Skoda aanschaffen?

woutr

Forumguru
Herkenbaar, ben ook altijd aan het verbeteren, hoe lang ik een auto hou zie ik dan wel weer. Maar het zijn zeker leuke auto's, heb er zelfs twee van ;)
 

turboturbo

Forumguru
Kleine investering en een heel groot effect die lampen.

Mijn ervaring is wel dat ze na een ruim jaar alweer eerste tekenen van dofheid beginnen te vertonen. Regelmatig behandelen met wax is wel aan te bevelen! En natuurlijk geen krasstraat ;)
 
Laatst bewerkt:

Leandro

Senior Member
Altijd wassen met de hand; de lak van mijn moeders auto ziet er niet uit door de krasstraat.

Verder even een vraagje; passen de velgen van een Fabia 2 op de Fabia van mijn vriendin?
 

Cordoba

Forumguru
Leandro gefeliciteerd met de Faab, ik lees het nu pas. Een paar opmerkingen:
- de opbergvakken achter de wielkasten (achter die met vilt beklede platen) zijn vrij zeldzaam in de Fabia I, maar wel handig
- de achterlichten zijn van de facelift (vanaf 2004), zijn die vervangen vanwege schade, of vond men die mooier?
- koplampen helder maken kun je ook zelf, als je een accuboor of boormachine hebt, heb je alleen een setje nodig van ca. 30 euro, en dan kun je de lampen heel wat keren oppoetsen
- als het bedrijf de koplampen alleen gepolijst heeft, maar geen nieuwe beschermende coating heeft aangebracht, moet je ook de koplampen in de wax houden om ze langer helder te houden.

Carmix is inderdaad een fijne sloperij, ik heb er diverse onderdelen gehaald. Ze zijn niet duur, je mag vaak zelf demonteren en afspraak is afspraak bij die jongens.

Fabia II velgen passen zonder meer, alleen even opletten of de juiste bandenmaat op de velgen zit (daar kan iets verschil in zitten, maar op het forum is wel een bestand te vinden welke bandenmaten passen onder een Fabia I). Ik heb onder mijn Fabia zelfs velgen van de eerste generatie Audi A3, wel met 5 mm minder ET-waarde, maar daardoor staat ie ook 1 cm breder op de wielen.
 

Leandro

Senior Member
Bedankt voor ja antwoord;
- wat betreft de achterlichten geen idee. Ik kan ook geen verschil ontdekken als ik Skoda Fabia Google. Wel heeft deze als demo gestaan bij de waal auto groep om de eerste combi naast de nieuwe (huidige) generatie te zetten met de presentatie...
- ik dacht ook dat die opbergvakjes handig waren, maar zijn best klein/onhandig gevormd. Er pas namelijk in een moeilijke houding een gevaren driehoek in, dan past er niet veel meer bij...
- koplampen zit ook een nieuwe coating over als het goed is. Mijn vriendin was erbij en ik niet.....

Velgen heeft de oude eigenaar een setje doorgestuurd voor 125 euro. Lijkt op zo niks mis mee met prima banden. Alleen vind mijn vriendin het niet nodig Ik kijk wel of ze er na mijn vakantie nog op staan.
 

Leandro

Senior Member
Zojuist 1 beker houder geïnstalleerd, helaas paste de 2e er niet naast :( voorlopig houd ik het dus bij eentje en mag de andere weg voor 7,50 inclusief verzenden. Heb zelf ongeveer 15 euro betaald inclusief verzenden bij de wit in Schijndel. Of hij mag voor 6 euro opgehaald worden in Tiel of Utrecht ;)

Foto's zeggen meer dan woorden;

kbsvatl1ark5t.jpg


xoqfudjrx9n5q.jpg


tdlr8kkoagtcq.jpg
 

Cordoba

Forumguru
@Leandro verschil in de achterlichten van de facelift en de pre-facelift zit in het transparante gedeelte van de achterlichten: bij de pre-facelift zijn dit 2 losse transparante 'strepen' bij de facelift zit er een verbinding tussen beide transparante strepen. Ik zie nu dat ik het verkeerd heb gezien bij jullie Fabia, mogelijk was ik niet meer zo helder, of niet goed gezien doordat de foto's waar het achterlicht op staan op zijn kant staan.
Vergelijk mijn achterlichten
sam_1968nn-jpg.25865

maar met onderstaande facelift:
skoda__fabia_combi_1_4_16v_2004_3_lgw.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Goeie plek die bekerhouder! Ik had exact hetzelfde idee om een keer te proberen in mijn O1.
'Helaas' heb ik dus ook al zo'n camper / boot bekerhouder liggen.
Leuk dat je het resultaat hier laat zien :thumbsup:
 

Leandro

Senior Member
na het eerste stuk probleemloos rond te hebben gereden is gisteren het linkerraam naar beneden gegaan. Gebeurde bij de parkeergarage van een bekende supermarkt. ANWB heeft hem vakkundig vastgezet.

Er word een afspraak gemaakt bij de garage, wat zijn de kosten die wij kunnen verwachten?

Rechterraam is al een keer vervangen, dus wisten dat deze kans groot was...
 

Leandro

Senior Member
Tegenvallertje 216 euro voor het laten maken van het raammechanisme. Hopelijk blijft nu alles heel en kan mijn vriendin 7 april veilig naar Italie vertrekken :)
 

turboturbo

Forumguru
Oei dat is vind ik wel duur!

Zag je het niet zitten om zelf te doen? Anderszijds heb je nu het gemak dat het gedaan is en staat de reis naar Italië binnenkort niets meer in de weg.
 

Leandro

Senior Member
Oei dat is vind ik wel duur!

Zag je het niet zitten om zelf te doen? Anderszijds heb je nu het gemak dat het gedaan is en staat de reis naar Italië binnenkort niets meer in de weg.

Ik twijfelde om het zelf te doen. Kan wel een aantal dingen zelf, maar wilde wel dat dit goed gebeurde en heb nu weinig tijd. Ook kwam ik op het forum dingen over popnagels tegen (dat is precies iets waar ik geen verstand van heb).

Laatst de vloeistoffen voor het eerst gecontroleerd. Koelvloeistof zat nog steeds op het maximum en nog steeds helder. Olie zat ook nog net onder de max, dus wij zijn tot nu toe erg tevreden :)
 
Bovenaan Onderaan