Regelmatig foutmeldingen

jesse_s93

Donateur
@JeSko ik denk dat @Rop193 eerder gebaat is bij de recall met betrekking tot de travel assist, intern binnen Skoda bekend als 48S5. Dit is een aanpassing in de software van de camera voor de veiligheidssystemen. Ik zou hem willen adviseren om contact op te nemen met de dealer en te vragen of deze recall al is uitgevoerd en tevens het verzoek of er nog andere zaken openstaan. Bij mij stond er nog een andere recall open ten aanzien van het leeglopen van de 12V batterij.

De software update van het infotainment (naar versie 1941) is ook erg prettig, want die zorgt dat het herstarten eindelijk is opgelost, maar dat lijkt niet het probleem dat @Rop193 hierboven beschrijft. Als je dan toch bij de dealer bent, zou ik hen gelijk de software van je infotainment laten updaten. Alternatief voor dealer qua update voor het infotainment is inderdaad @Antera.
 
Ook gehad. Maar af en toe op wis meldingen drukken of op de melding zelf en na een dag was hij bij mij weg. (Ong 500km verder)
Nou. We zijn even verder en ze zijn weg.

Ik ging door de handleidingen heen, en toen viel me op dat een aantal handleidingen in het Pools stonden. De auto is natuurlijk een Poolse import auto. Dus de taal opnieuw ingesteld op Nederlands. De Poolse handleidingen werden toen idd Nederlandstalig. Echter ging daarmee mijn rondje met de 3 erin niet weg. Even zo gelaten. Tijdens het instellen van de taal zag ik dat die 3 ff weg ging, en kwam weer terug. Dus heb ik de taal op Engels gezet, gewacht tot dit klaar was (duurt echt wel even..) en de volgende dag weer terug naar Nederlands. Sinds dien is het over.


Dat hangt wel met iets samen:
Op het moment dat de handleidingen in het Engels stonden startte telkens bij inschakelen de SOS module opnieuw op. Met fout in het dashboard, met daarna weer de melding dat hij gereed was. Met ook een soort plok/kraak geluid uit de SOS speaker. Toen ik de taal weer terug zette naar Nederlands was dit ook over. Erg vreemd.

Maar als er dus mensen zijn met kuren aan die SOS module: verander ff je taal in Engels, en dan terug in NL. Maar dan betrof het bij mij dus de taal van de handleidingen, niet de taal van het infotainment systeem zelf. De optie om de handleiding taal te veranderen zit ergens onder 1 van de grijze vierkante buttons in het handleiding menu.
 

Detlev

Actief lid
Now Available Skoda Christmass car effects for FREE (zie link 17 december)

Nee het is niet Mariah Carey die zingt.

Gans mijn dashboard was een kerstboom, pling plong, ene melding achter de andere. Man Man Man miserie miserie miserie ;)
5x herstart, deur open, dicht, starten, niks helpt om deze alarmen weg te krijgen.
Uit kolere de wagen achtergelaten en met onze Ford Fiesta op stap geweest.
Bij thuiskomst, Bijna 4h later. Nog steeds dezelfde herrie.

Dan maar De simply clever auto uitgerust met gereedschap van mezelf. Sleutel 10. De batterij loskoppelen.

Na start alle mogelijke alarmen, als deze geweest zijn. Stuur naar links draaien, stuur naar rechts draaien. Alle alarmen instant weg.
Dit is toch geen standaard handeling meer. Wat een gedrocht van een wagen. Nog 6 maand wordt hij 4 jaar oud. Ik denk niet dat ik die nog zal hebben tegen dat dit gebeurd.

Heb nog NOPPES vertrouwen in dit kreng.
Batterij heeft 12.5V in rust.
Bij start gaat die naar 10.5 - 11V
Na starten, 3 a 5sec later, zit die aan 15V te laden. Dus alternator is goed.
Batterij is nog geen 1 jaar oud (mei 2023) De vorige was al kapot na 2 jaar ( 30% van capaciteit resterend)

17 december zie je hierboven.
Kerstboomverlichting Dashboard https://drive.google.com/file/d/1fWZLelhUTWEIBGMyC_uataXG5qzHGy9W/view?usp=sharing

14 december, wilde de radio maar half laden op het infotainment scherm.
Infotaintment / Radio kuren https://drive.google.com/file/d/1ajz9EqK-HdPq1Qe53iuDd7M8F2KNZCjd/view?usp=sharing

16 december foutmelding deze wagen heeft nog geen hoofdgebruiker.

We zijn nu 6 maand op softw 1941.
Wat een kreng is me dit man. Ik denk dat ik het niet lang meer trek

Mvg
Dettie
 

Evilcomputing

Senior Member
Exact dezelfde problemen gehad.

Uiteindelijk wel met software opgelost.
Maar ook een motor, airco, versnelling en stuur verder. Dus het zou ook 1 van die dingen kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Detlev

Actief lid
Mss zou ik even langer moeten meten. Maar die ging even tot 15V, viel dan weer wat terug. Mijn multimeter is ook niet meer van de jongste. 24j oud.
Ik hoop dat er nog iets aan te doen valt, net even wat auto's bekeken nieuw en tweedehands. Amai me voeten. Wat zijn ze duur geworden de laatste +- 3 jaar
 

EdK

Forumguru
En toen de nieuwe accu in je wagen was gezet hebben ze toen hem wel ingeleerd ?
Maw weet de wagen wat er zit en hoe te laden ?
 

Detlev

Actief lid
Tuurlijk, Officiele dealer, heb hem gekregen in garantie. Door middel van testen op de oude om aan te tonen dat die defect was.
Tal van storingen hierdoor. Was beter met de nieuwe batterij (1896 softw). Maar 1941 Heeft hem toch 5 a 6 maand storingvrij gekregen, tot nu.
 

EdK

Forumguru
Was beter met de nieuwe batterij (1896 softw). Maar 1941 Heeft hem toch 5 a 6 maand storingvrij gekregen,
Weet niet wat je met deze software nummers bedoeld
Maar met inleren Accu bedoel ik dat deze word aangemeld
Dit word heden ten dagen bij elke nieuw geplaatste accu gedaan volgens de voorschriften..... :pieker:
 

Chrisjemol

Forumguru
Typisch dat dit nog is met de 1941
Bij mij zelfde problemen en nu na 1941 weer tijdje rustig

Bij mij was de oplossing de aan/uitknop vd infotainment 30 seconden ingedrukt houden tot hij resette
 

MY00

Senior Member
Maar 1941 Heeft hem toch 5 a 6 maand storingvrij gekregen, tot nu.
Indien het 5 tot 6 maanden goed gewerkt heeft en nu opeens niet meer. Dan heeft het toch niet echt met de Software te maken. Dan is er waarschijnlijk iets van hardware welke deze storing veroorzaakt. Misschien een idee om weer een nieuwe accu te laten plaatsen?
En dan te gaan kijken, mocht dit de oplossing zijn, waarom de accu zo snel stuk gaat/vervangen dient te worden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als een verse accu te snel stuk gaat, dan zou mijn verdenking toch eerst uitgaan naar de spanningsregelaar - zeker als dat vaker gebeurt...
 
Ik vind dat er sowieso een verkeerd type accu in zit. De mijne is na lang zeuren ook vervangen maar het betreft wederom een EFB accu. Ik had liever een AGM gehad.
 

Robbie146

Senior Member
Ik kom er niet uit met de 1941 update :(

- 64Gb Micro USB drive FAT32 geformatteerd
- MOI3_EU_SK_R9410L MU1941_SK20230615S.7z uitgepakt en de 2 directories en het MQB37_SK_1941.00.ver bestand in de root van de USB drive gezet.
- USB drive in beidde poorten van het telefoon bakje geprobeerd;
- De "Menu" knop vasthouden tot je in de engineering mode komt;
- Kiezen voor software update;
- Zie ik alleen de huidige 1804 versie, de 1491 is nergens te bekennen.

Waar ga ik fout hier?
 

Rainesh

Forumguru
Ik kom er niet uit met de 1941 update :(

- 64Gb Micro USB drive FAT32 geformatteerd
- MOI3_EU_SK_R9410L MU1941_SK20230615S.7z uitgepakt en de 2 directories en het MQB37_SK_1941.00.ver bestand in de root van de USB drive gezet.......
Waar ga ik fout hier?
Je hebt een tussen versie nodig, 1896
 

Chrisjemol

Forumguru
Verwacht niet te veel van 1941
Vd week in een gebied waar ook veel voetgangers liepen. De radar/camera/whatever pikte veel beweging op en ging loco
Daarna kapte de headunit er weer mee en weer parkeer/uitstapassistent/sos melding foutmeldingen….

Dus 1941 heeft niks gebracht.
Weer met motor uit de uitknop vd headunit lang ingedrukt en de boel resette en alles werkte weer

Denk dat we er gewoon mee moeten leven dat de VAG software gewoon ruk is
 

Robbie146

Senior Member
precies, naar 1941 moet rechtstreeks kunnen.

ExFAT was mijn eerste keus, gaf zelfde resultaat.
Las ergens dat ik moet kiezen tussen USB1 en USB2, die zie ik wel in het menu maar kan ze beidde niet selecteren.

Ga morgen nog eens rustig kijken, zal dan direct foto's maken van de schermen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan