Regelmatig foutmeldingen

koesper

Nieuw lid
Huh? die update van 1803 naar een hoger ding, dat moest toch via de garage gebeuren?
Ik ben volgens mij up to date met de over-the-air updates, want anders zou er inderdaad in dat vakje links naast de tijd, een i-tje staan.

Of vergis ik me nu?
 

Skoct4

Lid
Oké dank die van mij geeft niets aan draai ook nog op 1803. Dan zal hij misschien niet beschikbaar zijn voor mijn auto of hij gaat nog komen. Zal er is naar vragen bij de 30000 beurt
 

Okkie73

Senior Member
Ik heb deze week de 1896 gekregen bij de dealer ipv de 1803. Kan nog weinig verschil ontdekken tot nu toe... Iig geen visuele verschillen oid. Waze doet het bij mij nog steeds niet goed, flitsmeister gaat schokkerig en veel minder functionaliteit dan via de mobiel. Alleen Google maps werkt vloeiend en is vrij uitgebreid qua opties. Update gaat idd niet OTA. Model: 1.0 eTec DSG.
 

Skoct4

Lid
Hoe kwam je erachter dat die update beschikbaar was of Kwam de dealer ermee? Ben benieuw of hij instellingen van het navigatiesysteem nu wel onthoudt of had jij daar bij versie 1803 geen last van. Ik heb phev zonder enige storing rijdt top. En zit eigenlijk niet te wachten op een update. Alleen het probleem met instellingen onthouden van de navigatie blijft een irritatie punt. Geen idee of ik ook dan naar versie 1896 moet.
 

Okkie73

Senior Member
Ik had eigenlijk niet heel veel problemen, alleen af en toe een noodstop terwijl je op de ACC 100 rijdt in een lange rij auto's.. Da's niet fijn. Tevens problemen met afremmen bij niet bestaande wegversmallingen, bochten etc... Ook niet leuk.. Lag volgens de dealer aan het stuur.. Dus nieuw stuur nu én de software update er meteen op...(samen met de 30k beurt) Kan nog niet zeggen of er veel veranderd is... Ik had al niet heel veel problemen, en hopelijk blijft dat zo. Enige idiote is dat ze het nieuwe stuur niet recht gemonteerd hebben! Is toch te gek voor woorden? Bij de dealer en dan niet controleren /opletten of het stuur recht zit.. Nog afgezien van het feit dat het mijns inziens niet eens voor zou mogen komen. Je kan het technisch prima ondervangen met een spie of vertanding... Maar goed.. Voor mijn vakantie maar recht laten zetten.
 

coppe218

Senior Member
Hoe kwam je erachter dat die update beschikbaar was of Kwam de dealer ermee? Ben benieuw of hij instellingen van het navigatiesysteem nu wel onthoudt of had jij daar bij versie 1803 geen last van. Ik heb phev zonder enige storing rijdt top. En zit eigenlijk niet te wachten op een update. Alleen het probleem met instellingen onthouden van de navigatie blijft een irritatie punt. Geen idee of ik ook dan naar versie 1896 moet.
Bij mij was het vergeten van de instellingen juist de reden om naar 1896 te gaan vanuit 1803, Ik heb ook een PHEV. Hiermee zijn alle ergernessen eigenlijk opgelost Ik heb daarna geen problemen met de auto meer gehad.
 

xplain

Forumguru
Huh? die update van 1803 naar een hoger ding, dat moest toch via de garage gebeuren?
Ik ben volgens mij up to date met de over-the-air updates, want anders zou er inderdaad in dat vakje links naast de tijd, een i-tje staan.

Of vergis ik me nu?

Ik dacht hier gelezen te hebben dat veel problemen ontstonden door de over-the-air updates en aangezien mijne sinds paar weken vraagt om zelf software update uit te voeren linkte ik dit aan de 1896. Kan iemand bevestigen?
 

Detlev

Actief lid
Wel even een korte update, ondanks dat de 1896 software een enorme verbetering is. Blijft mijn wagen niet gelukkig met deze.
De garage heeft dan de wagen volledig hergecodeerd. Maar dat heeft maar 2 weken geholpen.
Een paar keer storing parkeersensoren, 1x sos beschikbaar.
2x geen geluid uit radio, ongeveer 1 maand nu op deze software. Mijn aangestelde expert heeft er nu voor gezorgd dat de infotainment module zal vervangen worden. Want alle problemen komen van die module ( zal dus stuurdoos 3 zijn in 2 jaar tijd).

Pittig detail, De garantie van mijn wagen is woensdag 6 juli ten einde. Net woensdag gaat hij binnen, om donderdag onderhoud + nieuwe stuurdoos te krijgen. Mijn expert is momenteel aan het aandringen op een garantieverlenging hierdoor ...

Update 1898 is momenteel nog niet beschikbaar voor skoda (wel voor vw golf)
Even update hierover,

donderdag was de auto klaar, maar ze waren vergeten de laatste software te installeren, standaard staat deze dus nog altijd 1668 op de stuurdozen.

vrijdag auto afgehaald, alles werkt terug, softw 1986 staat er nu op.
Weer terug alles moeten instellen, alles wordt altijd gewist. Gebruikersprofiel, Hoofdgebruiker worden ... Ik rij nu al 2 dagen, alles gaat vlotter naar mijn gevoel.
Gps = standaard stuurdoos is 19.7 , 45min later was hij via mijn usb stick tot 21.11.

Snap wel niet waarom skoda 21.11 released. Via online services staan ze al aan v22.5 en hoger

Nu ik ben vooral blij dat ik mijn wagen terug heb. Deze zal de komende week even NL onveilig maken ;)
4daagse trip met gezin.
Mss kom je me wel tegen ;) vergeet vooral niet te zwaaien :tegek:
 

Bijlagen

  • 292398452_608441657194106_1057909667450823569_n.jpg
    292398452_608441657194106_1057909667450823569_n.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 74
  • 292678642_2863273597311358_1443938560492458986_n.jpg
    292678642_2863273597311358_1443938560492458986_n.jpg
    141,3 KB · Weergaven: 72

Spoetnik

Forumguru
Heel dubbel gevoel bij deze wagen. Als alles werkt rijdt de wagen namelijk fantastisch. Maar hier zit wel het probleem. Na een vervangen radar shield, stuur, diverse updates staat de wagen nu al weer even bij de dealer. Foutmeldingen waren binnen paar dagen na wisselen stuur weer terug. Wachten is nu weer op onderdelen, wat precies weet ik ook niet. Heeft met computer te maken. Vertrouwen is weg in deze wagen. Eigenlijk denk ik dat ze het bij de dealer ook niet meer weten. Vervang maar iets is de klant weer even zoet. Kilometers komen er ook niet heel snel bij op deze manier. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een wagen.
 

Peterklim

Nieuw lid
Fijn te horen dat alles werkt.
Is het mogelijk een foto te nemen met je gsm van de systeem informatie en deze hier te posten.
Bij voorbaat dank.
 

Peterklim

Nieuw lid
In het geheel niet, bedankt.
Vraagje: wat bedoelt men met ABT hardware H47 en ABT software 2092. Ik tref dit bij mijn systeem informatie aan.
 

koesper

Nieuw lid
Dit weekend weer met het beruchte 12v probleem gestaan, toen kon ik hem gelukkig met het noodladertje weer tot leven wekken.

Maar helaas stond ik gister ergens aan de andere kant van het land, en toen deed hij het daarna weer niet...
Met het noodladertje wist ik hem weer een keer te starten, maar toen ik de klemmen er afhaalde en wou instappen viel hij direct alsnog weer uit. Een tweede keer reanimeeren lukte helaas niet meer, en uiteindelijk heeft de ANWB hem met een grote losse accu alsnog weten te starten. Daarna direct naar de garage, waar ze er nog een keer naar gaan kijken.
(en hopelijk ook de software bijwerken, en een kleine beurt doen. Met 14000km begon hij te zeuren over olie vervangen in 1000km)


bij deze dus je review @michelangelo :
Zo'n nood accu kan helpen, maar kennelijk alleen als ie net op het randje-van-de-dood is, als hij verder leeg is dan dat, heb je echt zwaarder geschut nodig dan dat zo'n klein dingetje kan leveren.
Wel is het apparaatje lekker compact, en in het geval van die van mij, in een net koffertje geleverd.
 

koesper

Nieuw lid
En afgelopen vrijdag de auto weer terug gekregen. Ze hebben de software geupgrade, dus nu is het probleem met de 'roze' schermen en de trage infotainment volledig weg.
ook hebben ze nog een keer goed naar de 12v problemen gekeken. Waarschijnlijk was ondertussen door het gedoe de accu ook beschadigd geraakt, en dus hebben ze die vervangen. Ook hebben ze nog wat instellingen aangepast, al is me niet helemaal duidelijk wat.
laten we hopen dat we het met de nieuwe 12v accu het weer ff vol kunnen houden, al heb ik er nogsteeds een hard hoofd in...
 

SjoerdS

Actief lid
Iemand ervaring met het volgende; ik ben op vakantie in Frankrijk en word gek van de foutmeldingen. Zelfs al een melding ‘storing aandrijfsysteem, werkplaats opzoeken’ Deze ging gelukkig weer weg na de auto opnieuw te hebben gestart.
Maar nu heb heb ik dat het multimediasysteem continu uitvalt en zichzelf weer opnieuw opstart. Niet af en toe, maar zo’n beetje om de minuut en na een keer of 8 blijft het scherm zwart. Totdat je contact uitzet en systeem reset, dan begint het gezeik opnieuw…
Iemand die me raad kan geven?
 

Detlev

Actief lid
Ik vrees dat jou stuurdoos naar de vaantjes is, de infotainment is het brein van de auto. Daardoor dat je veel storingen hebt. Ofwel is hij te heet. Ruik je iets verbrand in het handschoenkastje? Mijn garage vertelde dat die achter het opberggedeelte zit .
Dit kan je laten zaken door aan de zijkanten de 2 lipjes wat opzij te duwen. Maar ik vrees dat je naar de garage gaat moeten.
In het slechtste geval, druk op de knop bij de brildoos op het plafond , sleutel icoon, dan start je een pech gesprek met de skoda assistance ;)
 

SjoerdS

Actief lid
Ik moet zondag terug naar Nederland rijden vanuit zuid Frankrijk, met caravan. Wordt een lange rit zonder muziek en navigatie Kan hier nu toch ook niks meer geregeld krijgen.
 
Bovenaan Onderaan