Gelukkig wil ik op korte termijn alle olie wisselen.
Zal wel aan het tijdstip liggen maar het draait een beetje wat er allemaal te vinden is op ebay.de (normaal echt geen last van).
Ik wil zoveel mogelijk bij 1 bedrijf bestellen om verzendkosten te drukken en uiteindelijk flink te besparen t.o.v. in Nederland bestellen.
Heb maar een aantal duitse bedrijven gemaild met de vraag of ze een lijst kunnen maken en me een aanbod kunnen doen. Scheelt mij weer enorm veel zoekwerk.
Zag wel qua bougies dat er meerdere types zouden matchen. Echter verschillende elektrodenafstanden van 0,6mm t/m 1,0mm. Hier even wat over gelezen en begreep hoe lager de afstand er minder kans is op schade aan bougiekabels etc. Maar anderzijds hoe lager meer kans op overslag? Dus had me voorgenomen er ergens tussenin te gaan zitten.
Daarnaast nog het verschil tussen 1, 3 en 4 polige bougies.. Maar lees overal dat dit eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft behalve de levensduur/het vervangingsinterval. Nou is de bedoeling de auto toch regelmatig te onderhouden dus zouden meerdere polen geen toegevoegde waarde hebben lijkt mij.
Nou maar eens afwachten wat ze me gaan aanbieden.
Heb gevraagd naar:
1. Ventildeckeldichtung (doppelt), möglicherweise mit etwas Flüssigdichtung.
2. Zündkerzen (6x).
3. Ölfilter.
4. Benzinfilter.
5. 6L Öl (Longlife Ich denke über 5w40).
6. Sumpfstopfen.