Skoda Superb 2.8 V6

turboturbo

Forumguru
@Tees EDIT eh @Bakkertje ik zie dat de koelwater temperatuur nog niet 90°C is dus ik denk dat dit op een nog opwarmende motor is. Dat gemiddelde verbruik begint altijd heel hoog na koude start en zakt dan naarmate de rit vervolgt.
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Ik had enorm last van krampen op dat moment haha, nee da's meestal wel als ik goed binnendoor rijd met gasgeven en remmen. Dat lost zich uiteindelijk vanzelf op als ik rechte stukken doorrijd:D
20210924_015815.jpg
Het verbruik bij een wat hogere snelheid.
Bij 100km per uur iets zuiniger dan 1 op 14.
Gemiddeld ritje almere amsterdam incl woonwijk kom ik uit op zo'n 1 op 10 a 1 op 12,5.

Of het gem verbruik anders gaat zijn na reparatie is nog afwachten.
- nieuwe bougies
- injector reiniger
- bougiekabel (de bosch set komt nog binnen)
- benzinefilter (in het weekend even de tijd voor vinden)
 

Edwinz

Forumguru
@Tees ik zie dat de koelwater temperatuur nog niet 90°C is dus ik denk dat dit op een nog opwarmende motor is. Dat gemiddelde verbruik begint altijd heel hoog na koude start en zakt dan naarmate de rit vervolgt.
Precies dit,
Voorheen met koud starten en wegrijden 99,99/100km.
Hoe dat nu is na reparatie eens zien, het zat iedergeval niet netjes betr. bougies die eruit kwamen...

En was hier nog rustig aan aan het optrekken, met warme motor kan het evt wat rapper:D
 

Edwinz

Forumguru
Iemand nog interesse in een audi a6 zonder blok? haha
Zag een a6 te koop met ook een 2.8.... het is dat ik de ruimte niet heb...
Zou graag een 2.8 los hebben staan om hier weer van te leren en om vervolgens deze om te kunnen lepelen als huidig blok op is (gaat nog prima daar niet van:D:D:D, na reparatie nog geen gekke dingen gemerkt:yeah:)
 

Edwinz

Forumguru
zo heb ik een boel mooie projecten haha,
wel een idee inderdaad,

Ga er eens heel goed over nadenken,
Misschien dat er nog wel meer delen los te verkopen zijn en het restant inderdaad afvoeren.
 
Bovenaan Onderaan