Roet filter

Dutch

Actief lid
Ik heb net een brief gehad van de leasemaatschappij (ING Car Lease) waarin staat dat Pon Automobielhandel heeft voorgesteld om mijn auto gratis uit te rusten met een retrofit roetfilter.

Zijn er nog redenen om geen gebruik te maken van dit aanbod?
 

Ad_O2

Lid
je roet pluimpje niet te wille kwijtraken als je je gas intrapt
1761.gif
 

vdijk

Lid
Re: Roetfilter

ik denk dat je na een bepaalde tijd toch gedwongen wordt om een filter te gebruiken.

De overheid zal dit toch een keer gaan verplichten. Nu geven dealers nog een korting, dit zal in de toekomst zeker gaan verdwijnen.
 
Re: Roetfilter

Sterker nog,

Ik moest van mijn leasemaatschappij al verplicht de variant met roetfilter bestellen ! 8 klepjes ipv 16 !!
 
Re: Roetfilter

Hier nog een ING lease rijder met dezelfde brief...Mijn grootste probleem is dat achteraf gemonteerde roetfilters lang zo goed niet functioneren dan af fabriek. Dus uiteindelijk meer lasten dan kleine voordelen voor ons milieu? Rijdt er eigenlijk al iemand rond met een retrofit roetfilter?
Ik ben zeker niet tegen roetfilters, mijn vorige auto een 307SW had het ook, echter had ik daar om de 500km behoorlijk last van i.v.m. verbranding van de roetdeeltjes.
 
Re: Roetfilter

Ik heb ook de brief van ING ontvangen en zal dus binnenkort maar een afspraak gaan maken.

@Tuimelaar
Om de 500Km last door verbranding roetdeeltjes....
shocked.gif
shocked.gif



Ik hoop dat dat hier toch niet het geval zal zijn,
ik rij namelijk zo'n beetje 500Km per 2 dagen, dat zou inhouden dat ik om de dag in de stank ofzo zit.....?!
crazy.gif
 
Re: Roetfilter

Bij de 307 (ik had er ook één) merk je om de paar honderd kilometer dat de lampen even wat zwakker gaan branden, omdat het filter schoongebrand wordt. Bij Skoda en andere VAG producten werkt het net zo met -volgens de duitse forums- ook nog wel eens rare bij effecten. Ik heb er nu zelf zo'n 8500 km op staan en heb er nog nooit iets van gezien
worshippy.gif
 

SkodaMan

Actief lid
Re: Roetfilter

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

tegen:
-mogelijk vermogensverlies
-mogelijk storingsgevoeliger

voor:
-belastingvoordeel

[/ QUOTE ]

Ik weet nog een voordeel: ........minder uitstoot van roetdeeltjes......... Echt waar!
grin.gif
 
Re: Roetfilter

Als je een "normale" 2.0TDI hebt scheelt dat dan echt zoveel in het vermogen als er achteraf die roetfilter wordt ingebouwd?
Ik heb hem potver3 niet voor niets laten chippen.
 
Re: Roetfilter

Brief van Terberg is ook binnen. Binnenkort maar even langs de dealer!
Ik vind het een goed initiatief!!!!
 

Ad_O2

Lid
Re: Roetfilter

Hoe zeker is het in Nederland als je nu een O2 besteld dat je een 8 klepper krijgt?
Het is toch allemaal 16 kleps met de "nieuwe" 140 PK diesels met DPF???
confused.gif
 
Re: Roetfilter

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar hier op het forum zei men dat het een acht klepper is. Weet het ook niet meer !!
1761.gif
 

ad5000

Actief lid
Re: Roetfilter

Heb het 'probleem' op voorhand maar uit de weg geruimd door gewoon een O2 met DPF te kiezen. Met dit nieuwe kabinet kunnen we nog voor (dure) verrassingen komen te staan als het gaat om de in te voeren kilometerheffing.

Het gaat slechts om een kleine meerprijs die tijdens de looptijd van de auto ruimschoots zal worden terugverdiend en dan hebben we het nog niet over de voordelen voor het milieu gehad
2133.gif
 

Ad_O2

Lid
Re: Roetfilter

Ik heb hem ook maar meteen besteld om gezeur uit de weg te gaan.
Als ik hierdoor een 8 klepper krijg zou ik toch aardig de P#$&amp; er in hebben
407.gif
 

Skody

Actief lid
Re: Roetfilter

Hierover is enige tijd geleden op dit forum al een hele uitgebreide discussie geweest. Voor- en nadelen van een 8-klepper. Zitten nauwelijks tot geen nadelen aan. Een 8-klepper heeft weer andere voordelen t.o.v. de 16-klepper. Als je zoekt zal je het vanzelf tegenkomen.
 

ad5000

Actief lid

Ad_O2

Lid
Re: Roetfilter

Nou..., als ik hem binnen heb zal ik het jullie laten weten ook!
Al moet ik persoonlijk het kleppendeksel er af bijten
1439.gif

Er is mij persoonlijk toegezecht dat het "zeker weten een 16 klepper is"
Al is het maar voor de formaliteit
wink.gif
 
Bovenaan Onderaan