Skoda Enyaq

BelKodi

Senior Member
Of jij koopt hem en nodigt ons uit voor een ritje/ de wagen te bekijken om ons te overtuigen van het tegendeel :D
 

Krid

Lid
Ik vrees eerder een stormloop op 2de handswagens in Vlaanderen vanaf 2029, particulier dan toch. Prijzen van deze wagens zullen hierdoor mogelijks flink toenemen.
 

philippe bakker

Forumguru
In 2025 zijn de bedrijfswagens enkel maar 100% aftrekbaar als ze 0 uitstoot hebben. Dat zijn er in Vlaanderen gigantisch veel. Die gaan al zorgen vanaf ‘25 dat er veeeeeel meer electrische laadstations gaan komen ten nadele van benzine stations. Tegen ‘29 ga je nog amper benzine stations vinden. Op den duur ga je met de jerrycan naar de mazout leverancier om benzine moeten
 

leon-cupra

Forumguru

philippe bakker

Forumguru
Ja inschrijving is inschrijving. Er wordt dan gewoon geen wagen meer ingeschreven die iets vervuild. Als dit niet terug gefloten wordt gaat er al een massale verkoop van auto’s in 27 en 28 plaatsvinden want je wil nog iets krijgen van je auto hè. En de Polen gaan ze opkopen ( voor een appel en een ei)
 

leon-cupra

Forumguru
In 2025 zijn de bedrijfswagens enkel maar 100% aftrekbaar als ze 0 uitstoot hebben. Dat zijn er in Vlaanderen gigantisch veel. Die gaan al zorgen vanaf ‘25 dat er veeeeeel meer electrische laadstations gaan komen ten nadele van benzine stations. Tegen ‘29 ga je nog amper benzine stations vinden. Op den duur ga je met de jerrycan naar de mazout leverancier om benzine moeten
De uitloopregeling is eigenlijk nog redelijk gunstig de komende jaren. Bij mijn partner op het werk (accountancybureau) bestellen ze dit jaar nog lustig benzines en diesels voor collega’s.
1 vd partners heeft voor zichzelf (als zelfstandige partner) de berekening gemaakt “hybride-EV” (GLC300de vs EQC): hybride de komende jaren nog steeds goedkoper dan EV. ;)
 

Krid

Lid
Zoals staat in het artikel, de occasiemarkt werd/wordt voorlopig in hun illegaal voorstel sowieso ongemoeid gelaten. Dus wel nog in te schrijven na 2029

ook hier zijn alle nieuwe leasewagens nog met verbrandingsmotoren. Enkel switch naar benzine.
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
De uitloopregeling is eigenlijk nog redelijk gunstig de komende jaren. Bij mijn partner op het werk (accountancybureau) bestellen ze dit jaar nog lustig benzines en diesels voor collega’s.
1 vd partners heeft voor zichzelf (als zelfstandige partner) de berekening gemaakt “hybride-EV” (GLC300de vs EQC): hybride de komende jaren nog steeds goedkoper dan EV. ;)
Ja bedrijfswagens worden massaal nog hybride gekocht wegens tot ‘25 nog 100 % aftrekbaar. Vanaf ‘25 worden die allemaal ev. Bij mercedes is 60% Vd verkoop hybride. Das bijna allemaal bedrijfswagens.
 

Flem_nl

Forumguru
Zijn er meer mensen die een apart geluid horen bij het vertragen, voornamelijk bij file rijden?

Als ik rustig rijd in een file en dan moet vertragen tot stilstand, dan hoor ik (voor mn gevoel bij linker voorwiel) een soort van sissend/ soort van ontluchting geluid.
 

Flem_nl

Forumguru
Software update voor de Enyaq is eindelijk beschikbaar. Update bevat ook de feature dat de volgende x de update over air kan. Nu een hele dag naar de dealer. Eerste mogelijkheid ivm drukte, 21 november as.!!! :banghead::banghead::banghead::banghead:
 

Jdbigg

Senior Member
Mijn Enyaq gaat 21-9 naar de dealer voor de update. Ik begrijp uit een Duits filmpje dat ook de 12V accu wordt vervangen en nog wat andere hardware wordt gecheckt en zonodig vervangen of aangepast. Duurt een hele dag, maar je krijgt gratis een ICE mee.
 
Bovenaan Onderaan