20201123_192432_compress89.jpg

Kachelmotor eruit gehaald, lijkt wel alsof de weerstand gecombineerd in 1 onderdeel zit? (Best zwaar, en ijzeren plaat/koelblok?)
 

Tees

Donateur
Ik weet niet hoe t bij de S1 zit, maar bij de F1 (en F2) zit de voorschakelweerstand direct naast de motor, in het luchtkanaal (voor koeling) richting de roosters (links ervan dus). En dat is een behoorlijk licht stukje electronica in plastic.
 

Edwinz

Forumguru
Heb het kanaal ook gefilmd en niks te zien (zocht naar zo'n groen weerstandje).

Maar de motor draaide best stroef.. wat lucht doorheen gespoten, uitgeklopt en het lijkt wat soepeler te gaan.
Ook kwam er wel wat prut uit.
 

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat er een stappenmotor in zit die een variabele weerstand bedient voor de fansnelheid, dus dat kan het gewicht goed verklaren. Als de motor stroef loopt, (en er ook wat speling op zit) kun je er vanuit gaan dat het lager van de kachelmotor versleten is, en moet je voor langdurig herstel dus aan een andere kachelmotor. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand zo'n kachelmotor helemaal schoonmaakte en smeerde, maar de persoon in kwestie gaf ook aan dat dit maar voor een maandje hielp.
 
Bovenaan Onderaan