Regelmatig foutmeldingen

Iemand ervaring met het volgende; ik ben op vakantie in Frankrijk en word gek van de foutmeldingen. Zelfs al een melding ‘storing aandrijfsysteem, werkplaats opzoeken’ Deze ging gelukkig weer weg na de auto opnieuw te hebben gestart.
Maar nu heb heb ik dat het multimediasysteem continu uitvalt en zichzelf weer opnieuw opstart. Niet af en toe, maar zo’n beetje om de minuut en na een keer of 8 blijft het scherm zwart. Totdat je contact uitzet en systeem reset, dan begint het gezeik opnieuw…
Iemand die me raad kan geven?

Bizar! Ik had precies t zelfde. In Bretagne. Echt een paar dagen lang. Zelfs langs een Skoda dealer gereden. Zei bekend probleem, moet boordcomputer worden vervangen. Duurt een maand. Dus was van plan dit in NL te doen. We zijn door gereden naar Oostenrijk. En wat denk je, daar geen issues meer. Werkt weer als voorheen. Schiet mij maar lek…..
 

SjoerdS

Actief lid
Tja software en elektronica… bedankt voor je reactie. Ik hoop dat hij het in ieder geval op de terugweg weer doet zondag. In NL maar naar de dealer.
 

SjoerdS

Actief lid
Tja daar zat ik wel over te twijfelen. Zou dat geen kwaad kunnen qua instellingen en dergelijke? Al zou ik niet weten waarom een half uur, spanningsloos is toch spanningsloos, daarvoor hoeven de polen er toch niet zo lang vanaf?
 

EdK

Forumguru
Heb je haast dan dat je de polen er weer zo snel op wil ?
Half uur eraf en dan ben je er zeker van dat alle condensators is ontladen....
En ja in ergste geval zal je je radiozenders opnieuw in moeten stellen , maar ach als dat alles is
 

SjoerdS

Actief lid
Het leek een leuk idee, maar na het loshalen van de accupolen heb ik echt alle storingen die je je kunt bedenken…
Heb Skoda assistance maar gebeld, want hier kan ik niet mee verder rijden. Ze komen hopelijk vandaag nog, maar zie het wel gebeuren dat het een vervangende auto wordt. Wat een gezeik.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Verreweg de meeste van die storingen zullen verdwijnen wanneer je een stukje gereden hebt, en de stuurhoek calibreren is een kwestie van (enkele malen?) je stuur van aanslag tot aanslag draaien.
 

Tees

Donateur
Je kan inderdaad prima rijden met de storingen die opkomen na een tijdje spanningsloos, sterker nog, dan verdwijnen ze (vrijwel) allemaal. Dat is heel normaal gedrag, de ECU moet even opnieuw van alle sensoren een correct signaal krijgen.
 

EdK

Forumguru
Nu hoop ik dat je voor ze komen je dit nog leest, maar zoals al gezegd moet je wel even hierna een enkele kilometers gaan rijden.
En het kan zijn dat bv je CC dan nog raar doet of storing geeft.
Maar dat is kwestie van na die enkele kilometers de auto parkeren en even minuut of wat contact eraf en sleutel uit contact en hierna is die storing dan ook opgeheven.
En is dit allemaal het geval dan kun je weer bellen dat men niet hoeft te komen !
 

SjoerdS

Actief lid
Aantal storingen zijn weggegaan, maar paar zitten er nog in en het multimediasysteem blijft ook crashen. Dus laat ze maar gewoon komen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: EdK

jongetje

Forumguru
Ik had hier al eerder geroepen dat software bugs zich niet oplossen door het spanningsloos maken van auto. Updaten van de auto is een veel beter idee.
 

jongetje

Forumguru
Dan dat ding bij de dealer parkeren, vervangend vervoer meenemen en pas ophalen als alles goed is. Dat is de enige manier waarop ze voelen dat er iets moet gebeuren. Heb ik ook zo gedaan vorig jaar, 2,5 maand de auto kwijt geweest maar uiteindelijk nu wel (zo goed als) storingsvrij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SjoerdS

Actief lid
Ik heb na drie dagen eindelijk een vervangende auto gekregen. De Octavia wordt een deze dagen naar mijn dealer Muntstad getransporteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MY00

Detlev

Actief lid
Wel vorige maand werd mijn stuurdoos voor de 3de keer vervangen. Jammer genoeg nog steeds issues met de auto.
Ondertussen al 1 maand uit garantie, maar wel beloofd gehad. Ze gingen blijven kijken tot hij in orde is.

Ik ben het eigelijk beu.

# Gsm in display stuur wil niet connecteren. Op touch werkt hij dan weer wel

# storing parkeerhulp bij starten wagen

# Radio / Gps geen geluid na starten auto. Ook reboot systeem via radio werkt niet. Uiteindelijk maar de accu even eraf

Gelukkig heb ik alles kunnen filmen of de auto naar garage kunnen rijden terwijl het probleem zich voor deed
 

SjoerdS

Actief lid
Net de auto weer opgehaald bij de dealer in Nederland. Regelapparaat multimedia en dynamo zijn vervangen, lijkt vooralsnog opgelost nu. Helaas hebben ze wel weer softwareversie 1803 erop gezet, dus weer dezelfde problemen met een slecht leesbaar en roze scherm. Toch maar terug voor 1896...
 

Spoetnik

Forumguru
Auto is een week of 6 bij de dealer geweest. Updates uitgevoerd en onderdelen gewisseld. Net voor ik op vakantie wilde gaan kreeg ik de Octavia terug. Enerzijds was ik daar happy mee maar gezien de problemen... Op de weg naar Denemarken kreeg ik plots een melding in het scherm. Grootlichtcontrole is geactiveerd. Veel dank dat u voor een product van skoda heeft gekozen. Ik heb niets besteld maar dacht als zuinige hollander, Oké. Halverwege de reis wilde de wagen in eerste instantie niet starten na een stop. Heel, heel veel foutmeldingen, ook die ik nog nooit had gezien. Gezin eruit. Auto op slot met de sleutel , weer open. Opnieuw starten, dat werkte, Helaas werkte het multimediasysteem ook niet meer maar die begon spontaan weer na een uur of 2. Op de plek van bestemming aangekomen. Volgende dag boodschappen doen. Auto deed niets. Ging niet open, niks. Met de sleutel geopend maar alle schermen bleven zwart. Auto is afgevoerd naar Deense dealer. Staat de wagen inmiddels een week. Ze kwamen erachter dat regelmatig het licht spontaan gaat branden en weer uit. Zo vaak dat de accu wordt leeg getrokken. Softwarematig zitten er ook de nodige knopen in die veel stroom kosten. Probleem zou in het Kessy systeem zitten. Verder hebben ze die versie 1896 er op gezet en het kessy gedeelte eruit gesloopt. Bedoeling is de wagen zo klaar te maken dat ik hem terug naar Nederland kan nemen. ANWB vrijwel onbereikbaar, helemaal k**te dit. 0,0 vertrouwen meer in dit product.
 
Bovenaan Onderaan