Skoda aanschaffen?

Leandro

Senior Member
Ziet er op zich netjes uit maar wat dat betreft kan een ogenschijnlijk mooie vrouw onderhuids een rot karakter hebben ;). Ik kan zeggen dat ik al aardig wat tweedehands auto's gekocht heb en door schade en schande wijzer ben geworden in de jaren. Als je mijn mening vraagt dan zou ik deze auto laten staan, er zitten teveel haken en ogen aan (lees: onzekerheden) en een goed koopje kan dan zomaar een duur koopje blijken. Jullie teleurgesteld en skoda verliest weer een toekomstige klant! Het budget zorgt er ook voor dat je je op occasiongebied redelijk in een mijnenveld begeeft maar dat wil niet zeggen dat je voor dat geld niet een goede auto kan kopen. Je moet wel bereid zijn geduld te hebben en goed te zoeken. Mocht je 'm toch kopen dan hoop ik dat je je mijn ongelijk bewijst!! Succes

Ja, ik begrijp het. Maar voor 1600 euro weet mijn vriendin nu wat ze heeft. Als ik bij een andere particulier of handelaar iets voor 1600 euro koop zit er ook geen garantie op. Heb deze nu laten keuren en hij rijdt goed. Maakt geen rare geluiden, al het onderhoud is wel netjes ingevuld in de boekjes. Die linker veer is een tegenvaller maar is te overzien. Als mijn vriendin hem bevalt denk ik dat dit hem word. Hoop jou tegendeel te bewijzen ;)
 

Jan Krukas

Senior Member
Als de verkoper een beetje monteur is zou ik hem de voor veer laten repareren,
Op zijn kosten welteverstaan.Is niet zoveel werk voor hem hoor.

( Dat de auto naar links trekt kan ook door de Gebroken veer komen.)
 
Laatst bewerkt:

Leandro

Senior Member
Update - Auto gekocht!

Nette prijs en wat overleg met de verkoper gehad. Alle rekeningen etc meegekregen. Morgen middag breng ik hem bij de garage en vanaf volgende week donderdag zal mijn vriendin de Nederlandse wegen onveilig gaan maken. Het is een auto die misschien na de zomer al weer weg gaat, daarom is het toch deze geworden.

Mochten er ooit grote gebreken zijn dan wil de oude eigenaar daar bij helpen om alles zelf op te lossen. Ik en hij hebben nu alleen weinig tijd dus daarom word hij nu naar de garage gebracht ipv alles zelf nog op te lossen ;)
 

turboturbo

Forumguru
Je gaat er zeker weten wel plezier aan beleven.

Hopelijk vallen de geschetste doem scenario's mee. En als de auto na de zomer alweer weg gaat, zou ik er verder ook niet zoveel meer aan laten doen...
 

Leandro

Senior Member
Bedankt, hoop ook dat het mee valt. Maar met het oog op de huidige situatie is het echt een auto voor de zomer. Hij rijd namelijk een half jaar in Italie en daar zijn ze niet zo moeilijk met parkeren etc. Met deze auto hoeft mijn vriendin zich niet veel zorgen te maken.

Hou jullie op de hoogte!
 

Leandro

Senior Member
Vandaag kwam ik tijdens werk langs woerden. Heb toen een tussenstop gemaakt bij Carmix om een linker voorscherm op te halen. Ze vroegen maar 35 euro, binnenkort maar een middagje sleutelen en de auto schade vrij maken :). Scherm is dezelfde kleur, zit alleen een ander stickertje op. Comfort ipv Comfort+, maar misschien zet ik die wel over.

Donderdag gaat mijn vriendin haar eerste rit maken, ben benieuwd!
 

Leandro

Senior Member
Armsteun binnen en geïnstalleerd. Erg tevreden, wel wat goedkoper plastic maar prima kwaliteit :)


110vp51.jpg


2qld1g2.jpg
 
Laatst bewerkt:

Leandro

Senior Member
Nadat ik op de sloop een nieuw paneel had gehaald, moest deze er nog wel even ingezet worden.....

hwmrjuyp3hfm3.jpg


Dit dacht ik zaterdag na werk wel even te doen, het bleek 3 uur werk te zijn voor mij als "leek". Wel alles weer afgekit etc.

6l5goqri5f4ko.jpg


Gelukkig konden we zondag met een schade vrije Fabia op pad :)

eweq6wacvcz8u.png


De enige 2 dingen die er nog gaan gebeuren;
- opzoek naar beker houders, zeker voor langere ritten handig voor een flesje water
- Koplampen laten herstellen, nu oogt het niet fris en minder licht opbrengst.
 

woutr

Forumguru
Je bent wel aan het investeren voor een 'tijdelijke' auto ;). Koplampen zijn mooi geworden, dit gaan ze a.s. maandag bij mijn auto doen
 

Leandro

Senior Member
Haha, tja. Mijn vriendin wil hem "op" rijden ;) dus hoop er nog wel even plezier van te hebben. Voor de rest zijn het relatief kleine dingen die wel goed zijn voor de waarde en het aanzicht van de auto.

Verder bevalt het wagentje beter dan verwacht. Hij rijd super voor zijn leeftijd, heeft veel ruimte en is relatief zuinig.

Ben een auto liefhebber in hart en nieren en het kriebelt dan ook snel om wat aan een auto aan te passen.

Nu alleen nog bekerhouders die als het goed is zo thuis zijn bezorgd.

De lampen zijn voor 55 euro gedaan inclusief een jaar garantie. Volgend jaar ook geen gezeur bij de APK, het ziet er weer goed uit en het belangrijkste is dat de er meer lichtopbrengst is :)
 
Bovenaan Onderaan