Seat Exeo

LenK

Forumguru
Ik (en mn twee collega's die ook meereden) vond het dash zwaar gedateerd. Rode lampjes en alles in een kleur. Goedkope, harde materialen.
Hiermee zeg je dus dat een luxe Audi (A4 cabrio) van 1 generatie geleden er nog goedkoop uit zag qua dash.
 

___JC___

Forumguru
Hiermee zeg je dus dat een luxe Audi (A4 cabrio) van 1 generatie geleden er nog goedkoop uit zag qua dash.

Klopt, begrijpend lezen een dikke 10 voor L&K. ;)
10 jaar geleden was dat allemaal best netjes, maar tegenwoordig doet het voor mij gedateerd en saai aan. Afwerking is wel in orde verder.
 

sitechris

Donateur
Vind het interieur persoonlijk prima eruitzien en ik vind de materialen erg goed. En als je hard over een hobbel ramt, niks kraakt!

Auto had leren stoelen met mooi motiefje. Zitten wel erg hard, net wat te hard
Mbt rode kleur (Maxi-dot), dat ben ik wel een beetje met je eens. Erg overheersend. De maxi-dot in de Audi is meerkleurig. Net wat mooier.

Ik vond de motor vooral teleurstellend. Klinkt niet mooi (bij lage toeren als een diesel) en presteert matig. Jammer dat ze niet de nieuwe 1.8 TSI erin hebben gehangen.
 

Michel

Forumguru
En dat voor een prijs waarvoor je ook modernere auto's kunt kopen, want echt goedkoop vind ik die Exeo ook weer niet.
 

sitechris

Donateur
Vorigie generatie exterieur
Vorigie generatie interieur
Vorigie generatie motor

Je kunt Seat alles verwijten, maar niet dat ze inconsequent zijn :yeah:

Niet helemaal, want de diesels zijn wel de nieuwste generatie common-rails. Daar scoort Skoda weer minder (Superb en Octi!)
 

Wasmachineman

Forumguru
Ha, de ene S is dus de andere S niet in VAG groep ?!

Seat wilde zich zo de zakenmarkt in laten rijden ?
Iemand die een Audi wil / kan leasen gaat niet in een Seat of Skoda maar zal de premium merken blijven kiezen ! Status !!
 

LenK

Forumguru
Pijnlijk, maar hadden ze mij maar moeten vragen. "Niet doen" was mijn advies geweest.
 

Wasmachineman

Forumguru
Eens even kijken wat ze erover zeggen op het "seatforum", ben zo terug !:grin:
Ben er al weer...niemand te zien behalve Wasmachineman ?
 

kaggel

Lid
Ik heb er ook nog maar zeer weinig in het wild zien rijden. Op de autorai er nog wel ingezeten en hij stond zeker op de lijst van toekomstige auto tot de leaseprijzen bekend waren. Gelijk een dikke streep er door heen.
 

sitechris

Donateur
Ik heb in de Exeo 1.8 Turbo gereden en was niet onder de indruk, vooral motorisch teleurstellend. Motor vond ik tam en rauw. Auto is verder extreem krap en je hebt toch het idee dat je in een tweedehands product aan het rijden bent. Hij rijdt verder niet onaardig, maar ook niet meer dan dat. Een Skoda is echt een betere aanbieding.
 

___JC___

Forumguru
Heb even naar de leaseprijzen gekeken in verhouding tot bijvoorbeeld een A4. Dat scheelt niet zoveel als je zou verwachten. Denk dat de leasemaatschappijen de afschrijving erg hoog ingezet hebben. Daardoor is het prijsverschil in de lease eens zo heel veel terwijl de nieuwwaarde van een vergelijkbare A4 wel EUR 10.000 hoger is.
 

Michel

Forumguru
Waarschijnlijk heeft Autoweek op zijn donder gehad van PON, want nu staat er op de beginpagina een test van de Seat Exeo afgebeeld. :D
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik denk inderdaad wel eens dat Pon een goeie sponsor is van Autoweek ! Deze week wordt Autoweek weer uitgekafferd door Opel liefhebbers !
Dat ze nooit als 1e eindigen etc...
 

elcocheSKODA

Actief lid
Op 24 december de bestelling geplaatst bij Noordhoek in Tilburg voor een:

EXEO ST 2.0 TSI Sport
Magic black
Techniscpakket
Bluetooth af fabriek
Honingraatgrille
Sierstrip voor
Sierstrip achter
2e klapsleutel
En direct na levering: SEAT-ONLINE.NL sticker.

Levering in maart 2010.
De Ibiza SC en de Fiesta worden beide ingeruild.


Natuurlijk zijn er veel argumenten voor en tegen.

Echter ik blijf bij de mening, dat ieder kijk naar voor hem of haar relevante zaken.
En daarop wordt dan een keuze bepaald.

Daarom zijn er zoveel verschillende modellen, opties, prijzen enz. binnen het VAG concern.

En zoals we ook hier op Skodaforum al vaak zijn tegengekomen, wat de een kiest zou de ander nooit doen.

Life is all about choices and priorities.
 
Bovenaan Onderaan