Roomster een heerlijk saaie auto...

ippe

Nieuw lid
Meestal is de rijstijl over vluchtheuvels, of andere snelheidsremmende krengen de grote oorzaak. Ik zie regelmatig mensen deze obstakels nemen met een snelheid alsof deze er niet liggen. En na vele jaren van verslijt kunnen de veren knappen. Ik zeg niet dat het hier de oorzaak is maar het is een mogelijkheid.
 

Captain Hook

Forumguru
Oeps, dat wist ik niet. Dat met lanceersnelheid over vluchtheuvels rijden not-done is.
Is dat dan slecht voor de vering van m'n auto?

Gossie. En nu moet ik ook niet meer 'sportief' al die verkeersdrempels nemen? Tjeetje zeg, nooit geweten... :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

AGTon

Forumguru
Meestal is de rijstijl over vluchtheuvels, of andere snelheidsremmende krengen de grote oorzaak. Ik zie regelmatig mensen deze obstakels nemen met een snelheid alsof deze er niet liggen. En na vele jaren van verslijt kunnen de veren knappen. Ik zeg niet dat het hier de oorzaak is maar het is een mogelijkheid.

Ik was toch altijd in de veronderstelling dat je een drempel moet kunnen nemen met de snelheid die van kracht is op de betreffende weg.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik was toch altijd in de veronderstelling dat je een drempel moet kunnen nemen met de snelheid die van kracht is op de betreffende weg.
Als je dat als uitgangspunt neemt, gaat je auto niet lang mee (en het is ook niet de bedoeling).
 

JeSko

Forumguru
Haha in Nederland misschien, in België kan ik je er lokaal hier zo 5 aanwijzen die, indien je ze neemt tegen de aangeraden snelheid, niet alleen je tandvullingen eruit laten knallen, maar gelijk ook je schokdempers door je capeau zullen duwen :ROFLMAO:
 

EdK

Forumguru
Wel @JeSko daar hoef je echt niet voor in Belgie te wezen hoor.
In de wijk waar ik kom om te slapen en te eten daar hebben ze ook barricades met de naam verkeersdrempels gemaakt.
Laatste tijd zijn er gelukkig wel enkele die ze aangepast hebben, want daar kwamen je vullingen en je tanden uit je kaak gerammeld.....
Zonder verlaging raakte je met je voorspoiler van de wagen de heuvel al met 10Km/u
 

Captain Hook

Forumguru
Opvallend. De laatste paar dagen is de temperatuur weer aan het stijgen naar wat aangenamere waardes. En het verbruik van onze Roomster wordt steeds portemonnee vriendelijker.

Vandaag een ritje van Lelystad --> Dronten --> Enkhuizen en weer terug naar Lelystad. Weliswaar allemaal N-wegen met gewoon de toegestane snelheid. Over het hele traject 1:20! En dat voor een auto met de stroomlijn van een tuinschuur op wielen. :thumbsup:
 

Maggy

Forumguru
Warmer vindt de yeti ook lekkerder…vorige week de 1:23 gemiddeld aangetikt op de woon werk rit.
(Okay…. Ideale omstandigheden; druk op de weg, wind van achter, en de cc op 110, maar toch)
Best grappig, want ingenomen lucht moet toch koel zijn, daar zit meer zuurstof in etc…
1680804635192.png
 

Tees

Donateur
Dat is alleen een punt als je maximaal vermogen vraagt, dan maakt de maximale hoeveelheid zuurstof die binnenkomt mogelijk uit. Bij normale omstandigheden regelt de auto zelf keurig hoeveel lucht er binnengezogen moet worden op basis van luchtdruk en temperatuur.
En met de stroomlijn van een Yeti (of Roomster) is wind van achteren natuurlijk héél gunstig.
 

Captain Hook

Forumguru
Als vervolg op dit akkefietje van vorig jaar zomer:

Pas vandaag (!) is er een schadeexpert langs gekomen om te beoordelen wat het schadebedrag zou zijn.
Afijn, zelfs zo'n klein krasje kost bijna 700 euro om te (laten) herstellen. Plus daarbij nog eens 150 euro om alleen al die schade vast te stellen! De beste man heeft toch welgeteld zeker 3 minuten naar het krasje gekeken en er foto's van gemaakt... :koffie:

Nu kan het lange wachten weer beginnen. Want Dekra (de Nederlandse vertegenwoordiging van die Duitse verzekeringsmaatschappij) heeft al aangegeven dat het wel weer 2 maanden kon duren voordat men antwoord/akkoord zou geven op het schaderapport. :pieker:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja 125 eurie voorrij kosten en 25 euro arbeidsuren..........
Eigenlijk best schappelijk als je het snel leest of zegt ....... :banghead:
:banghead: :banghead:
 

Maggy

Forumguru
Goedkoop…. Ik had minder schade toen iemand dacht de yeti van achter te moeten nemen; nieuwe bumper & een beetje spuitwerk, 1500€… AE2CE7FC-7BCD-4760-94AD-135C250B9582.jpeg
Heeft die expert wel goed gekeken? Waar ben je geweest? Broekhuis?
Edit; zijn bij jou geweest… ik zou een contra expertise vragen.
Edit 2: die bumper is best wel beschadigd, dat los je niet op met poetsen, dat is of plamuren spuiten, of nieuwe bumper. Interne schade aan de bumpersteunen… niet bekend, want dat kan die man niet zien.
 

Captain Hook

Forumguru
@Maggy De bumper op jouw foto is echt gescheurd, bij mij zit er slechts een diepe kras in.
Dat is natuurlijk wel wat anders.
Bovendien zie ik ook nog sensoren zitten. Die boel moet natuurlijk weer helemaal gedemonteerd worden c.q. opnieuw afgeregeld. Ieder onderdeeltje extra maakt het alleen maar duurder.

En nee, die expert is niet bij mij geweest. Dat wilde men niet doen, allemaal moeilijk, moeilijk, lastig; moest per se bij een schadebedrijf gekeken worden. Daarom duurde het afspraak maken ook zo lang.
Was bij een schadebedrijf van de Stern groep.
 

Tees

Donateur
€700 voor spuiten van een paneel is niet raar hoor. Heb een paar jaar terug uitdeuken en spuiten laten doen voor €650. Was toen ook verzekerings werk, fietser tegen m'n geparkeerde auto gereden.
 
Bovenaan Onderaan