Regelmatig foutmeldingen

Spoetnik

Forumguru
Helaas nog geen afspraak. Voorlopig nog in de wacht voor nieuw stuur. Begint toch wel hopeloos te worden. Vakantie naar Denemarken zit er aan te komen maar de vrouw zegt `´ff andere wagen regelen, hier gaan we niet mee weg``. Aantal foutmeldingen volgen elkaar snel op. Plezier in de wagen is wel verdwenen.
 

jongetje

Forumguru
@Spoetnik Waarom rijd je er überhaupt nog in. Ik heb 2 keer gedoe met storingen gehad en toen mocht hij allebei de keren uit logeren bij de garage (1 keer bijna 3 maanden) maar toen had ik wel een vervangende auto.
 

Detlev

Actief lid
Hier ben ik weer :laugh:

Octavia 4 NX rijders, software 1896 IS LIVE (2020 model) Momenteel run ik op 1810
Nadat ik het nieuwtje al op het duitse forum ben tegen gekomen.
Vandaag maar de dealer opgezocht en hen op de feiten gedrukt.
De update was verwacht 07/2022. Maar is nu beschikbaar
Zij hadden geen melding gekregen van dit. De update staat al klaar sedert 5 april voor mijn wagen.
Op 26 en 27 april word mijn wagen onder handen genomen.
1 dag voor de 1896 update
1 dag voor de front radar te vervangen + kalibreren en de cruise control schakelaar te vervangen

Fingers crossed dat het nu eindelijk in orde gaat zijn.

Ter Info

De Australische website geeft geen update aan voor mijn VIN.
De update wordt alleen geïnstalleerd wanneer er problemen zijn gemeld en gevonden.

Ik hou jullie op de hoogte
Ter info, mijn wagen is van 07/2020


Servicemaat: 97C1 Procesnummer: 2064390/8
Deze maat is niet voor softwarestatus: 1788, 1803, 1804 en 1806

Hier is iets anders voor
: Procesnummer: 2065556/3
Gevonden bij FB in een Skoda groep.
 
Laatst bewerkt:

coppe218

Senior Member
Dit geldt volgens mij helaas nog niet voor het IV model (modeljaar 2021) want die heeft nu softwareversie 1803.
 

michelangelo

Senior Member
Na wat problemen heb ik nu 1804, maar nu zijn handleidingen, wagen instellingen en data pakketten "niet beschikbaar".

Om gek van te worden weer. Dank voor de heads up. Wat kan ik met met dat procesnummer 2065556/3 doen, meenemen naar dealer?
 

michelangelo

Senior Member
Na meldingen als "datapakketten niet beschikbaar" handleidingen wagen "momenteel niet beschikbaar" en "shop kan niet geladen worden" heb ik maar eens geprobeerd de hoofdgebruiker opnieuw aan te melden. Dit was geen goed idee. Ben nu geen hoofdgebruiker meer, kan mijzelf niet meer als hoofdgebruiker aanmelden "registratie is niet beschikbaar". De App op mijn iPhone vraagt maar om de auto aan te melden, maar lukt dus ook niet meer.

Wordt er echt gek van, wat een gammele software heeft VW groep in die wagens zitten. Werkelijk niets is beschikbaar. Niets werkt naar behoren. Ik draai versie 1804, maar verlang inmiddels terug naar de 1803 met alle problemen van dien..

Morgen maar weer de dealer bellen.

Iemand al van een fix gehoord?
 

Detlev

Actief lid
Fix = soft 1896 indien die beschikbaar is voor jou, mss even navragen bij de dealer?
Ik denk gewoon dat de skoda connect server even in onderhoud is, gebeurt wel vaker
 

jongetje

Forumguru
Ik heb ook geen shop meer maar dat komt denk ik omdat ik niet heb betaald voor het online gebeuren. Is ook weinig te doen in de shop (alleen grootlicht assistent kon ik er kopen en een led kleurenpakket maar ik heb al veel kleuren dus geen idee waarom ik daar geld voor zou betalen).
 

Detlev

Actief lid
Ik heb al 9 maand geen online diensten. Alles in de schop werkt nog. Er zijn zelfs 2 apps gratis te proberen nu. Google agenda en traffication.

Ik heb al problemen genoeg, laat staan dat ik deze apps nog erbij neem
 

Detlev

Actief lid
Even voor de liefhebbers, dit is het aanbod momenteel voor mij in de store,
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    121,9 KB · Weergaven: 71
  • 2.jpg
    2.jpg
    118 KB · Weergaven: 71
  • 3.jpg
    3.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 71
  • 4.1.jpg
    4.1.jpg
    107,1 KB · Weergaven: 64
  • 4.jpg
    4.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 64

sitechris

Donateur
Ik blijf me verbazen over alle ellende die ik in dit topic blijf lezen. En ik blijf me verbazen dat die OTA's nog steeds fout gaan. Het is echt chaos bij VAG. Dit gaat zoveel klanten kosten.
 

xplain

Forumguru
Ik probeer voorlopig de over-the-air (OTA) updates niet zelf uit te voeren en de updates aan de dealer over te laten. Maar doen die ook niet gewoon een OTA update? Of is dat dan 'over-the-wire' als het ware en toch beter?
 

hemi24

Forumguru
@xplain : Er zijn maar weinig VAG-/Skoda-dealers (in Nederland) die ongevraagd recente updates gaan uitvoeren, tenzij ze daar vanuit de fabrikant (of importeur) uitdrukkelijk opdracht voor hebben gekregen..!
 

Roronoa

Actief lid
Als je een melding krijgt van een update gaat die dan automatisch updaten? Of kan je echt kiezen of je wel of niet update?
 

Spoetnik

Forumguru
:banghead:ZOu toch echt willen dat ik al die features kan uitzetten of verwijderen. Ga zeker niet meer troep erbij kopen.

ŠKODA Connect: Functions on Demand
Beste klant,
Kun je je nog herinneren hoe het voelde, de eerste rit in je OCTAVIA? De vreugde van het nieuwe, de opwinding van het onbekende en het enthousiasme waarmee je elke functie van de auto hebt ontdekt. En wist je dat je datzelfde gevoel nu opnieuw kunt beleven? Met Functions on Demand kun je namelijk de huidige functies van jouw OCTAVIA uitbreiden! Dit kan gemakkelijk online, vanuit het comfort van je huis of zelfs vanuit de auto. In deze mail vertellen we je er alles over​
 

Alpha

Donateur
Lijkt er op dat Nieuwe Octavia’s nieuwe hardware en de nieuwste software af fabriek krijgen nu:

 
Bovenaan Onderaan