Skoda Superb 2.8 V6

Edwinz

Forumguru
Screenshot_20201123-201809_Chrome.jpg
Kan ook hiermee gaan prutsen of een tientje meer betalen..
Denk dat het een nieuwe motor incl plaat wordt.
Heb 'm net nog eens aangesloten zonder terug te plaatsen en er draaide niks.

Waarschijnlijk dat door de rijwind m'n ramen wel helder worden.. verwarming werkt gelukkig ook nog.
 

Tees

Donateur
Lijkt me een no-brainer, dat hele ding vervangen! Anders zit je over een half jaar weer de hele boel los te halen en moet je alsnog alles opnieuw bestellen.
 

EdK

Forumguru
Tsja voor 46 eurie zou ik ook de gehele unit vervangen.
Ga je de boel niet helemaal voor schoonmaken...
Kunt oude unit wel voor hobby project gebruiken cq onderdelen voor later....
 

Cordoba

Forumguru
Die van €33,55 is inclusief verzendkosten (20€) de goedkoopste, mijn inschatting is dat je op de sloop voor een exemplaar met een aantal maanden garantie ook iets van 30 euro betaald. Als je de auto lange tijd (aantal jaren/ 100.000 km) wil blijven rijden, dat een nieuwe de beste optie is.
 

Edwinz

Forumguru
Wil alleen nog 1 ding testen, eens zien of er uberhaubt stroom doorkomt.
Moet dan alleen even een metertje kopen, die heb ik nog niet:D
 

Duijzer

Donateur
Nu je hem eruit hebt zou ik hem in ieder geval vervangen. Voor dat geld zou ik er een nieuwe in zetten, dan heb je er in elk geval de komende jaren geen last meer van. Ook als hij geen stroom heeft, hij is er nu toch uit en hij loopt stroef. Stroom is dan wel weer zoeken naar het volgende dingetje...Succes!
 

eriktv

Forumguru
Dat valt me mee, lekker alles vervangen als je het toch open hebt liggen! Ik heb in mijn eerste auto (‘95 Nissan Sunny) €30 verspild aan een weerstand van de sloop en kon een paar maanden later voor €60 alsnog een nieuwe bestellen omdat deze het ook had begeven. Uiteindelijk dus €90 betaald, zonder nieuwe motor :facepalm:
 

Edwinz

Forumguru
Kachelmotor nog niet binnen maar wel alvast een simpele multimeter gehaald.
3.99 bij de action:itwasntme:

Neem aan dat ik ala volgt moet meten:
Rood en zwart op volgende aansluiten:
Blauw de stand waar de meter op moet staan:
Screenshot_20201124-170848_Chrome.jpg

Moet ik dan alle 6 pinnen 1 voor 1 meten met de rode kabel? En de zwarte pin op een stuk metaal zetten?

Dacht alvast door te meten of er stroom doorkomt:D:D
 

Tees

Donateur
Aansluiten zoals je schrijft idd. En het beste kan je meten tussen de aardepin en de andere pinnen. Maar om te weten wat je zou moeten meten op welke pin, zou het het beste zijn om eerst de pinout van de stekker te weten. Los daarvan kan je best meten hoor, dan weet je iig of er érgens stroom staat.

Maar als ik me niet vergis werkte de motor toch wel? Dus dan had je toch stroom erop?
 

Edwinz

Forumguru
Heb de motor gisteren losgehangen.
Stekker erop gezet.
Contact aan.
Climatronic aan.
En er draait precies niks.

Denk dat door de rijwind het raam wel wat ontwazemd
 

Tees

Donateur
Ah OK, dan is doormeten zo gek nog niet. De aardepin in de stekker is trouwens meestal bruin (al dan niet met een gekleurd streepje) als ik me goed herinner.
 

Edwinz

Forumguru
Screenshot_20201124-173701_Gallery.jpg Screenshot_20201124-173724_Gallery.jpg
Dus in dit geval zou ik de zwarte pin op de bruin/groene draad zetten en de rode pin op alle andere draden 1 voor 1?

(Ondertussen google ik nog verder naar de pinout)
 

Edwinz

Forumguru
Binnenkort dan ook maar eens wat meten bij de stoelverwarming bestuurderskant.
Zat net even een paar seconden op de bijrijdersstoel.. wat een hemel zo warm..
 
Bovenaan Onderaan