Skoda Enyaq

Gerit

Nieuw lid
Ik heb hem nu 14 dagen maar ik vind de traffic assist het al prima doen. Ik heb wel assist plus, misschien maakt dat uit maar weet ik niet. Kom uit een Tesla met volledige pakket ban 12,5k en zat regelmatig met geknepen billen, dat gevoel heb ik met de Skoda zeker niet. Al met al een super fijne wagen, zeker voor dat geld. Van de week krijg ik er nog andere velgen onder om het compleet te maken. Kan hem ook gewoon laden met de Tesla wallcharger.
 

Bijlagen

  • 5681FB15-F408-4BF9-8CAE-7A275829EC84.jpeg
    5681FB15-F408-4BF9-8CAE-7A275829EC84.jpeg
    462,3 KB · Weergaven: 155
  • 891AA3A5-5716-489D-BF9D-A31D8B9FBEB7.jpeg
    891AA3A5-5716-489D-BF9D-A31D8B9FBEB7.jpeg
    637,6 KB · Weergaven: 134
Laatst bewerkt:

SGI84

Lid
Toch zijn er wel wat dingen aan te merken:
  • Wanneer je bijv. achteruit rijdt en de telefoon gaat, kan je niet via het scherm de telefoon opnemen. Tenzij ik echt ook de handleiding niet snap, is het dus niet mogelijk om de telefoon op te nemen via het stuur. Wat compleet belachelijk is ivm veiligheid en ogen op de weg houden!
  • Verder nog een rits aan kleine dingen die ik nog moet uitzoeken of het niet anders kan.
  • Al geprobeerd de telefoon op te nemen met het rechter scroll wieltje?

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 

Flem_nl

Forumguru
Op elk knopje op mijn stuur gedrukt om de telefoon op te nemen. Maar helaas, kon enkel opnemen via t scherm!
 

Gerit

Nieuw lid
Mooi gedaan, blijft een mooi ding. Ik zal er ook nog wat foto’s erop zetten van mijn andere velgen
 

Bijlagen

  • 56F8A313-FD42-4EC9-8295-03CD6F5D1B0A.jpeg
    56F8A313-FD42-4EC9-8295-03CD6F5D1B0A.jpeg
    769,6 KB · Weergaven: 165
  • 8BDBF43B-5C26-4BBC-A703-AE97B8F538F9.jpeg
    8BDBF43B-5C26-4BBC-A703-AE97B8F538F9.jpeg
    757 KB · Weergaven: 171
  • 66995291-9CA0-471D-B2FA-C287179072CC.jpeg
    66995291-9CA0-471D-B2FA-C287179072CC.jpeg
    361,8 KB · Weergaven: 155

SGI84

Lid
Mooie velgen

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Captain Hook

Forumguru
@Captain Hook Vanaf volgend jaar moet je nog veel meer afzetten bij elke start…….
Zolang dat nog mogelijk is... Want nog ff, en 'men' bepaalt wat veilig en goed voor je is, m.a.w. niks zelf uitzetten van al die (on)handige electronische hulpjes.

Aan de andere kant; menig automobilist heeft dit (be)sturende gedrag natuurlijk ook over zichzelf uitgeroepen. Men is zo obsessed bezig met electronische afleidingsgadgets, dat aandacht voor de wereld en het verkeer om ons heen tanende is. :shutup:
 

hemi24

Forumguru
Gisteren een proefrit gemaakt in een Enyac iV60.
Even wennen vanuit een Kodiaq met benzinemotor en handbak, maar positief verrast.
Ondanks alle “horrorverhalen” van anderen over de pACC, vond ik het toch verrassend goed werken, bij het naderen van een aantal rotondes. Enige wat je nog hoeft te doen is opletten, sturen en richting aangeven!
 

wdejong32

Actief lid
vraagje , wij hebben sinds 1,5 maand een (vrijbasic) Enyaq IV60 gekocht en het valt ons op dat er linksachter wel een acteruitrijlicht brand maar rechts niet bij achteruit rijden ,,, is dit normaal ?? hebben meer mensen dit ???
 

wdejong32

Actief lid
heel sterk !! ga ik vanavond uit proberen

we staan bij ons aan de overkant namelijk (strak) langs de kant in een hoek geparkeerd en het is lastig met achteruit rijden in het donker te zien waar de stoeprand is t.ov de velg

enyaq IV60 ,, donkergrijs , regulus velgen , panoramadak
 

Bijlagen

  • full (1).jpg
    full (1).jpg
    561,7 KB · Weergaven: 71

SGI84

Lid
heel sterk !! ga ik vanavond uit proberen

we staan bij ons aan de overkant namelijk (strak) langs de kant in een hoek geparkeerd en het is lastig met achteruit rijden in het donker te zien waar de stoeprand is t.ov de velg

enyaq IV60 ,, donkergrijs , regulus velgen , panoramadak

Mooi, is dit de Graphite Grey die als alternatief voor Quartz Grey is gekomen? Mooi. Met standaard verlichting heb je inderdaad alleen aan één kant achteruitrijlicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

wdejong32

Actief lid
is inderdaad de Graphite Grey

samen voor de deur ,,, de Enyaq met mij Kodiaq er achter ( kodiaq 1,5 TSI, Style race bleu28-12-2020)(Enyaq is van mijn vrouw)
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_5678.jpg
    thumbnail_IMG_5678.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 72

Canon-Eye

Forumguru
Autoontwerpers hebben er al heel wat jaren nogal een handje van om de achteruitrijverlichting geheel ten onrechte te degraderen tot slechts een signaallampje voor eventuele achterliggers. Mijn 2011 Fabia had dat probleem ook al en bij de huidige Leon is het al niet anders. Voor het zicht naar achteren heb je er echt niks aan - de eerste de beste gasaansteker geeft al meer licht... Omdat mijn oprit via een dammetje een bermsloot kruist en ik de auto persé achterwaarts onder de carport wil zetten heb ik dat opgelost zoals hieronder beschreven.

Overigens mag één mistachterlicht zich bij linksgestuurde auto's simpelweg niet rechts van het midden bevinden (van achteren gezien). Daarom is het niet ongebruikelijk om dit in het linkerachterlicht te integreren en dan in het rechterachterlicht dezelfde ruimte te benutten voor een achteruitrijlicht. En inderdaad, daar zie je dus in je linkerspiegel hoegenaamd niks van.

Twee opties: ofwel een extra setje LED-verlichting op de achterklep schroeven, gekoppeld aan het reguliere achteruitrijpitje (had ik op mijn Fabia - echt een berg licht!), ofwel het bestaande achteruitrijlampje vervangen door een veel sterkere LED-versie. Dat heb ik nu, met wel wat extra licht - al blijft het een nadeel dat dit alleen uit het rechter achterlicht komt. Een retrofit achteruitrijcamera met 4 LEDjes eromheen geeft een beetje extra zicht, al zou het best nog lichter mogen...
 

SGI84

Lid
is inderdaad de Graphite Grey

samen voor de deur ,,, de Enyaq met mij Kodiaq er achter ( kodiaq 1,5 TSI, Style race bleu28-12-2020)(Enyaq is van mijn vrouw)
Grappig, doet vanuit dit perspectief haast niks af van Quartz Grey

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan