Skoda Octavia 3 1.6 TDI ratelend geluid bij distributie riem auto rijd verder prima

Roeland80

Forumguru
Ja vandaag terug koppeling van jb gehad blijkt en veer in de hogebrandstofpomp gebroken te zijn….
CD4F854E-6BD7-4518-AEA7-7C4D6B54B054.jpeg C4F50225-4074-43DD-BC1C-4BD430E6AC7C.jpeg
meteen ook wel duidelijk dat ze daarvoor de auto niet zo ver hadden hoeven te demonteren…. Dit gaat nu naar de rechtsbijstand om te kijken of het financieel haal haar is om dit te verhalen op de garage in Italië mochten de kosten van herstellen van de auto in de staat waarin ik hem heb ingeleverd in Italië goedkoper zij. Dan het verhalen in Italië laten ze het daar bij en keren het bedrag aan mij uit….

helaas ook gevolg schade door demontage van onderdelen…. Krassen en deukjes van binnenuit… word helaas een welles nietes verhaal…. Rechtsbijstand geeft aan dat ik dan moet kunnen bewijzen dat deze krasjes en deukjes er niet al zaten voor ik hem heb ingeleverd…. JB geeft aan dat dit duidelijk komt van het niet goed demonteren van de koplampen
1152385D-F915-4308-BB7B-FB34E663A280.jpeg 7CFADA0F-9310-4884-8996-2677A3E044FF.jpeg D1237214-6395-47C7-B8E2-99926ECD7055.jpeg 3013B319-433A-4D9B-B7EB-170078E70B38.jpeg
Wordt vervolgd…..
 

Tees

Donateur
Fijn dat het bij de experts van JB snel duidelijk is wat het probleem was. Maar uiteraard jammer dat die Italiaanse beunhazen dus zoveel onnodig werk gedaan hebben én schade veroorzaakt.
T wordt vast een kwestie van de lange adem, hopelijk wil de rechtsbijstandverzekering een beetje meewerken (verschilt erg per verzekeraar én per jurist ben ik achtergekomen).
 

ertromp

Forumguru
Komt dat probleem met de gebroken veer vaker voor bij de TDI? Of uniek probleem?
Hopelijk kom je er met de verzekering uit betreffende de beschadigingen
 

Roeland80

Forumguru
Fijn dat het bij de experts van JB snel duidelijk is wat het probleem was. Maar uiteraard jammer dat die Italiaanse beunhazen dus zoveel onnodig werk gedaan hebben én schade veroorzaakt.
T wordt vast een kwestie van de lange adem, hopelijk wil de rechtsbijstandverzekering een beetje meewerken (verschilt erg per verzekeraar én per jurist ben ik achtergekomen).
Ja moet zeggen dat de rechtsbijstandsverzekering niet heel positief was over de kans van slag van het verhalen van de kosten…. Heb het allemaal door gestuurd met foto’s erbij….

Komt dat probleem met de gebroken veer vaker voor bij de TDI? Of uniek probleem?
Hopelijk kom je er met de verzekering uit betreffende de beschadigingen
Blijkt niet heel vaak voor te komen lijkt op een materiaal fout….
 

hemi24

Forumguru
De hogedruk brandstofpomp zit als ik goed heb op de locatie zoals aangegeven met de cirkel in onderstaande foto, daar had volgens mij de auto niet zover voor uitelkaar gehoeven...
Geeft destemeer aan dat men bij die Italiaanse garage geen flauw benul had waar men naar op zoek was! :mad:


upload_2021-9-3_14-11-42.png
 

Roeland80

Forumguru
@hemi24 klopt helemaal nu is het dus afwachten wat het allemaal gaat kosten…. En of het dan financieel haalbaar is om dit te verhalen in Italië ik hoop zelf eigenlijk van niet ben er wel klaar mee….. laat ze mij maar gewoon uit betalen…

Er zijn nu 3 soorten kosten:
Kosten om het euvel te verhelpen is dus de veer van de brandstof pomp…. Dat zijn kosten ik zelf zal moeten betalen….

Kosten om voor front weer opnieuw te monteren en de wielkappen en de koplampen weer te installeren….. ik denk dat bewezen is dat dit niet nodig was en betaald dient te worden door de garage in Italië…… plus ik vraag me af of ik dan de diagnose kosten a 320euro die de ANWB heeft voor geschoten heeft voor mij in Italië moet gaan betalen…. Voor werk wat wel is uitgevoerd maar uit eindelijk echt helemaal niet nodig was…..

En dan nog de vervolg schade zeg deukjes krassen en beschadigingen aan de auto door om juist demonteren en moet goed terug demonteren van onderdelen… het vervelende is dat ik dan moet bewijzen dat het er niet al op zat toen ik hem inleverde bij de afsleep dienst…..

Dien ik nog wel een klacht in via de ANWB. Incl deze foto’s om aan te geven dat ze niet meer met deze garage in zee moeten gaan….
 

Tees

Donateur
Ik denk dat je de beste kans hebt om via de ANWB eea te regelen. Kijken of je de kosten van die garage in Italië iig niet hoeft te betalen (ze hebben tenslotte geen (correcte) diagnose gesteld!), en met een beetje geluk ook de kosten van het opnieuw monteren van de hele boel vergoed krijgt.
Ben t wel met de rechtsbijstand eens dat die krasjes en deukjes een moeilijk verhaal wordt, hun woord tegen het jouwe...
 

EJS

Forumguru
Pffff... Wat een vreselijk verhaal zeg. Sterkte met de verdere afwikkeling. Hopelijk kun je het snel achter je laten.
 

Roeland80

Forumguru
Ben t wel met de rechtsbijstand eens dat die krasjes en deukjes een moeilijk verhaal wordt, hun woord tegen het jouwe...
krasjes en deukjes zijn van binnen uit gemaakt door niet goed demonteren van de koplampen zitten precies op de plek waar de koplamp achterkant langs schuurt…. En onmogelijk on deze van buiten af te maken zonder spullen te demonteren…
 

Tees

Donateur
Ik snap t volledig @Roeland80, en je hebt ook volledig gelijk lijkt me. Maar de juridische wereld werkt vaak heel anders dan simpele logica, heb ik al meer dan eens mogen ervaren, en dat kan heel frustrerend zijn.
 

catch me

Forumguru
Gelukkig de oorzaak gevonden....jammer van de ellende en neven schade die eromheen gemaakt is.

Is de pomp gedemonteerd? of alleen het gedeelte eruit gehaald waar de veer zich bevind?

Is de veer van de pomp misschien apart te vervangen? of moet er een nieuwe, of gebruikte pomp op?

Als de pomp niet gedemonteerd is, of hoeft te worden scheelt dat weer in de kosten
 

Roeland80

Forumguru
@Tees daar ben ik nu ook achter…. Hoop ook dat het aanstuurt op uitbetaling vanuit de Unive anders duurt het vast weer Ellen lang….

@catch me
Wat ik zo begreep hebben ze een veer uit een gebruikte pomp gehaald en deze gemonteerd…. Is niet apart te vervangen helaas maar gelukkig kan het zo opgelost worden…. Links of rechts om heeft met dat waarschijnlijk een nieuwe pomp bespaart….. auto is nog niet klaar en heb ook nog geen rekening gezien…..
 

eriktv

Forumguru
Argh wat een nachtmerrie, dit verhaal, bah. Ik hoop dat de ANWB het heel netjes voor je oplost. En als ze hier meelezen (waar kan ik ze taggen? :D) dan lezen ze hier dat ik serieus overweeg mijn lidmaatschap op te zeggen als ze het niet netjes oplossen.

Sterkte!
 

Roeland80

Forumguru
Nog even wat meer duidelijkheid over de beschadigingen, krassen en deukjes op het linker en rechter voorscherm. Het lijkt erop dat ze met een steeksleutel klem gezeten hebben om de lamp te demonteren is precies ter hoogte van de bouten die daar zitten……
 

Roeland80

Forumguru
weer een update:
Auto is weer klaar kan hem morgen op halen bij JB autoservice ben er blij mee!

De ratelende HD pomp heeft helaas ook 2 verstuivers stuk gemaakt waarschijnlijk heeft door de gebroken veer de HD pomp valse lucht geslagen waar door de ook 2 verstuivers zijn gesneuveld.

Ik ga morgen de auto ophalen!

Nu moet ik alleen de deukjes en krasjes nog ergens netjes laten weg werken hoop dat dit met spot repair kan ofzo....
hopen dat ik via de rechtsbijstand een gedeelte van de kosten kan verhalen op de garage in Italië
 
Bovenaan Onderaan