Seat Exeo

Heeft iemand deze al gezien?

http://www.seat-exeo.nl/

tis eigenlijk een oud model A4 maar ziet er beter uit dan ik had verwacht.
ook het dashbord. naviagatie is er niet zomaar uit te halen zo te zien.

Alleen nog geen station...
 

bat

Lid
naviagatie is er niet zomaar uit te halen zo te zien.
Is de navi die ook in de A3 zit. Oftewel, deze auto ziet er ook van binnen heel erg Audi uit.

Wordt Seat nu het merk voor Audi opwarmertjes?

Niet dat ik deze niet hoog op het verlanglijstje had gezet, als ik rond de tijd dat ie uitkomt net toe was geweest aan een nieuwe leaser...
 

purk

Senior Member
het is gewoon een AUDI A4, als hij net zo lekker rijdt dan bestel ik hem gelijk.
 

Michel

Forumguru
"Seat-importeur Pon Car verwacht de spiksplinternieuwe Exeo voor minder dan 25.000 euro op de Nederlandse markt te kunnen brengen. Dat liet de woordvoerder weten tijdens de presentatie van de nieuweling. Seat heeft hoge verwachtingen van het model, ondanks dat het merk niet actief is in het zogeheten D-segment.
De Exeo staat momenteel in de schijnwerpers op de autoshow in Parijs. De sedan bijt het spits af. Later volgt nog een stationwagon, waarmee de familie compleet is. Als basis voor het model dient de vorige generatie Audi A4. Echter, voordat de Spanjaarden hun S-logo op de koets plakten, is de wagen op meer dan 500 punten aangepast. De Exeo heeft een uniek front en achterzijde. Van bumper tot bumper meet de sedan 4,60 meter. De wielbasis bedraagt 2,64 meter.
Met de nieuweling verwacht de importeur vooral veel interesse vanuit de zakelijke markt. Te meer de huidige zakelijke rijders binnen het Seat-gamma niet kunnen doorstromen naar een groter model. Concurrenten zijn onder meer de Volkswagen Passat, Ford Mondeo en Renault Laguna.
De sedan staat in maart bij de dealer. De stationwagon volgt najaar 2009."

Bron: www.telegraaf.nl
 

LenK

Forumguru
"Seat-importeur Pon Car verwacht de spiksplinternieuwe Exeo voor minder dan 25.000 euro op de Nederlandse markt te kunnen brengen.
Audi grandioos door de mand. Vanafprijs van het origineel in 2007 was € 30590

Hoe wordt je afgezet bij Audi als deze auto met een ander badge ineens 5-6000 minder hoeft te kosten, zo'n 20% minder?
 
Octavia met facelift of deze Seat, moeilijke keuze.

Vind ik dus niet.
1. De Seat heeft common rail diesels (ook de 2.0 TDI 140 pk)
2. De facelift van de octavia is eigenlijk te weinig (ze hadden het voorbeeld van de Glof mogen volgen)
3. Als ik het dashbord van de seat bekijk komt dit volgens mij wel redelijk overeen met de A4. Het is in ieder geval geen standaard seat dashbord.
4. Bij de seat halen ze zo te zien het naviagatie systeem er niet zomaar uit (alhoewel dat wel te duur zal worden)

De lease prijzen van de octavia zijn wat mij betreft niet meer zo gunstig. Voor de uitvoering die ik nu heb betaal ik nu zonder extra's al 40 euro meer. Voor 20 eueo extra heb ik ook een avensis (oud model) of een mazda 6. Dan ga ik toch voor de laatste.

Ik mag nog 40 000 km (6 maanden) dus het wordt een leuke uitzoek tijd.
 

Michel

Forumguru
Als ik het dashbord van de seat bekijk komt dit volgens mij wel redelijk overeen met de A4. Het is in ieder geval geen standaard seat dashbord.

Het is eigenlijk hetzelfde trucje dat Seat uithaalde met de eerste Leon. Die had het gewijzigde dashboard van de eerste serie Audi A3.
 

Michel

Forumguru
Audi grandioos door de mand. Vanafprijs van het origineel in 2007 was € 30590

Hoe wordt je afgezet bij Audi als deze auto met een ander badge ineens 5-6000 minder hoeft te kosten, zo'n 20% minder?

En het doet de vraag rijzen wat dit voor gevolgen heeft voor de occasionprijzen van de vorige generatie Audi A4. Je moet wel erg statusgevoelig zijn om de voorkeur te geven aan een tweedehands A4 vanwege de vier ringen, terwijl je misschien voor hetzelfde occasionbedrag een nieuwe Seat Exeo kan aanschaffen, die in de basis identiek is aan diezelfde A4.
 
Ik denk dat je voor 25k nog niet klaar bent, je telt er zo nog een paar duizend bij op aan opties. Het oude model A4 zal tweedehands echt niet veel lijden van deze exeo.

Bovendien zal het wel net zoals het dashboard van de Leon gaan.
Wel dezelfde layout, maar net iets minder luxe materialen.

Het prijsverschil zit natuurlijk ook in de ontwerp en ontwikkelkosten. Audi heeft dit zeer kostbare werk gedaan en dat wordt natuurlijk ook verwerkt in de prijs. Seat kan dit voor een schijntje overnemen en hoeft dus ook minder door te belasten.
Maar dan heb je natuurlijk ook een generatie ouder.
 
Maar dan heb je natuurlijk ook een generatie ouder.

Dat valt denk ik wel mee. Dit model is in 2004 (rigoureus opgefrist volgens autoweek) op de markt gekomen (net als de O2, die weer de ontwikkelkosten deelt met de Golf).
Zo oud is dat dan niet.
Van de O2 is er een facelift. als je de link doortrekt zou je kunnen zeggen dat Seat de facelift van de oude A4 overneemt.

Alles is afhankelijk van de kwaliteit en materialen gaat leveren. Ik ben benieuwd.
 

TL@

Forumguru
Ik vind die Exeo zeker de moeite, die komt in ieder geval op de lijst wanneer ik een nieuwe mag kiezen.
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind dit ook een geslaagde wagen. Omdat seat ook samen werkt met VW audi zullen dit ook wel heel goede wagens zijn net als onze geliefde skoda's dat zijn. Maar ik zie eerlijk gezegd toch liever de O2/3(face lift). Ik kwijl ervan als ik er eentje zie .
 
Bovenaan Onderaan