Skoda Octavia 3 1.6 TDI ratelend geluid bij distributie riem auto rijd verder prima

Roeland80

Forumguru
@Cordoba Klopt als ik er zelf niet achteraan had gezeten dan had het er nog zo bij gestaan…. Ik ga die diagnose kosten ook niet meteen betalen wil eerst weten hoe de auto erbij staat en of er inderdaad schade is…. En dan inderdaad via ANWB informeren hoe deze schade verhaald kan worden…

@PizzaPieter
Ik moet heel eerlijk zijn dat het onze vakantie in Italië zeker heeft beïnvloed zijn nu op een camping in Oostenrijk waar we al een aantal jaren komen…. Zijn al plannen aan het maken voor volgend jaar ik denk dat het 2-3 weken Oostenrijk gaat worden….. toen we vorige week hier aan kwamen was het als thuis komen…. Ik spreek te taal en dat scheelt enorm….

Ik zit er inderdaad ook over na te denken om alle onvoorziene kosten te gaan declareren. We hebben een aantal keer eten moeten halen bij het restaurant omdat we niet naar een supermarkt konden…. Heb alle bonnen bewaard

en laat ik nou ook mijn reis verzekering via ANWB hebben dus die kunnen ook wat claims verwachten denk aan de caravan spiegels die ik heb moeten aanschaffen omdat de mijne niet op de V60 passen…..
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Even een kleine update auto staat sinds gisteren in Nederland ergens in Limburg ANWB maar eens gebeld of ik ook te horen krijg wanneer hij precies iets aangeboden word in de dieverbrug. Wordt dus pas volgende week dinsdag . En dan hopen dan ze daar tijd hebben om naar de auto te kijken….. kan al wel zien dat hij meer foutmeldingen heeft dan toen ik hem in Italië mee gaf aan de ANWB….. 6B8E9655-936F-4172-BDD4-64B0FEA32EFA.jpeg
 

Tees

Donateur
Op zich prettig dat je dat al kan zien, dan heb je een soort van bewijslast dat ze in Italië ermee hebben zitten kloten. Maar wel vervelend om dat nu al te zien...maar als iemand m weer in topconditie af kan leveren is t JB.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou persoonlijk niet te veel uit doen op die meldingen. Grote kans dat in Italie de accuspanning en andere verlichtingscomponenten voor al het (sloop) werk er zijn afgehaald en dan krijg je natuurlijk een hoop meldingen cadeau
 

Roeland80

Forumguru
Ik zou persoonlijk niet te veel uit doen op die meldingen. Grote kans dat in Italie de accuspanning en andere verlichtingscomponenten voor al het (sloop) werk er zijn afgehaald en dan krijg je natuurlijk een hoop meldingen cadeau
Die hoop had ik ook alleen werd vandaag deze hoop acuut omgezet naar boosheid…. Jongen jonge wat kan je het als ANWB verprutsen zeg….
Vandaag auto afgeleverd bij KN autoservice: 05D5BFD4-7839-4965-83DA-D4019921A3BE.jpeg 686C3543-B39A-4478-831B-F8AB0A2AC1AF.jpeg F0704300-0F79-46CE-A062-E5B806BB163F.jpeg 5D75AED0-E09A-4C09-AACD-07D0E58FFDFF.jpeg 06863C0F-3E03-4DDA-B912-0F58576CC965.jpeg

Ik werd weer een beetje verdrietig hiervan…..

ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering al in geseind…..
 

hemi24

Forumguru
Missende onderdelen vuil in de auto geflikkerd en je bekleding en dakhemel ook nog besmeurt?
Waarschijnlijk ook vervoert door weer en wind met bestuurdersraam open...

:nailbiting:
 

Captain Hook

Forumguru
't Lijkt wel alsof die auto gestript is en de onderdelen inmiddels al op eBay staan... :wavecry:

Of komt het omdat het in Italië (ahum) plaatsvond? ;)
 

Roeland80

Forumguru
Missende onderdelen vuil in de auto geflikkerd en je bekleding en dakhemel ook nog besmeurt?
Waarschijnlijk ook vervoert door weer en wind met bestuurdersraam open...

:nailbiting:
Ik heb eerst contact gehad met ANWB over of dit de normale werk wijze is…. Die geven aan dat de garage in Italië hier verantwoordelijk voor is…. Ik heb aangegeven dat ik door de ANWB naar deze garage ben afgesleept en ik het dus te makkelijk vind dat ANWB zijn handen hier van aftrekt…. Ik moet nu met foto’s en een rapport van de garage waar de auto nu staat aan geven of er ook vervolg schade is door deze manier van vervoeren….

achterklep is nog niet open geweest…. En raam van de bestuurder was gewoon dicht!
 

Duijzer

Donateur
Man man, hele slechte beurt voor ANWB. Dat één van je contracthouders zo met de auto van je klant omgaat is één, maar dat je dan je handen er vanaf trekt en het de klant zelf op laat lossen is echt slecht. En het dan ook nog zo lang duurt…
Nou ja, hij staat nu op een goed adres, nu maar eens een lijstje maken met wat er hersteld moet worden voordat de auto terug is in de staat waarin hij in Italië werd afgesleept.
Oh ja, en dan is er nog dat geluid. Ik hoop aan de ene kant echt voor je dat het straks niet één of ander kleinigheidje is wat ze daar makkelijk hadden kunnen fixen. Aan de andere kant hoop ik dat het ook geen groot euvel is wat hier nog bovenop komt…
 

Tees

Donateur
Man man man, wat erg dit...dat je een auto zo op transport zet. Ik leef echt met je mee @Roeland80. Hopelijk komt t allemaal op korte termijn weer goed, nu ie bij een gerespecteerde garage in NL staat!
 

ertromp

Forumguru
Te gek voor woorden hoe de auto weer terug geleverd wordt aan je. Goed dat je je rechtsbijstand er op zet en ook de ANWB er op aansprakelijk stelt. Er zullen vast wel ergens kleine lettertjes in de overeenkomsten met de ANWB staan maar laat dat lekker je verzekering uitzoeken. Ik had in mijn vorige bericht nog sloop tussen haakjes staan maar die garage in Italië is m.i. maar lukraak te werk gegaan zonder enig idee te hebben wat te doen.
 

Tees

Donateur
Onbetaald? Lijkt me dat de ANWB daarvoor betaalt, ze zullen toch een contract met ze hebben? En bovendien hebben ze al lekker veel uurtjes erin kunnen stoppen, kassa!

Tenzij ze een resultaatverplichting in t contract hebben staan, maar dan hebben ze t ook zelf verprutst...
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Maar wie van jullie had verwacht dat de werkplaats (garage is een te mooi woord voor die knoeiers) in Italië de moeite zou nemen om alles (onbetaald!) weer terug te bouwen?
Het is slechts te hopen dat echt alle onderdelen mee teruggekomen zijn.
Ik had dat zeker wel gedacht ik heb namelijk toestemming gegeven voor 6 uur werk aan de auto niet wetende dat de auto helemaal uit elkaar gesloopt zou worden…. Als ik toestemming geef om een diagnose te stellen ga ik ervan uit dat je in die 6 uur ook de auto weer in elkaar gezet word…..
 

Captain Hook

Forumguru
"assumption is the mother of all fuck ups"

De diagnose kan best gesteld zijn... en daarvoor was het nodig de boel te demonteren. Isse simpel.
Terugbouwen? Mwah... dat hebben we niet afgesproken... :D

Maar ff alle gekheid op een stokkie; het blijkt wederom weer, in de al dan niet babylonische spraakverwarring gaan er veel dingen mis. En neem nooit zomaar iets aan. Vooral niet bij, op geld beluste ondernemers die denken dat ze een goede deal hebben met buitenlandse hulporganisaties. :koffie:

Is dat de schuld van de ANWB? Wie zal het zeggen; alle details zijn nog niet boven water. Maar het lijkt me sterk dat een organisatie als de ANWB (en vergeet ook alle tussenschakels niet) dit 'er om doet'. Daar schieten ze zelf ook niks mee op.
 

Roeland80

Forumguru
Onbetaald? Lijkt me dat de ANWB daarvoor betaalt, ze zullen toch een contract met ze hebben? En bovendien hebben ze al lekker veel uurtjes erin kunnen stoppen, kassa!

Tenzij ze een resultaatverplichting in t contract hebben staan, maar dan hebben ze t ook zelf verprutst...
Precies dat had ik ook gedacht ANWB heeft uiteindelijk besloten om te repatriëren naar Nederland dus dan mag je toch verwachten dat hij netjes weer in elkaar gezet word…..
 
Bovenaan Onderaan