Schipperssss Passat cc 1.8tsi

CDK

Forumguru
Dat is balen @Schippersss, XT Motorsport zal het zeker wel kunnen fixen voor je, alleen moet er daar altijd wel serieus geld op de plank komen. (Tenminste als ik kijk naar wat ze wilden hebben voor mijn project.)
 

Schippersss

Forumguru
De CC is deze of volgende week klaar bij xt. Compleet nieuwe koppeling met custom made vliegwiel, goed voor 600nm. Binnenkort meer info.

Wel iets besteld voor het onderstel, ben benieuwd, hoor goede verhalen.

Setje Bilstein B8 sprint dempers voor mijn huidige H&R veren 40/40. De huidige beginnen nu een beetje week te worden.

Bilstein_B6-600x600.jpg
 

Schippersss

Forumguru
Auto is klaar bij xt motorsport. Net werk geleverd! Omdat er dus geen goed vliegwiel bestaat die past op een 1.8tsi en de juiste koppeling heeft xt een Custom vliegwiel met koppeling van een golf 6 gti stage 3+ die kan 600nm aan, dus nu moet het wel goed gaan.

Custom vliegwiel draaien


Vliegwiel met vr6 starterkrans


Set voor montage, vliegwiel gebalanceerd en uitgewogen




Montage




Ben benieuwd, volgend week even ophalen
 

Schippersss

Forumguru
Het is niet voor niks idd, andere oplossing heb ik niet. Sachs kan 15% meer hebben als oem dan kom je er nog niet en blijf je zitten met een rammelende 2 massa vliegwiel.

Als je het budget wil houden dan kan het beste geen turbo upgrade doen op een 1.8tsi. Met het oog op de toekomst dat ik toch is ga kijken voor een k04. Daar zijn nu alle voorbereidingen voor genomen.
 

ertromp

Forumguru
Mooi dat de eerste km al positief zijn! Merk je nu nog iets aan de koppelingsdruk of voelt het gewoon "af fabriek" aan nu na deze ingrijpende en super uitgevoerde koppelingsmodificatie
 

Schippersss

Forumguru
Das het mooie aan een spec koppeling, die ontkoppelt zoals een oem. Begreep van andere merken zoals Sachs dit nogal erg zwaar gaat soms, haast met 2 benen moet ontkoppelen zoveel voorspannening. In de 1e versnelling met optrekken hapt hij nog wel een beetje, dit moet tijdens het inrij perioden steeds minder worden, omdat die platen zo hard zijn gaat daar even een tijdje over heen. Als dat eemaal gebeurd is, dan is het bulletproef, kan kan je helemaal los.
 

Schippersss

Forumguru
Van de week een set bilstein B8 sprint dempers gemonteerd met de huidige H&R 40/40 veren. Ligt een pak strakker op de weg, ook worden putten beter weg gefilterd naar mijn inzien, dus mooie toevoeging.
Ook meteen een klein beurtje gedaan, olie en filter.

C0870C34-A3D7-40B7-9C6F-F0910CA592D5_zpsjn2jqlrh.jpg


B495E077-D561-47BA-B206-5CFF9E25B239_zpsea3i5qqk.jpg


Gisteren ook een leder/alcantara interieur geplaatst in de CC. Staat heel strak.
Eerst de set binnen in huis goed gereinigd en daarna geseald met producten van meguiars.

Oude stoffen set
image_zpscfkl5gmc.jpeg


Nieuwe in de seal aan het zetten
32C3CFBC-3AD3-4612-9018-1B5CDFC2B246_zpsea4bzkwt.jpg


Nieuwe gemonteerd
033BE220-8620-4849-A9FE-03F51906B3B6_zps7klx6z6h.jpg


B33743A8-63FF-4D84-A0ED-CC8E3B16BFDC_zpskutidqfi.jpg
 
Bovenaan Onderaan