Skoda Karoq

Japanese Power

Donateur
We rijden nu een Octavia, dat is prima, maar we hebben het hier over de Karoq, niet de Kodiak, de Kodiak is een heel stuk langer.

Klopt, ik schatte toch in dat de Karoq qua beenruimte min of meer gelijk zou zijn aan de Octavia, maar ik zal toch nog even moeten wachten tot hij in de showroom staat, dan pas weet ik zeker.

Een Kodiaq zit qua beenruimte nét iets boven Octavia en onder de Superb, dus de Karoq zal inderdaad niet geschikt zijn voor lange mensen achterin.

We gaan het zien straks Corné, ben nog niet helemaal overtuigd ;)
Lekker eigenwijs hè.
 

thekawa

Forumguru
Op de beurs was ik verrast door de verschillen van het dynamic pakket. Een karoq zonder dynamic en de uitneembare achterstoelen zat achterin hoger en minder beenruimte. De variant met de dynamic stoelen en vaste stoelen gaf beduidend meer ruimte, vooral hoofdruimte. Maar als je in de seat ateca achterin niet goed zit dan is dit ook zo bij de karoq. Zijn 2 eiige tweelings:)
 

Gunner

Forumguru
Mensen gaan zeker afhaken, zeker met de slechte levertijden van Skoda; ik verwacht dat als je een Karoq wil met Active Info Display dat je zeker 6 maanden mag gaan wachten.
 

Waalko Kramer

Forumguru
ben afgehaakt, duurt mij allemaal te lang en heb de karoq vergeleken met de VW T-roc en kwam tot de conclusie dat deze met1500 cc motor net zo goed uitgerust is, en zeker niet duurder. Heb de T-Roc besteld en met enige geluk kan ik deze in februari al rijden


In welke uitvoering heb je de T-Roc besteld en zeker bij Century in Winschoten?
 

Bakboord1

Forumguru
Mensen gaan zeker afhaken, zeker met de slechte levertijden van Skoda; ik verwacht dat als je een Karoq wil met Active Info Display dat je zeker 6 maanden mag gaan wachten.

Ik ben helaas afgehaakt op een mooie kodiaq style in het bruin metallic en ga nu een tiguan rijden. In 2017 bestellen en in 2019 rijden is me iets te gortig..
 

wakkie

Senior Member
Mensen gaan zeker afhaken, zeker met de slechte levertijden van Skoda; ik verwacht dat als je een Karoq wil met Active Info Display dat je zeker 6 maanden mag gaan wachten.

Dan lijkt mij dat niet lang als je het vergelijkt met de levertijden van de Kodiaq
 

tatraman

Nieuw lid
In welke uitvoering heb je de T-Roc besteld en zeker bij Century in Winschoten?

Klopt inderdaad bij century winschoten.
Had weer een storing in het motormanagement en moest wachten op het uitlezen van de resultaten. Mijn echtgenote vond de T-Roc op afbeelding niet leuk, maar tijdens het wachten de wagen bekeken. En zij vond de wagen net als ik een uitgesproken en heel leuk model, net als de yeti zeven jaar geleden. Ook de hoge zit spreekt haar aan en daarom ben ik gaan kijken naar de prijzen motoruitvoeringen en de opties.
Ik heb een caravantrekker nodig, dus een 1500 motor en die kost in de door mij gekozen style uitvoering net zoveel als de Karoq met 1000 cc motor, de enige waar de prijs momenteel van bekend is. Terwijl in Duitsland al enige tijd alle prijzen bekend zijn.
Verder heeft het praktisch alle opties die de Karoq ook standaard heeft, en voor trekhaak e.d. betaal ik dezelfde prijs.
Het enige wat ik bij de T-Roc mis, is dat ik de achterstoelen niet helemaal kan verwijderen, en de verwarmde voorruit die als optie is te bestellen, maar verder heb ik niet het idee, dat de Skoda luxer zal zijn, met uitzondering van de ijskrabber en de paraplu. Als dan ook nog de levertijd lang gaat worden of onbekend is,haak ik af.
Verder ben ik zeer tevreden over het personeel bij Century in Winschoten die bij problemen altijd klaar staan en mee denken, dus mijn garage blijf ik trouw, alleen kom ik vanaf half februari met een ander merk.
 
Laatst bewerkt:

Goofy@5E

Forumguru
Gisteren gaan kijken voor Karoq en levertijd is momenteel nu bestellen levering 01/05/2018 ten vroegste, proefritten is wachten tot januari 2018, prijs vind ik ook zo skoda niet meer....de T-Roc komt om de hoek kijken vrees ik, één nadeel niet verkrijgbaar met dsg op de 1.0 en 1.5, Karoq dan weer wel....we zien wel....
 

Brightstar1981

Forumguru
Gisteren gaan kijken voor Karoq en levertijd is momenteel nu bestellen levering 01/05/2018 ten vroegste, proefritten is wachten tot januari 2018, prijs vind ik ook zo skoda niet meer....de T-Roc komt om de hoek kijken vrees ik, één nadeel niet verkrijgbaar met dsg op de 1.0 en 1.5, Karoq dan weer wel....we zien wel....

Persoonlijk spreekt de T-Roc mij ook wel aan.
Maar ik vrees echt de beenruimte achterin tov de karoq..
 

Goofy@5E

Forumguru
Mijn persoonlijke mening......gaat naar de T...,(tis hier een skodaforum he), als je de voetruimte niet nodig hebt, kwa koffer ruimte gaat het niet veel schelen, spijtig wel dat de dsg niet verkrijgbaar is op lagere motorisering bij vw alleen hoogste uitrusting met zwaarste motor 2.0 tsi of tdi,
Maar het interieur van Karoq is wel prachtig, gisteren in ene gezeten amaaaaai was me da, vind het mooier als men rs interieur , dit ter zijde
 

Japanese Power

Donateur
Zojuist de officiële uitnodiging (per mail) ontvangen om op vrijdag 29-12 een afspraak in te plannen voor een proefrit.
Ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan