Skoda Superb 2.8 V6

Edwinz

Forumguru
Ondertussen maar wat kabeltjes besteld. Eens zien of ik in iedergeval BT erin krijg.

SmartSelect_20201209-222447_AliExpress.jpg


Tevens via aliexpress een vraag gesteld of er een aux kabel te maken is voor de MFD. Hier krijg ik nog reactie op, de vraag is bij hun leverancier neergelegd.
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
20201211_174148.jpg

ESP schakelaar ook ontvangen uit verwegistan:D


Het weekend alleen eens even kijken naar een serieuzer probleem.
Net bijna 300km gereden en 1x een misfire gehad op cilinder5. Denk de bobine maar eens doormeten om te beginnen, vervolgens bekabeling nalopen op vonk 'overslag',.. en daarna zien we wel weer...:arghh:
 

Edwinz

Forumguru
Leds binnengekregen, weet nog niet zeker of ik blij ben met ice blue:D
Heb evt ook nog groene leds liggen, misschien voor de voetverlichting, en anders ook maar ice blue:pieker:

Achter zijn ander soort lampjes, die zou ik nog moeten bestellen:sterretjes:

20201211_225224_compress92.jpg 20201211_225229_compress11.jpg
 

Edwinz

Forumguru
Dacht dat iceblue veel zachter was aangezien ze ook blue verkopen:nono:

Gaan inderdaad alleen aan als ik de deuren open. Tenzij ik natuurlijk een leeslampje aanzet.

(Onder de deur nog niet omgezet, voetenruimte ook nog niet).
 

Chrisjemol

Forumguru
@JeSko : die opties zijn ook bij de superb 1 standaard

mijn broertje had een superb 1 2.5tdi V6 automaat.
Liep als een tiet, en exact dezelfde opties als ik op mijn 2014 model ook heb...

dus led achter de klinken, onder de spiegels, onder de deuren.
Spiegels die omlaag draaiden bij inschakelen achteruit, climate control, stuurwielbedining, enz

onze superbs zijn op niet zo veel punten vernieuwd tov de eerste generatie
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Valt ook weinig aan toe te voegen, alles wat je nodig hebt en meer zit erop, nieuwere auto's verbeteren niet want de nuttige opties blijven hetzelfde, enkel irritante rommel zoals Lane assist en alles touchscreen en dergelijke komt erbij, en de vormgeving veranderd maar ach. Ben enorm blij met die verlichting trouwens, al dat licht en dergelijke geeft de auto een echt spektakel gehalte, vaak denken mensen dan aan iets veel duurders dan een Skoda als ze de spiegels zien oplichten en licht onder de deuren schijnt, het geeft de auto dat tikkeltje extra mee :jaja:
 

Edwinz

Forumguru
Ben ook erg blij met de auto:D


Weer wat tijd gehad om te zien waar m'n misfire vandaan kwam. Daarna met een doekje e.e.a. afgenomen. Ben toch best bang dat ik aan de slag mag met een kleppendekselpakking:pieker::arghh:.

Voor:
Cil 1,2,3.
20201213_164006_compress10.jpg 20201213_164002_compress67.jpg
Cil 3,4,5.
20201213_164016_compress76.jpg 20201213_164113_compress41.jpg
Cil 5.
20201213_183758_compress71.jpg
Na:
20201213_165352_compress87.jpg 20201213_165356_compress91.jpg 20201213_164125_compress11.jpg

Achter het blok (droog).
20201213_164147_compress26.jpg 20201213_164159_compress45.jpg


Pakkingen:
Screenshot_20201213-191811_Chrome.jpg Screenshot_20201213-191848_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zou eerst eens lekker de boel ontvetten en schoonmaken waar je nu olie ziet
Zoals rondom de vuldop... wie zegt mij dat hij niet een keer gevuld is door een persoon met bv parkison ??
En dus giga gemorst zonder dat hij daar iets aan kan doen ! Ga jij je pakkingen voor niets vervangen hierdoor... :pieker::pieker::koffie:
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Eerst goed lezen, hij zegt niet dat hij dat zowiezo gaat doen... Enkel dat hij het vreest

"Ben toch best bang dat ik aan de slag mag met een kleppendekselpakking."
 

Edwinz

Forumguru
Wel erg veel olie bij de bougie, je hoorde t rubber lekker soppen..:arghh:
Volgens mij hoort zo'n bougiegat droog te zijn.

Slangen die erlangs / eroverheen lopen zijn droog.

P.s.
Het ergste gedeelte aan olie wel weggehaald, zal zien hoe het morgen uitpakt..
 

EdK

Forumguru
Ja en @JeSko wat wil je nu zeggen ???

Ik zeg nergens expleciet dat hij de klepdekselpakking gaat vervangen....
Zeg alleen maar dat het wijsheid is dat hij beter alles eerst olievrij kan maken en kijken of het terug komt.
En komt het terug dan weet je waar en kun je verder actie ondernemen...

Dus goed lezen @JeSko en vooral nadenken hoe wij nederlanders onze taal bedoelen !
Die is zoals je weet op verschillende punten anders dan bij jullie...:pieker::jaja::pardon:
 

Kanerr

Forumguru
..........
Weer wat tijd gehad om te zien waar m'n misfire vandaan kwam. Daarna met een doekje e.e.a. afgenomen. Ben toch best bang dat ik aan de slag mag met een kleppendekselpakking:pieker::arghh:.
...........

Ook gehad op een eerdere auto. 90% dat het de pakking is rondom je bougieschacht maar zoals hierboven is aangegeven eerst even alles met remmenreiniger schoonmaken en kijken of het niet extern is :) Het kan ook het rubbertje zijn onder je olievuldop welke niet meer jofel is... Ook gehad op een andere auto (jeetje wat heb ik pos autos gehad :laugh:)
 

Edwinz

Forumguru
Gisteravond nog even extra met een doekje erlangs gegaan.

moet wel zeggen dat er in cyl 5 erg veel olie in het bougiegat zat. Lijkt me niet zoals het hoort. Vanmiddag na werk weer eens een kijkje ernaar nemen.
20201213_183758_compress71-jpg.86213


Mocht het inderdaad de pakking zijn (wat ik toch 90% verdenk), zal het wel weer een best klusje zijn.

Bij het loshalen van de beschermkap werd aangegeven dat het KVStankje losgehaald moet worden (echter dit was niet nodig). Benieuwd of met de kleppendeksel loshalen er veel los moet of niet.

Mocht ik de kleppendekselpakking gaan vervangen begreep ik ook dat er wat extra vloeibare pakking meegesmeerd moet worden.

Zag bij sets op ebay dat er ook die halve maandjes bijgeleverd kunnen worden en zo'n geleider voor de ketting, handig dit ook meteen mee te vervangen??
screenshot_20201213-191848_chrome-jpg.86220
 

Edwinz

Forumguru
Ik heb gisteren met een niet pluisende microvezeldoek de gaten wat drooggeveegd.
Zal vanmiddag met wat meer verlichting nog eens dat gat droogmaken. Maar ben er bang voor...:lezen:
 
Bovenaan Onderaan