Schipperssss Passat cc 1.8tsi

Schippersss

Forumguru
Wow, mooi resultaat zeg!

Vraagje voor de chemische reiniging die je hebt gedaan: is dat zo'n additief in de brandstof? Ik heb nu zoiets in mijn brandstoftank vanuit de garage omdat mijn motor onrustig loopt (na al 1 lambda sonde en 1 PCV klep vervangen te hebben). Ik was ook aan het overwegen om eens zo'n walnut blasting te laten doen... Heb jij dat uit voorzorg gedaan of had je symptomen?
Chemisch reiniging heb ik toen laten doen bij Hans sloot. Word er een chemische vloeistof die inlaat ingespoten tijden draaien, hier door lost die kool afzetting op. Ook gaat er nog een goedje je brandstof tank in, voor het brandstof systeem te reinigen.

Wat ik heb laten doen nu is walnoot stralen. Inlaat demonteren en dan stralen. Hier is ergens op dit forum een heel topic over.
 

Zephir

Lid
Ik heb het topic gezien... Ik overweeg het ook te doen... Wat ik me alleen afvroeg is waarom je beslist hebt die motorreiniging te laten doen? Had je symptomen van vervuiling?
 

Zephir

Lid
Ik denk dat ik het ook best doe... De symptomen die ik heb lijken er ook mee gerelateerd en in tegenstelling tot andere componenten vervangen, is dit zéker nuttig...
 

Schippersss

Forumguru
Vandaag dus gebeurd waar ik al bang voor was, koppeling slipt. Vandaag onderweg op de Duitse autobahn,terug schakelen toeren maken maar geen versnelling. Hij heb het alleen met volgas, dus er is nog even mee te rijden. Dus opzoek naar een verstrekte. 420nm toch te gortig voor de oem koppeling van 1.8tsi. Nog tips? :mrgreen:
 

Octavia32

Forumguru
Wow als 250 oem is dan zal ik ook nog een keer aan de beurt komen met 385Nm
Is 54%meer

PS 420Nm is 68% meer dan oem
420/250*100 =168 - 100=68%
 

Schippersss

Forumguru
Wow als 250 oem is dan zal ik ook nog een keer aan de beurt komen met 385Nm
Is 54%meer

PS 420Nm is 68% meer dan oem
420/250*100 =168 - 100=68%
Je heb gelijk, ik was iets te voorbarig met het hoofdrekenen:D:thumbsup:

Toen mijn setup nog 380nm was, had ik nergens last van. Tuurlijk krijgt hij dan ook weleens op z'n kloten maar nu was het te veel na een aantal 1000km.
 

ertromp

Forumguru
Dat wordt dus een versterkte koppelingsset voor je MQ250 bak.
Is een Sachs SRE Performance Kit niets voor je? Max koppel van een dergelijke koppeling is 550Nm. Moet genoeg zijn dan
 

Schippersss

Forumguru
Had toendertijd al contact gehad met mark voor een Sachs SRE. Die gaaf aan dat deze er niet is voor mijn 1.8tsi bzb motor. Heb nu een spec stage 3+ besteld. Die kan max 700nm aan, zat dus. Schijnt ook een goeie te zijn en schakelt zoals oem. Xt motorsport gebruikt deze ook veel. Alleen moet hier wel een vast vliegwiel op bij deze kit. Hoop dat hij volgende week geleverd wordt.

320876_0.jpg


318291_0.jpg
 

Schippersss

Forumguru
Ik ook corne. Zoals het nu eruit ziet gaat hij de dec. 29e gemonteerd worden door Tom van hbt techniek. Eigenlijk is hij die weken dicht, maar omdat ik dan alleen die week kan, wil hij voor mij wel een dag weer aan de slag. Echt een top kerel!! Ook zal meteen de forge mechanische versterkte diverter Valve gemonteerd worden. Deze lekt een beetje met opspoelen lijkt het een geeft telkens een fout melding in vds. Hoop dat het hiermee opgelost is.

image.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Schippersss

Forumguru
Die ouwe van mij even een boodschap doen. Bij keren op een kruising kwam er ook nog een busje aan. Binnenkort maar is weg brengen, kunnen ze glijk wat andere delen ook spuiten.





 
Bovenaan Onderaan