Roet filter

blacktdi

Actief lid
Re: Roetfilter

Ik heb ook zo´n brief gekregen van de lease maatschappij dus binnenkort maar een afspraak maken, maar eerst bij de garage eens checken wat ze precies gaan doen. Ze zouden toch dingen gaan doen die ik niet zo leuk vind, snapt U.
 

smg

Lid
Re: Roetfilter

Nadat ik dit topic heb gelezen, merk ik dat niemand slechte ervaringen heeft. Dat ding komt er dus bij mij op (ING carlease biedt het aan, dat helpt). Als ik een blikje drink, gooi ik het ook in de prullebak.
 

ougie

Forumguru
Re: Roetfilter

Volgens mij is er nog niemand die iets uit eigen ervaring kan vertellen, of mis ik iets
confused.gif
 

___JC___

Forumguru
Re: Roetfilter

En het zal bij een gechipte een ander effect hebben dan een standaard 2.0TDI lijkt me.
 
Re: Roetfilter

a.s woensdag is de mijne aan de beurt (retrofit, opdracht van leaseplan), rij ik opeens in een "je weet wel" TDI. Ik ben benieuwd.
 

VEEJAY

Forumguru
Re: Roetfilter

Ik lees op een ander forum dat de achteraf filter niks met het motormanagement doet ofwel er een relatie mee heeft. Dit schijnt wel bij de af fabriek versies te zijn.
 

Deje

Lid
Re: Roetfilter

Jaaahaa,
Een af fabriek roetfilter tokkelaar heeft in ieder geval een regeneratieprogramma in het managementsystem zitten om van tijd tot tijd het filter schoon te branden (meten van tegendruk, belasting van de motor, enz....)
Een retrofilter moet het allemaal zonder doen....
icon_smile_question.gif
 

ougie

Forumguru
Re: Roetfilter

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_TDI</font><hr />

a.s woensdag is de mijne aan de beurt (retrofit, opdracht van leaseplan), rij ik opeens in een "je weet wel" TDI. Ik ben benieuwd.

[/ QUOTE ]

En natuurlijk hou je ons op de hoogte, hoe het is om met een gecastreerde Octavia rond te rijden. Voor alle subcidie's zijn verdwenen ben ik graag volledig op de hoogte. Met draaikont Wouter in het kabinet weet je maar nooit.
 

ad5000

Actief lid
Re: Roetfilter

Ik lees dat een aantal mensen in 'opdracht' van de leasemij een retrofit moeten laten plaatsen.

Toch gek dat ik niet in opdracht van diezelfde leasejongens een auto met roetfilter moest nemen. Heb ik zelf al voor gekozen, maar de lijst met voorwaarden (ook die van mijn werkgever) was lang. Daar stond het roetfilter in ieder geval niet bij
confused.gif
 

purk

Senior Member
Re: Roetfilter

retrofilters zijn er ook heel makkelijk onderuit te halen en je kunt er gewoon een recht stuk buis voor in de plaats zetten als je klachten hebt/krijgt, wel subsidie maar geen filter. Retrofilters gaan alleen maar dicht zitten en hebben dan geen functie meer, en het roet/uitlaatgas kan via een by-pass gewoon je uitlaat uit. Het is gewoon logisch na denken, waarom zou een fabrikant dan een heel systeem ontwikkelen om het filter schoon te kunnen branden?
DUIDELIJK denk ik, omdat anders het systeem dicht gaat zitten, ik denk dus dat een retrofilter gewoon weg niets zal helpen aan het milieu.
 

DeepHeat

Nieuw lid
Re: Roetfilter

Ik lees hier nu het één en ander over het roetfilter (ik heb een volgens sommigen gecastreerde versie), maar wat haalt het uit met het vermogen? Meer tegendruk, dus minder vermogen? En dat is ook zo voor de af-fabriek roetfilter?
Overigens vind ik na een 68pk fiësta (die overigens wel als een beest door de bochten ging) een 105 pk O2 erg lekker doortrekken...
 

Skombi

Actief lid
Re: Roetfilter

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DeepHeat</font><hr />

En dat is ook zo voor de af-fabriek roetfilter?


[/ QUOTE ]
Nee want een affabriek regenereert zoals het hoort. Roet verbranden op 600 oC (ik geloof door brandstof in te spuiten).
De retrofit verbrand op lagere temperaturen (400 oC) met NO die ook in grote mate in uitlaatgassen zit.
 
Re: Roetfilter

Nou zo op het eerste gezicht weinig van te merken. Sinds gisteren rij ik rond in een "je weet wel TDI". Nu afwachten of het zo blijft als straks het filter verstopt zit (niet geheel uit te sluiten met het Nederlandse verkeer).
 

blacktdi

Actief lid
Re: Roetfilter

Heeft iemand al ervaringen? Is de roetuitstoot echt weg of verminderd. Bij mij zie je vooral als het donker is via de achteruitkijkspiegel in het licht van je achterligger een rookgordijn ontstaan.
 
Re: Roetfilter

</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

Heeft iemand al ervaringen? Is de roetuitstoot echt weg of verminderd. Bij mij zie je vooral als het donker is via de achteruitkijkspiegel in het licht van je achterligger een rookgordijn ontstaan.

[/ QUOTE ]

Bij mijn TDI met af-fabriek roetfilter zie je nooit roet, onder geen enkele omstandigheid. Ook de uitlaatsierstukken zijn niet zwart, waar ik uit opmaak dat er écht geen roet uit uitlaat komt
 

ougie

Forumguru
Re: Roetfilter

In de af-fabriekfilters het ik nog enig vertrouwen, helaas heb ik die niet. Al die andere filters, daar vind ik de info wazig en onduidelijk of ze wel enige zin hebben.
DEN HAAG moet niet meer zeuren, de enige oplossing waar iedereen tevreden mee is. Vanaf vandaag geen auto's zonder inporteren. En niet zeuren over de auto's zonder roetfilter, binnen afzienbare tijd rijden die in Polen en Rusland. Daar vallen die paar auto's met pluimpje zeker niet op, tussen die gif en roet uitbrakende staal en chemie fabrieken.
 
Re: Roetfilter

Als je lomp doorhaald zie je ook met een retrofit nog keurig wat roet verschijnen. Dat zal de bypass buis zijn waar het roet dan doorheen moet.
 
Re: Roetfilter

komt geen roet uit de uitlaat......uitlaat is nog steeds schoon na duizendenkilometers rijden.....waarvan meer dan 2/3 in de stad.....dus dat roetfilter werkt wel degelijk en gelukkig zonder problemen
xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan