Skoda Superb 2.8 V6

Tees

Donateur
Kan inderdaad een wat lage accuspanning zijn, maar als een auto wel start maar niet ontgrendelt, dan lijkt me dat toch raar.

Ik zou het eerder in een slecht contact zoeken, die in combinatie met de wat lagere spanning zonder draaiende motor dan net te weinig spanning levert om dat slot te bedienen.
 

Tees

Donateur
Ik vroeg me nog af of het de AB met draaiende motor wel werkt? Zo nee, dan moet je t misschien toch ergens anders in zoeken.
 

Edwinz

Forumguru
Hmz.. nog niet getest om de ab te gebruiken met draaiende motor en t is ook echt maar 1 deur.
Ga dat nog eens testen, maandag sowieso weer rijden (start de auto liever niet om 'm na 1 min weer uit te zetten).

Zat nog te denken, misschien loopt het signaal van de ab over een andere kabel (bekende draadbreuk probleem bij skoda, vw, audi, seat).
Maar dan zou die niks moeten doen toch? Of misschien nog verbinding met 1 draadje van de bundel in de huls..

Maar ik zal eens testen of die met de ab open gaat zodra de motor draait (op slot doen met ab en draaiende motor werkt als t goed is niet. Althans bij eerdere auto's).
 

Tees

Donateur
Dat was precies wat ik me afvroeg, er staat me vagelijk iets van bij dat er een andere draad voor de AB/CV is. Maar het kan zijn dat ik dingen door elkaar haal, kan het me ergens namelijk niet zo goed voorstellen. Zou de stroomdiagrammer erop na moeten kijken om dat zeker te weten, maar daar heb ik nu ff niet zoveel tijd voor.

Bij m'n F1 werkt volgens mij de AB nog wel met draaiende motor om de deuren te sluiten.
 

Edwinz

Forumguru
Ik zal zelf eerst wat moeite moeten doen om erachter te komen haha.

Ik ga het testen vd week!

Dacht in eerste instantie een draadbreuk maar twijfelde omdat er wel nog geschakeld wordt.

Hoop niet dat het slot zelf kapot is. Draadje kom ik makkelijker bij in de slurf:D.

20201226_215010_compress73.jpg
En geen gedoe met solderen...
 

EdK

Forumguru
Of gecorrodeerde connector
Of de massa zit niet goed vast of is gecorrodeerd .
En anders die zzp'er bellen die zich heeft gespeciliseerd in VAG sloten.
Neemt hij die van jou in en ze er een gereviseerde in !
Stuk goedkoper dan een nieuw slot

Ben alleen ff de naam kwijt, maar velen hier kennen hem !
 

Edwinz

Forumguru
Verdorie moet er dus echt aan geloven om eens die vagkabel werkend te krijgen.
Of een nieuwe aan te schaffen. Maar ik zal eerst eens zien of er wat te meten valt.
En even testen of de ab open stuurt met draaiende motor:D


Of eens vragen bij de garage of ik een uitdraai kan ontvangen van foutcodes, kan meteen mn airbag lampje gereset worden:D dat zal dan wel wat kosten:pieker::laugh:

Al die kleine bedragen bij elkaar opgeteld wordt ook een groot bedrag:D
 

Edwinz

Forumguru


In iedergeval weer iets geleerd. Nu nog even op zoek naar een filmpje met hetzelfde geluid + oplossing. Het lijkt net alsof het motortje gestuurd wordt maar ergens klemt ofzo.. het geluid is erg lastig te omschrijven:laugh:

Screenshot_20201227-000008_Chrome.jpg Screenshot_20201227-000017_Chrome.jpg


P.s.
Ben de website van deurslotreparatie al op diverse fora tegengekomen:D
 

Edwinz

Forumguru
Ook interessant:D






Het geluid is enigszins hiermee te vergelijken.... (geen skoda)

Hier lijkt het meer op:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Verdorie moet er dus echt aan geloven om eens die vagkabel werkend te krijgen.
Of een nieuwe aan te schaffen
Tsja weet niet wat je uitgehaald hebt ?
Maar normaal plug and play
Maar heb je een chineesje genomen en hem geüpdatet met originele software dan kun je de kabel wel weggooien....
Die is dan geblokkeerd .........
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik stuur je even een pb. Ik had hier een reactie geplaatst maar die is kinderachtig verwijderd...

Die suggestie stond dan ook in het comment bij het verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Ik kan je de OBDeleven aanraden, heb er sinds kort eentje en al goed kunnen gebruiken.

Maar zo'n imitatie-RossTech kabel is, mits niet geupdate en dus nog werkzaam, net zo goed voor een oudere auto. Alleen heb je blijkbaar iets niet goed staan op je laptop?
 

Edwinz

Forumguru
Ik heb echt geen idee, heb m ooit eens geprobeerd op mn audi.
Maar obd eleven zie ik opzich veel goeds over.
 

Edwinz

Forumguru
Oldrs6 velgen helaas niet verkocht.

Waren 2 Roemenen die de vertaling van google translate niet snapte. Ze dachten dat er winterbanden omheen zaten.:banghead:

Dus nog maar even wachten met obd11 aanschaffen.
 
Bovenaan Onderaan