Roet filter

purk

Senior Member
Re: Roetfilter

Is ook een orgineel DPF wat jij hebt.....DUSSSSSSSSSSS en daar hebben WIJ het niet over.
 

purk

Senior Member
Re: Roetfilter

Is ook een orgineel DPF wat jij hebt.....DUSSSSSSSSSSS en daar hebben WIJ het niet over.
 
Re: Roetfilter

</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

Is ook een orgineel DPF wat jij hebt.....DUSSSSSSSSSSS en daar hebben WIJ het niet over.

[/ QUOTE ]

BlackO2 en ondergetekende hebben het wél over een af-fabriek filter en zijn daar klaarblijkelijk allebei tevreden over. En dat mag ook wel eens gezegd worden.
473.gif


ot.gif
De laatste weken heb ik het idee dat dit forum steeds vaker een 'klaagforum'
koffie.gif
begint te worden met allerlei zaken die niet goed zouden zijn. Kom op jongens en meiden, de O2 is gewoon een prima auto, zeker qua prijs/kwaliteit.
722.gif
 
Re: Roetfilter

raar maar volgens mij is een 2.0 slx toch geen diesel of is dat wel het geval
crazy.gif

beetje raar zit toch geen roetfilter onder een benzinemotor?
 

adee

Senior Member
Re: Roetfilter

Sluit me bij jullie aan!
473.gif

Heb al meer dan 20.000 probleemloze kilometers achter de rug met het Af fabriek filter. Heb korte tijd geleden voor de grap eens een stuk keukenpapier tegen de uitlaten gehouden om te kijken of deze schoon bleef. Welnu: dat papier bleef brandschoon! Dat filter werkt echt goed.
 

purk

Senior Member
Even voor alle duidelijkheid, hier ging de discussie over </font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch</font><hr />

Ik heb net een brief gehad van de leasemaatschappij (ING Car Lease) waarin staat dat Pon Automobielhandel heeft voorgesteld om mijn auto gratis uit te rusten met een retrofit roetfilter.

Zijn er nog redenen om geen gebruik te maken van dit aanbod?

[/ QUOTE ]


DUS het gaat helemaal niet over een orgineel roetfilter, die zijn heel goed, laat daar geen misverstand over zijn!!!!
Daar zou ieder nieuwe diesel mee uitgerust moeten zijn!
aangenaam.gif
 

purk

Senior Member
Re: Roetfilter

</font><blockquote><font class="small">Citaat: BlackO2</font><hr />

raar maar volgens mij is een 2.0 slx toch geen diesel of is dat wel het geval
crazy.gif

beetje raar zit toch geen roetfilter onder een benzinemotor?

[/ QUOTE ]

Mag je er niet over mee praten als je geen diesel heb
ahum.gif
 

adee

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
DUS het gaat helemaal niet over een orgineel roetfilter

[/ QUOTE ]

Hmm, hierin heb je gelijk maar het topic laat ruimte voor een bredere discussie
smile.gif
 

Tallguy

Forumguru
De reactie die ik vandaag van Leaseplan kreeg, was dat ze bezig zijn met het "nieuwe rijden", roetfilters en andere zaken, maar dat ze geen uitspraken doen totdat ze alles klaar hebben.

Apart te lezen dat andere via Leaseplan dan wel al een brief hebben gehad.
ahum.gif
 
Kreeg geen brief van leaseplan (schrik me altijd rot als er een enveloppe van ze ligt, toch geen bekeuring.... maar goed), maar de garage belde me om gelijk een afspraak te maken.
 

sitechris

Donateur
Re: Roetfilter

Heb je in beiden gereden? Ik merk echt geen verschil in de 'laufkultur' van de motoren. Bij beiden niet superovertuigend, maar dat terzijde
wink.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Roetfilter

IK heb in beide gereden, de 8v lijkt onderin wat meer power te hebben maar in hoge toeren neemt de trekkracht dan weer af. Verder loopt ie wat rauwer naar mijn mening. En het verbuik zou iets slechter moeten zijn.
 
Re: Roetfilter

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ___JC___</font><hr />

En het verbuik zou iets slechter moeten zijn.

[/ QUOTE ]

Het verbruik maakt mij niet zoveel uit ( tankpas van de zaak en het is beter voor mijn zegeltjes).
Ik heb trouwens nog steeds niks gehoord van ING Carlease.
Vreemd??!!
 
Inmiddels heb ik deze brief ook van Athlon carlease gekregen en het retro-roetfilter is besteld door mijn dealer. Hij verzekerde mij naar veelvuldig aandringen dat je er met rijden helemaal niets van zal merken.

Zijn er in middels O2 rijders hier die ervaring hebben met een retro roetfilter??
 

Dutch

Actief lid
Ik rijd inmidels een aantal maanden met een retro roetfilter rond. Ik merk geen enkel verschil in prestaties en geluid.
 
Ik rijd inmidels een aantal maanden met een retro roetfilter rond. Ik merk geen enkel verschil in prestaties en geluid.

Dat is goed om te horen. Vandaag was ik voor iets anders bij de dealer en die verzekerde me wederom dat het niet zou uitmaken in prestaties. Het retro roetfilter is inmiddels besteld en het duurt ongeveer 3 weken voor ie er is. Ben benieuwd.
 

Frankie

Actief lid
Kreeg geen brief van leaseplan (schrik me altijd rot als er een enveloppe van ze ligt, toch geen bekeuring.... maar goed), maar de garage belde me om gelijk een afspraak te maken.

Daniel, jij hebt de auto dus zonder besteld en wordt nu "gedwongen" door LeasePlan om een filter te laten monteren, of zeg ik dat verkeerd ? En hoe zit dat met de kosten ? Ik heb sinds een paar weken ook een non-dpf TDI en ik heb nog niets gehoord. Zo ook een collega van mij. Ben benieuwd.
 
De mijne was inderdaad zonder filter (was toen ook niet leverbaar) en inderdaad heeft Leaseplan "gedwongen" om een retrofit filter te monteren. Dat kunnen ze ook omdat het hun auto is. Kwa kosten heb ik niets gemerkt (dat zou ook niet terecht zijn), dus geen extra maandkosten oid.
Overigens krijg je nog steeds makkelijk roet uit de uitlaat, dus wat dat ding nou doet vraag ik me af. Je moet wel ietsjes lomper doorhalen (alleen bij warme motor natuurlijk)
 
Bovenaan Onderaan