Skoda Karoq

dj.verhulst

Forumguru
Ik hoop dat je ze niet te eten hoeft te geven want dan zal je nog een flinke pan met eten moeten maken, die meer bevat dan de gamellen bij het leger des heils..


toen ik mijn O3 kocht opzoek naar een demo/jong gebruikt,, kon ik ook een basis model krijgen met 86 pk en zo kaal als een ei,, , sprak met die dealer hij had de grootste moeite om ze te slijten
licht metalen wielen kan je achteraf simpel toevoegen een stuur met bediening en CC en climatronic en navi niet echt...
 

willemk

Senior Member
De Karoq is net even wat netter afgewerkt en tilt het interieur naar een hoger niveau is mijn mening :jaja:
 

dj.verhulst

Forumguru
Waarom zou je een Karoq willen als er een Ateca is?


nou de afstemming van de Karoq de vering is op comfort afgestemd , en allerlei details van Skoda staan me meer aan.
nu worden ze in de zelfde fabriek in elkaar gezet, maar de kwaliteit van een Polo/Fabia/Ibiza verschillen best wel, de ene heeft meer roest , zit netter in elkaar en in de lak , technisch maakt het niks uit

de seat dealer hier mag ik ook niet, terwijl ik weg loopt met de Skoda dealer in de plaats waar ik werk
 

Bakkertje

Forumguru
@MerijnB zo heel veel anders is de cockpit toch niet van de ateca?
Seat-Ateca-2017-1024-4e.jpg

Skoda-Karoq-2018-1024-63.jpg
 

dj.verhulst

Forumguru
de KaroQ kan je wel dat volledige digitale dasboard krijgen, maar deze modellen worden wel in de zelfde fabriek gemaakt , terwijl de Polo/Fabia/Ibiza allermaal in een andere fabriek gemaakt worden.

de onderdelen kunnen op elkaar lijken maar er zitten wel degelijk verschillen in de gebruikte materialen en hoe ze het in elkaar schroeven
 

thekawa

Forumguru
Ateca heeft ook digitaal dash, daarmee stond die op de IAA. Kodiaq moet ook gewoon nog even wachten lijkt me totdat hij aan de beurt is. Me dunkt dat de superb en kodiaq eerst zijn met my2019.

De ateca scheelt niet veel binnen van kodiaq, navi is wel wat hoger op de ladder al is de Seat navi niet meer zo traag als enkele jaren geleden . 20171006_120826.jpg
 
@MerijnB zo heel veel anders is de cockpit toch niet van de ateca?

Ben het me je eens hoor, vind het lastig te duiden; ik heb de Ateca serieus overwogen maar er iets waardoor ik het er aan de binnenkant een beetje te speelgoed uit vind zien. Heb niets tegen Seat ofzo, heb met veel plezier de eerste Leon gereden. Daarbij heb ik begrepen dat de levertijd van de Ateca net zo rete lang is als de Kodiaq enzo, dus daar heb ik dan niet echt voordeel van.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik snap wat je bedoeld @MerijnB ik ben ooit wezen kijken naar een Altea en na plaatsgenomen te hebben achter het stuur kwam ik heel snel tot de conclusie dat het niet mijn ding is. Echt aanwijzen waarom ik het niet prettig vond kon ik het niet, noem het de beleving.
 

Jorg Edelbloedt

Senior Member
De Karoq zoals ik hem zou wensen gaat m niet worden vrees ik....
Leaseplafond is 33000€ fiscale waarde, dan gaat een TdI met DSG niet passen,:bloos:
Wordt dus verder zoeken, wellicht een Octavia dan maar!
 

dj.verhulst

Forumguru
ik zou een 1.5 benzine willen 6 handbak en geen 4wd maar wel een leuke & luxe uitvoering.
maar ik wacht wel als ze een jaar op de markt zijn, of nog iets langer, ben nog steeds erg tevreden met mijn O3
 

dj.verhulst

Forumguru
Maar ik ga niet knoeien met een folie, draag wel een zonnebril, de standaard tint is prima, want als het donker is heb je toch alleen maar last van een folie en die zonnebril kan je afzetten.
 
Bovenaan Onderaan