Skoda Karoq

maartenv84

Senior Member
Ik heb deze intro eigenlijk niet echt gevolgd, omdat ik toch hoop dat mocht het er ooit van komen dat de Kodiaq het dan gaat worden... Maar:

Dat digitale dashboard is wel heel gaaf en ik dacht altijd als Skoda dit niet doet, moet het maar een ander merk worden. Zou toch wat zijn als de Kodiaq dit ook gaat krijgen :)
 

hemi24

Forumguru
Ik heb deze intro eigenlijk niet echt gevolgd, omdat ik toch hoop dat mocht het er ooit van komen dat de Kodiaq het dan gaat worden... Maar:

Dat digitale dashboard is wel heel gaaf en ik dacht altijd als Skoda dit niet doet, moet het maar een ander merk worden. Zou toch wat zijn als de Kodiaq dit ook gaat krijgen :)

Komt gewoon, was op de IAA in Frankfurt al te bewonderen in zowel de Karoq als de Seat Ateca...
 

Gunner

Forumguru
Skoda neemt wel ruim de tijd met de prijzen. Doet VW toch beter; introductie en al binnen paar week een prijslijst, niet compleet maar toch.

De vanafprijs van bijna 29000 voor de instapper 1.0 stemt me nog niet echt heel positief.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen in de Karoq gezeten en ben erachter dat hij voor ons te klein is.
Jammer maar helaas, nu verder zoeken.
 
Hoi @MerijnB in welk opzicht te klein? Voorin, 2e zitrij, kofferbak?

2e zitrij en kofferbak. De kofferbak had ik me bij neergelegd (dat was wel gelukt met af en toe de banken plat).

2e zitrij was de breker, mijn oudste is straks 18 aan het einde van het komende leasecontract, als ik de bestuurdersstoel voor mij goed zet (ik hou wel van ruim zitten), kan ik niet achter mezelf zitten zonder met mijn knieën de stoel voor me te raken.
 

Japanese Power

Donateur
Ben toch benieuwd @MerijnB . Ik ben 1.93 meter en mijn 2 oudste zonen van 21+ en langer (1.95) dan mij, maar zitten prima achter mij in de Kodiaq. Zelfs in een Octavia heb ik geen gebrek kunnen ervaren achter mezelf. Of jij en je zoon moeten beiden ruim 2 meter zijn :pieker:...
 
Ben toch benieuwd @MerijnB . Ik ben 1.93 meter en mijn 2 oudste zonen van 21+ en langer (1.95) dan mij, maar zitten prima achter mij in de Kodiaq. Zelfs in een Octavia heb ik geen gebrek kunnen ervaren achter mezelf. Of jij en je zoon moeten beiden ruim 2 meter zijn :pieker:...

We rijden nu een Octavia, dat is prima, maar we hebben het hier over de Karoq, niet de Kodiak, de Kodiak is een heel stuk langer.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ben toch benieuwd @MerijnB . Ik ben 1.93 meter en mijn 2 oudste zonen van 21+ en langer (1.95) dan mij, maar zitten prima achter mij in de Kodiaq. Zelfs in een Octavia heb ik geen gebrek kunnen ervaren achter mezelf. Of jij en je zoon moeten beiden ruim 2 meter zijn :pieker:...
Een Kodiaq zit qua beenruimte nét iets boven Octavia en onder de Superb, dus de Karoq zal inderdaad niet geschikt zijn voor lange mensen achterin.
 
Bovenaan Onderaan