@Leandro betrouwbaarder niet: het 68 pk MPI blok, heeft vaker last van lekke koppakking, wat bij de 1.4 16V eigenlijk nooit voorkomt. (nu zullen er wel een paar voorbeelden komen, die het wel meegemaakt hebben, maar bij het MPI-blok is het niet heel bijzonder op deze leeftijd.
. Met het feit dat ze aangenomen is voor het werk in Italie moeten er nu echt stappen ondernomen worden voor een eerste auto. Mijn vriendin gaat de auto dus waarschijnlijk kopen. Maandag 6 februari haal ik de auto op, dan ga ik er 7 februari mee langs de garage om hem na te laten kijken. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Sowieso de airco goed na laten kijken. 
Oke, de koppakking van de fabia die ik eigenlijk wil hebben is al een keer vervangen. Gisteren kwam ik vlak langs zijn huis en even een rondje om zijn fabia gelopen. Staat nu volgens mij al een tijdje stil, 2 parkeerbonnen onder de ruit en wat slappe bandjes. De ene parkeerbon was zelfs al aan het vervagen. Als mijn vriendin vrijdag slaagt voor haar rijbewijs zal ik maar even contact zoeken, dan even langs de garage om na te laten kijken...

vliegend tapijtje is handig bij pech onderweg of ernstige file- Kleedje

, anwb gaat ze inderdaad lid van worden, glazen heb ik thuis
en ik ben bang dat ik toch overal voor gebeld word. Tijdens het leren van haar auto theorie; "waarom moet ik onder de motorkap van een auto weten wat alles is? ik breng mijn auto toch gewoon naar de garage als er wat is". Dus ik ben bang dat ik een hoop mag "helpen", maar dat doe ik met plezier.Is éénmalig voordoen, daarna weer loshalen en lekker naar de kroeg gaan...... Als zij dan klaar is ben jij ladderzat...@EdK Waar boek je die cursus

Ach je kunt nummers gelukkig blokkeren, dus t kan één keer overkomen....en ik ben bang dat ik toch overal voor gebeld word.

Ach het is nog geen moeten.....Dus ik ben bang dat ik een hoop mag "helpen

"Trok een beetje naar links, volgens de eigenaar komt het omdat hij een tijd stil heeft gestaan en misschien de rem wat vast zit.."
"Hij is zelf ook monteur geweest, weet dus wel wat hij doet"
Als hij automonteur is (geweest) doen moet hij dit toch wel kunnen oplossen voor je?
Verder geef je aan dat de auto 1700 kost maar dat je bijna direct 700 moet uitgeven aan onderhoud. Dan zit je al op 2400 euro, als het daarbij blijft. Is het wellicht verstandig om de budget wat te verhogen en even verder te kijken?

"Koop nooit een auto van een monteur!" riep de instructeur van de autosleutelcursus bij onze training over zijn eigen collega's....
Toelichting: ze weten precies wat er mis is en hoe lang ze door kunnen rijden totdat het echt niet meer kan - de grenzen zijn rekbaarder want de auto gaat niet terug naar de klant die er weer minimaal 12 maanden / 15000km mee vooruit moet of zelfs 24 mnd/30dKM.....
![]()
. Ik kan zeggen dat ik al aardig wat tweedehands auto's gekocht heb en door schade en schande wijzer ben geworden in de jaren. Als je mijn mening vraagt dan zou ik deze auto laten staan, er zitten teveel haken en ogen aan (lees: onzekerheden) en een goed koopje kan dan zomaar een duur koopje blijken. Jullie teleurgesteld en skoda verliest weer een toekomstige klant! Het budget zorgt er ook voor dat je je op occasiongebied redelijk in een mijnenveld begeeft maar dat wil niet zeggen dat je voor dat geld niet een goede auto kan kopen. Je moet wel bereid zijn geduld te hebben en goed te zoeken. Mocht je 'm toch kopen dan hoop ik dat je je mijn ongelijk bewijst!! Succes