Regelmatig foutmeldingen

Detlev

Actief lid
Update ,vrijdag 6 mei een luide plof gehoord terwijl ik aan het rijden was.
Bleek het de SOS oproepfunctie module die gecrashte . Deze is rechtstreeks verbonden aan de boxen. Daarmee de luide plof
20 sec later was alles weer beschikbaar, internet en gebruiker icoon waren ook verdwenen op mijn radio. De garage heeft mijn wagen uitgelezen in de namiddag.
De storing hebben ze gevonden en opgezocht, maar geen informatie beschikbaar.
Dossier is weer opgesteld, skoda brussel heeft weer werk
Het stopt gewoonweg niet :wavecry:
 
Laatst bewerkt:

Sonck

Lid
Ik had via een mail van Skoda zelf een melding gekregen dat ik met de dealer contact diende op te nemen om een afspraak te maken ....
Maar deze melding was enkele dagen nadat de dealer uit zich zelf al contact had opgenomen met mij om een afspraak in te plannen.

Hier wat ik van bericht kreeg van de de dealer (dit was voor de officiële mail van Skoda)

Ik heb een afspraak voor u genoteerd op 7/6/2022 van 8u00 tot 17u00 om de update uit te voeren
+ 2 terugroepactie’s - ( 27J6 ) W-Gateway regelapparaat - ( 93O5 ) A-Isolatiemat

Ik zal ook uitzonderlijk een gratis huurwagen voor u reserveren voor die dag.
Kan u de afspraak wel nog bevestigen per reply of eventueel contact opnemen om een andere datum vast te leggen.



Hier word ik dan blij van dat ik een pro-active dealer heb en die me zelf gratis een vervangwagen geeft van de avond voor de geplande ingreep tot de morgen na de geplande ingreep ...

Nu te hopen dat alle tot nu toe heel lastige issues gaan opgelost zijn .... ben benieuwd ...
Met een nieuwe W-Gateway regelapparaat en de recentste update zou dat toch in orde moeten zijn ...
De A-Isolatiemat dat is zeker een urgent uit te voeren terugroep actie ... maar je kan er zeker van zijn dat dit bij alle merken wel iets is ... en zonder dat je het weet worden zo een zaken uitgevoerd bij een onderhoud ...
Skoda communiceert dan nog wat het is zo open zijn ze dan nog.

Word dus vervolgd en zal wel een verslagje na de ingreep hier posten of alle huidige issues opgelost zijn ... (lijste van problemen ga ik hier niet nu posten want die zijn al uitvoerig genoeg herhaald hier ... maar mijn wagen had ze wel allemaal :(
 
Update ,vrijdag 6 mei een luide plof gehoord terwijl ik aan het rijden was.
Bleek het de SOS oproepfunctie module die gecrashte . Deze is rechtstreeks verbonden aan de boxen. Daarmee de luide plof
20 sec later was alles weer beschikbaar, internet en gebruiker icoon waren ook verdwenen op mijn radio. De garage heeft mijn wagen uitgelezen in de namiddag.
De eerste keer dat mij dat gebeurde schrok ik me helemaal de blubber. Toevallig was het net op een stuk Autobahn frei, geen prettige ervaring (bang dat ik iets had geraakt). En afgelopen zaterdag op hetzelfde stuk Autobahn weer!
Ik mag me in de handjes wrijven met mijn auto als ik alle horrorverhalen hier lees. Toch heb ik morgen een afspraak met de dealer voor wat kleine dingen:
front assist en lane assist vallen regelmatig uit
sporadisch storing in dagrijverlichting rechts voor (werkt echter wel)
de achteruitrijverlichting hapert - mega irritant. Bij het inschakelen van de achteruit gaan de lampen aan, maar bij het laten opkomen van de koppeling vallen ze constant uit. Iets wat ik nog niet eerder heb gelezen.

Ik heb ook verzocht of de garage de software kan updaten, maar misschien is dat niet nodig - ik weet het niet. Ik heb een 1.0 tsi en rijd met versie 1803.

update:
De achteruitrijverlichting betreft knaagschade :(
 
Laatst bewerkt:

Patron

Senior Member
Vorige week is de mijne weer terug geweest voor storingen en montage van de isolatiemat (terugroepactie).
Ze hebben de Front Assist afgesteld en tot nog toe geen storingen meer. Ik zit nog op 1803 (heb de IV) en heb al een aantal weken dat ik wat OTA's krijg, maar daar merk ik verder weinig van.
Hopen dat het goed blijft gaan :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MY00

michelangelo

Senior Member
Vandaag is mijn RS+ een hele dag bij de Skoda pimp geweest. Men heeft de wagen software bijgewerkt van 1804 naar 1896
Hardware: H56 ABT Hardware: H47 HBT Software: 2092 Navigatiedatabase: 22.1 Mediacodec: 3.1.4

Wagen lijkt weer helemaal in orde, Skoda Connect doet het weer, ben weer hoofdgebruiker, alles is weer beschikbaar.
Handleidingen laden weer, wageninstellingen ook. Achteruitrijcamera reageert vlotter en geeft geen zwart beeld meer.
Overall is de unit meer responsive dan in vorige versie.

Naar verluidt zijn er zo'n 20 verschillende updates overheen gegaan.

Ga het de komende 2 weken allemaal monitoren. Zodra er iets is meld ik me weer.
 

koesper

Nieuw lid
Afgelopen week voor de tweede keer problemen gehad met mijn Octavia iV, 't is een fijne wagen, tot het moment dat je de mobiliteitsservice moet bellen :(

Drie maanden geleden, nadat ik een poosje was blijven wachten in de stilstaande auto, gingen random allerlei meldingen af.
Waarschijnlijk was de spanning van de 12v accu te laag geworden, maar de monteur kreeg hem niet meer aan de praat en hij moest worden afgesleept.
Heeft bijna een maand bij de garage gestaan, omdat ze een of andere regelmodule moesten vervangen, maar die nergens op voorraad was.

Daarna heeft hij het dus twee maanden weer gedaan, totdat ik van de week weer meldingen kreeg. Toen zelf de accu nagemeten, was nog maar een volt of 8. Veel te laag dus. De hoogvoltage/PHEV accu was wel gewoon helemaal vol.
De monteur heeft hem toen, met een nood lader, wel aan de praat gekregen en ik heb hem naar de garage kunnen rijden.

Vandaag kreeg ik een belletje dat ik hem weer mag komen ophalen, maar dat ze eigenlijk niets hebben kunnen doen. Skoda zou er van op de hoogte zijn, en heeft ergens in het derde kwartaal hopelijk een oplossing. 't zou iets met een accubewakingssysteem te maken moeten hebben...

Als ik dit forum doorlees lijkt het er op dat ik niet de enige ben met problemen met de 12v accu. Hebben jullie het idee dat zo'n klein noodladertje verstandig is om voortaan in de auto te hebben liggen?
 
Afgelopen week voor de tweede keer problemen gehad met mijn Octavia iV, 't is een fijne wagen, tot het moment dat je de mobiliteitsservice moet bellen :(...................
Welk bouwjaar is de auto? Niet erg oud denk ik en nu al problemen. Vervelend, valt het nog volledig onder de garantie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bonyuri

Actief lid
Sinds vandaag ook "feest" in mijn Octavia combi 2.0 diesel DSG. Een hele resem oranje waarschuwingslampjes die aan blijven (en allemaal een beepje geven bij het starten): lane assist, front assist, airbag, start/stop, sos, cruise control). ..............
Ik had dit ook. Alle hulpsystemen zijn "offline" en alle lampjes op dashboard branden.
Auto is vandaag bij de dealer en nu blijkt dat de Airbag regelaar kapot is. Blij dat ik er niet meer rond ben blijven rijden, want een Airbag die niet afgaat is wel ernstig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

koesper

Nieuw lid
Bouwjaar 2021, dus gelukkig nog onder garantie. Maar 't is gewoon hoop gezeik...

Bizar @bonyuri, dat die defecte airbagregelaar ook 'kermis' kan geven op je dashboard...
 

ertromp

Forumguru
Dat is het gevolg dat alle regelaars zoals die van dashboard maar ook de airbag regelaars in een netwerk hangen het zogenaamde CanBus. Er hoeft maar een verkeerde byte over de datalijn te gaan en een hoop ellende kado
 
Het is een drama, rij al 15 jaar Octavia, maar dit is werkelijk de allerslechtste. Dec 2020 op kenteken gekomen en sindsdien al 3x afgesleept en minimaal 5x extra naar de dealer omdat hij niet wil starten. Krijg allerlei storings meldingen, waarna het rode 3-hoekje blijft branden en er geen beweging meer in te krijgen is. Afgelopen zondag was het weer raak. Inmiddels weet ik dat ik de accuklem moet loshalen en na even wachten de klem weer kan vastmaken, meestal wil die dan wel weer starten. Dit is toch een drama, werkelijk ongehoord dat VW/SKODA dit niet kan oplossen. Alle opgebouwde goodwill van de afgelopen jaren is inmiddels weg, de volgende wagen moet ik maar zien of ik er een uit de VW stal neem. Alle plezier van deze mooie wagen (want dat is tie toch) is inmiddels weg.
 

Pindasaus

Forumguru
Als ik dit forum doorlees lijkt het er op dat ik niet de enige ben met problemen met de 12v accu. Hebben jullie het idee dat zo'n klein noodladertje verstandig is om voortaan in de auto te hebben liggen?
Wordt de accu wel geladen als de motor eenmaal loopt?

Dit zijn namelijk geen laders, maar starthulpen, bedoeld om de startmotor van stroom te voorzien. Zo'n starthulp heeft drie cellen in serie wat 11 V oplevert. Om een 12 V nominaal loodaccu op te laden heb je echter een hogere spanning nodig, zeg 14 V.
 
Laatst bewerkt:

Skoct4

Lid
Denk dat koesper bedoeld een nood starter voor als hij de accu weer leeg aantreft. Voor de zekerheid tot dat skoda eindelijk een oplossing heeft voor de problemen. Ik denk dat dit pas is als bij mij de km er weer zitten en een nieuwe auto kan gaan uitzoeken. De problemen met de navigatie die ik momenteel heb heb ik me ook maar bij neergelegd. Ik gebruik nu Android auto ondanks dat verbinding vaak wordt verbroken werkt hij een stuk beter als dat skoda spul. Ik ga dan ook zeker geen cent betalen aan online updates hiervan.
 

koesper

Nieuw lid
Inderdaad, zou een soort nood startertje zijn, om iniedergeval even de boordcomputers te starten zodat ik weer kan rijden op de elektrische motor. Zodra ik rij wordt de accu wel weer opgeladen.

Overigens stond ik hier wel van te kijken, dat hij -toen hij gestart was met de noodstarter van de sleepdienst- niet op de benzine motor ging, maar puur op de elektrische. Ook door hem in sportstand en maximaal bijladen te zetten vond hij het prima om gewoon op elektra te gaan, de benzine motor ging nauwelijks aan, en startte probleemloos weer op bij de stoplichten.

PS, @Pindasaus , deze geeft aan dat hij tot 19v kan leveren, maar 't is natuurlijk nooit veel sap, in zo'n klein dingetje.
 

Skoct4

Lid
Hoog voltage en laag amperage na starten zal hij gelijk weer aan de lader moeten, maar altijd handig hoor om in de auto te hebben. Ik begreep dat er veel octavia iv rijders problemen hebben met een spontaan lege accu doordat er spontaan een ventilator blijft draaien die je accu leegtrekt. Ik heb er met de iv nog geen last van gehad gelukkig, want zo,n automaat duw je niet even aan.
 

Detlev

Actief lid
Even een vlugge update, sedert mijn laatste garagebezoek, 18mei, hebben ze de infotainment module nogmaals gereset, sedert dan rij ik bijna zo goed als storingsvrij.
Ik heb nog een paar keer
" storing parkeerfunctie"

1x " sos is beschikbaar"

Voor de rest blijkt alles te werken en reageert vlugger dan vroeger.
Er zijn de laatste tijd ook veel updates geweest via de SIM.

De laatste update heeft zelfs een service check link gemaakt.
Binnen 3 weken gaat de auto in onderhoud, daarna heb ik een reisje naar NL gepland ;)
 

Bijlagen

  • 287090807_364865278964212_6330459044969325407_n.jpg
    287090807_364865278964212_6330459044969325407_n.jpg
    188 KB · Weergaven: 56
  • 288042613_1145577666288663_9141556770485434374_n.jpg
    288042613_1145577666288663_9141556770485434374_n.jpg
    170,2 KB · Weergaven: 56
  • 287120890_998284914191281_7123714031033343617_n.jpg
    287120890_998284914191281_7123714031033343617_n.jpg
    185,6 KB · Weergaven: 58
Bovenaan Onderaan