Regelmatig foutmeldingen

Detlev

Actief lid
Robbie, die usb1 en 2, is wanneer hij je usb stick detecteert met de update. Dan kan je deze selecteren.
Hoe formateer je je usb stick?

Mss eens proberen met RUFUS programma proberen te formateren ipv van windows formatering
 

EdK

Forumguru
Tsja een ieder heeft het volste recht om eigenwijs te zijn @hemi24
We leven in een democratisch land !!
In russia ga je hiervoor 20 jaar op vakantie naar Siberië..... :koffie:
Maar goed door de opwarming van onze aarde is het daar ook niet zo koud meer......
 

Robbie146

Senior Member
Staat ergens in dit topic een link waar exact staat welke upgrade paden mogelijk zijn, heb het gisteren gelezen maar om nu weer x pagina's terug te zoeken :rolleyes:
 

Detlev

Actief lid
Blijkbaar heb ik de post van Rainesh over het hoofd gezien gisteren. Normaal volgens mijn bron zou direct mogelijk zijn om up te graden van 1788. (dit https://www.skodaforum.nl/forum/i/regelmatig-foutmeldingen.42633/post-1024096 was de referentie)
Maar als Rainesh zegt van beter via tussenstap te doen. Volg zeker deze weg.
Altijd op veilig spelen. Zorg dat je accu genoeg geladen is. Want 2x een upgrade doen van je systeem kan lang duren. 30min per firmware minimum. Als je de stuurdoos bricked, is dit een duur grapje (1400€ ongeveer + werk)
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Ik heb bij een Seat Leon meegemaakt die op 1803 zat dat je eerst naar 1899 moest en daarna door naar 1940. Via @Rainesh had ik de software voor de Leon gekocht (1940). In het updateproces kreeg ik telkens een checksum error. Terug naar @Rainesh met de foutmelding en daarbij dachten we dat de fout eerst bij de usb of het downloaden lag. Hij gaf nog aan dat het normaliter in één keer zou moeten kunnen. Echter, het bleek toch niet in één keer te kunnen. Met tussenstap naar 1899 en daarna door naar 1940.

Let op. Bovenstaande zijn versie voor de Seat Leon KL, niet specifiek voor de Octavia. Mocht je vroeg in het update proces een checksum error krijgen, dan zul je voor de Octavia eerst naar 1896 moeten. Zo niet, dan zou je in één keer naar 1941 moeten kunnen gaan.

828f0a9ba4c676d5a46e0098dc4d43e3.jpg
 
Ja precies. En bij de PHEV volsta je gewoon prima met een opgelade hybride accu. Dan blijft ook het reguliere boeltje onder spanning. Bij PHEV is bij contact aan het boordnet iets van 13,2 V en zodra in "Ready" modus gewoon 14.4-14.7V. Prima om dan dus het systeem te doen. En anders (bij regulier ipv PHEV) kun je altijd nog een acculader eraan hangen mocht je de motor niet willen draaien.
 

Robbie146

Senior Member
Nee, nog geen tijd voor gehad. Lijkt er ook op dat mijn Micro USB stick niet jofel is, misschien ziet d auto deze daarom ook niet.
 

Berghuis

Donateur
Heb weer wat nieuws ondervonden. Op de terugrit naar huis vanaf het werk reeds ik op de Vogelweg N706 in de richting van de N302. Enkele kilometers voor de N302 ineens de onderstaande foutmeldingen:

IMG_6178.jpeg
IMG_6177.jpeg

Nu viel mij op dat ik exact dezelfde meldingen afgelopen maandag op exact dezelfde plek had. Vreemde is als ik in de andere richting rijd, dus richting A27, dat ik deze meldingen niet had. Dinsdag via een andere route teruggereden, maar toen geen foutmeldingen gehad. Lijkt dus echt locatie gebonden te zijn. Dergelijk iets heb ik ook gehad een voorloopauto, ook een Octavia maar dan met een 1.0. Ook toen 3x op exact dezelfde plek dezelfde meldingen, toen dacht ik, zal wel ben binnenkort toch van de voorloopauto af.
Heel vreemd gedrag als je het mij vraagt. Iemand hier bekend mee?

Overigens blijft onderstaande ook een probleem... Na alles afgevinkt te hebben werkt het ook gewoon, maar komt eens in de zoveel tijd terug.
IMG_6086.jpeg
 

hemi24

Forumguru
Radar zit in inderdaad in de grille, maar Front assist gebruikt ook beeld van de camera…
En die zit achter de ruit.

Bij de ID.3 krijg ik soortgelijke melding, meestal kort nadat ik weg ben gereden ‘s morgens en dat komt gewoon door het beslaan van de ruit.

Dat kan ook de locatieafhankelijkheid verklaren…
 

MY00

Senior Member
Ik kreeg van de week een melding dat ik steeds mijn stuur diende over te nemen. Indien ik keek op de scherm zag ik dat ik aan beide kanten over de witte streep reed. Dus beide kanten waren geel. De auto was best smerig en dacht het zal daar wel aan liggen. Maar naar een was beurt bleef het het zelfde. Dus "keep you drivelane" uit- en aangezet. Helaas geen oplossing, Pas nadat ik de "ACC" had uitgezet en opnieuw aan werkte het weer.
 

Berghuis

Donateur
Bij beide kanten geel heb je dan niet de travel assist aanstaan? Ik heb dat enkel wanneer de travel assist aanstaat namelijk.
 
Bovenaan Onderaan