Skoda Enyaq

wat is jullie grootste ergernis of gebrek aan de Enyaq. Bij mij na 2 dagen de reflectie van de subwoofer/speaker in de voorruit en de hele rand van Dashboard in de voorruit.
 

Jdbigg

Senior Member
Had ik in het begin ook, maar je went daar snel aan. Ik zie het niet meer. Mijn grootste ergernis na 1,5 jaar en 28.000 km is de instabiliteit van de software. Over 3 weken krijg ik de ME3 update en hopelijk worden de meeste problemen daarmee opgelost.
 

Japanese Power

Donateur
Die spiegeling zie ik niet meer. Je went er dus aan. Maar mijn grootste frustratie is de slecht functionerende Connect services. Vanmiddag een groot stuk wezen lopen met het gezin, auto in de volle zon. Kwartier voor terugkomst even de app opstarten om de auto voor te koelen, krijgt hij weer geen connectie met de auto. Echt een blamage die software issues. Verder een prima reisgenoot hoor ;)
 
Had ik in het begin ook, maar je went daar snel aan. Ik zie het niet meer. Mijn grootste ergernis na 1,5 jaar en 28.000 km is de instabiliteit van de software. Over 3 weken krijg ik de ME3 update en hopelijk worden de meeste problemen daarmee opgelost.
Dan ben je volgens mij een van de eerste die update krijgt. Fijn hoor. Ben benieuwd. Laat maar weten.
En het feit dat je eraan gewend bent, betekent niet dat de weerspiegeling er niet meer is.
 

EdK

Forumguru
Je moet mijn bedrijfswagen dan helemaal niet rijden
Daar heb ik me halve boekhouding liggen en minimaal meer dan de helft met reflectie dus.
Maar zoals gezegd ik stoor me er niet aan en zie het eigenlijk niet meer terwijl het er wel is.
Collega reed een keer terug ( was te moe zelf ) en die werd er knettergek van....
Maar die klaagt al over dat hij zijn mobiel ziet reflecteren in raam.....
En rij ik met hem mee in zijn bus en ik dan me agenda / tablet en nog wat dingen in dashboard leg dan word hij helemaal gek en kan die zolang door blijven zeuren tot je het weg haalt. ( niet dus, doe me ogen dicht en doe of ik slaap )
 

leon-cupra

Forumguru
Een tablet op jouw dashboard is, naast de reflectie, toch redelijk gevaarlijk. Je moet maar eens een kop-staart aanrijding hebben en dat ding vliegt met een immense snelheid op jou af .
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
vliegt met een immense snelheid op jou af .
Wel als je hem voor je neus hebt
Maar dit tablet vliegt langs je heen !
Maar goed hoe hard denk je dat een mobiel aankomt die steeds groter worden !!??
Maar zit in een Brodit beugel waar die echt niet zomaar uit valt door zijn constructie
 

Japanese Power

Donateur
Maar die leg je niet OP je dashboard @EdK ;)
Ik ben zelf overigens pertinent tegenstander van iets op je dashboard. Als jij het dan bij je collega op z’n dashboard legt terwijl je weet dat hij er een hekel aan heeft, dan zegt dat iets over jou misschien?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben ook geen fan van lichtgekleurde spullen op het dashboard: mijn vrouw heeft er een handje van om daar even een krant neer te leggen. Inmiddels weet ze dat ik dit alleen tolereer als die uiterst rechts ligt, daar heb ik er weinig last van; als hij me teveel naar het midden ligt dan zwiep ik 'm eraf...
 

EdK

Forumguru
Maar die leg je niet OP je dashboard @EdK ;)
Lieve schat me tablet zit in een Brodithouder en de spullen liggen in het opbergvak in dashboard en alles rechts daarvan !!
Zal wel eens een foto maken als me vakantie over 8 weken voorbij is !
En ja die collega......... ach het is een beroeps zeurpiet en we weten hem hiermee altijd op de kast te krijgen.
Maar ga het echt niet op de vloer leggen, als je weet hoe deze autovloeren er bij ons uitzien ga je dit begrijpen
Als ze ingeruild worden dan koopt de lease maatschappij altijd een paar plantenpotten zodat deze gevuld kunnen worden hiermee. :D
 

EdK

Forumguru
Tsja @nakharry je krijgt dat aantal dagen natuurlijk niet zo maar !
Daar heb je dan ook wel de uren voor gedraaid ....... en in verleden ook niet op kunnen nemen.....
En dan hou ik nog een 3 tot 400 uur over, plus dat ik maandelijks er ook weer bij VERDIEN....
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn vader kon zijn overuren opsparen voor zijn pensioen. Is maand of 7 voor zijn wettelijke pensioendatum “op pensioen” gegaan.
 

EdK

Forumguru
Al achteraan geweest hier, maar is hier helaas nog niet mogelijk !
Maar zal zeker niet in één keer willen stoppen, ga toch voor een geleidelijke afbouw..
 

EdK

Forumguru
... maar krijg je ze ook uitbetaald?
Alles is uit te betalen , maar goed hoeveel wil je naar de belastingdienst brengen...?
Wij hebben relatief veel overuren en reisuren , ook die kunnen we uit laten betalen.
Bij mij is het nog zo dat ik dit deels laat uitbetalen tot ik een grens behaal en dan laat ik het overzetten in tijd voor tijd.
Maar ik klaag niet hoor, langere periode vrij is zeker niet verkeerd en straks als bij ons weer de drukke periode begint dan was het vloegel zo dat je dan alleen voor speciale dingen vrij kon krijgen maar voor zo maar een dagje ging zeker niet door
Maar goed dat kreeg je al te horen tijdens je sollicitatie gesprek.
Daar zijn ze de laatste jaren wat soepeler mee geworden, wat dan weer fijn is
 

Japanese Power

Donateur
Duurt een hele dag, maar je krijgt gratis een ICE mee.
Same here. Zojuist bericht gekregen dat m'n Enyaq op 21-09 staat ingepland voor de ME3-softwareversie update.
2 zaken vind ik interessant, de rest is voor mij niet direct van toepassing.

De snelllaadfunctie is al dik betaald (455 euro excl. BTW bij de aanschaf).
Deze krijgen alle gebruikers nu standaard. Lekker klantvriendelijk van Skoda / PON. NOT.

Ben vooral benieuwd naar de "grote update" van de connect services en naar de "langere" actieradius.
 

EdK

Forumguru
Tsja vraag je toch een credit nota van 455 euro !!
Al zou je het alleen maar doen om ze ff met een mond vol tanden te laten staan....:koffie:
 
Bovenaan Onderaan