Regelmatig foutmeldingen

Detlev

Actief lid
Breng je softw naar 1941 via dealer of lief vragen aan Rainesh. Die kan je linkje bezorgen. Kan je het zelf doen via usb stick.

Nog even geduld. Softw1969 komt er aan binnenkort. Kan je gelijk deze doen
 

jesse_s93

Donateur
@MartijnA de problemen die jij noemt zijn eerder gerelateerd aan de terugroepactie met betrekking tot de camera sensor in de vooruit dan aan de oude versie van je infotainment. Als je geen problemen hebt is het natuurlijk de vraag of je wilt updaten, maar de update naar 1941 maakt het net wat soepeler en voorkomt bij velen een vervelend issue met betrekking tot het herstarten. De recall met betrekking tot de travel assist en emergency assist meldingen lossen voorgenoemde problemen op.

Check even met je chassisnummer in deze link of de recall met betrekking tot de travel assist nog opstaat;
 
Laatst bewerkt:
*Knip* Onnodig citeren van wat er direct boven staat.
Heb het nummer gechecked, maar staat dat er geen recall is.

@Rainesh kan je mij helpen met de SW? Heb de garage gebeld, maar die vertelde me doodleuk of ik niet een andere dealer kon bellen, want ze waren nogal druk. (Nee dit is geen grapje)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

WAE

Senior Member
Had regelmatig probleem met navigatie.
Was volgens navigatie op een andere plaats waar ik niet was op dat ogenblik , bleef maar route herberekenen?
Vandaag naar de dealer geweest.
Zou update gedaan zijn ?
Nu deze gegevens ( zie foto). Weet iemand of dit de meest recente versie is?
Hopelijk probleem opgelost en blijven de problemen weg.
 

Bijlagen

  • 20240206_145341.jpg
    20240206_145341.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:

WAE

Senior Member
Nu al ? Zou dit een defect zijn aan de gps antenne van de wagen?Auto is van mei 2023?
Hier is niets over gecommuniceerd door de dealer...
 

hemi24

Forumguru
Gezien je klachten zou het kunnen, dat betekent niet automatisch dat het dat ook moet zijn…

De dealer zal eerst proberen uit te lezen en te resetten; dan sturen ze je eerst weer weg in de hoop dat het niet opnieuw optreedt en de klant wegblijft.

En ja, ook relatief nieuwe componenten kunnen defect raken.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

EdK

Forumguru
Ach wij hebben GSM puk antennes op apparatuur en eens een foute zending gehad.
Na één bui regen hadden we niets anders dan problemen met diverse projecten.
Dus dat werd dagje nederland doorkruisen met 2 collega om de antennes te vervangen om weer werkend te krijgen of preventief vervangen.

Dus ja ook kun je net een slechte GPS antenne op je dak hebben.... :koffie:
 
Laatst bewerkt:

WAE

Senior Member
Volgens dealer heeft de software een update gekregen... Probleem zou gekend zijn...
Indien probleem zich terug zou voordoen moet de wagen een volledige dag binnen gebracht worden en verder nagekeken worden....( hoop dat het nu ok is):giggle:
 
@jesse_s93 Nog bedankt voor de recall check link, VIN ingevoerd, staan geen terugroepacties open.

Auto is afgelopen week naar de dealer gegaan en logeert daar al een paar nachtjes. Ik ga er vanuit dat ik een storingsvrije wagen terugkrijg :)
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Na een paar maanden zonder foutmeldingen nu de melding “emergency assist is momenteel niet beschikbaar” heb het idee na een ota update.
 

Bijlagen

  • IMG_0796.jpeg
    IMG_0796.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 29

Antera

Donateur
Die module gaat idd vaker stuk en staan er al veel voor bij de dealer vanwege backorder van de module. Kan zijn dat een update van de module het oplost en anders dan uitlezen en kijken naar de oorzaak.
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Bij de dealer geweest voor diagnose. Komende donderdag komt er een nieuw stuurwiel in. Ben benieuwd of het dan is opgelost.
 

Jessedew

Senior Member
Ik zit als octavia 3 rijder, doorgaans zonder storingen, toch te kijken voor een octavia 4. Als ik het zo lees, is het echter continue storing met die dingen? of lijkt dat maar zo? oftewel, volgens mij kan ik net zo goed nog in de octavia 3 blijven rijden, bevalt prima alleen 200,000 km op de teller inmiddels en kunnen wat kosten aan gaan komen.
 
Sja.. de software bij VAG is een beetje zo-zo. Gewoon ”niet af” maar wel verkocht aan het publiek. “Ja dat fixen na gelang de tijd komt wel houding” al vraag ik me af of het bij de andere merken met dito aantal aan elektronische snufjes beter is. Daar ben je ook gewoon aan de beurt als er wat mee is. Maat van me rijd in een elektrische benz (EQA AMG line/style, dus geen echte AMG) en due had bijv al een sensor van de elektrische ruitenwisser defect. En een korlvloeistof lekkage. Die laatste schijnt ook nog eens veel voor te komen. En dan heb je het over een auto van dik… wat..? 65.000 ofzo..? Net een jaar oud.. de kwaliteitsmaatstaven lijken wel zoek bij alle fabrikanten…

maar goed, even terug naar de O4. Nu met de software 1941 heb ik geen problemen meer gehad. Binnenkort 1969 als het goed is. Ben benieuwd. Afgezien dat nu zo nu en dan mijn SOS unit reboot ( @Antera ? is dat toevallig een bekend iets?) en dat er problemen waren (of zijn?) met de travel assist werkt het voor mij, inmiddels, probleemloos. Die optie travelassist heb ik niet dus heb een ook geen last van.

Maar technisch is het volgens mij allemaal ok. Alleen die software, das een ding. En dat zou echter beter moeten. Idem voor Golf 8. Schijnt ook zo’n probleem auto te zijn met systemen.
 

Antera

Donateur
De SOS module kan soms geupdate worden en is dat probleem weg maar veelal is deze defect en moet deze helaas vervangen worden. Nieuw zon 1200 euro en 2de hands een stukje goedkoper maar net wie je het laat doen
 

Jessedew

Senior Member
thanks voor de antwoorden, en is er dan nog verschil tussen een 1.5 Etec (geen hybride) en de 1.4 phev? die phev zie ik beduidend meer worden aangeboden namelijk (heeft ook de betere optie pakketten, waardoor die er wel beter uit ziet, wil weer 18 inch velgen onder andere) en... hij moet een caravan kunnen trekken, begreep dat je dan geen geïmporteerde uit Duitsland moet nemen, of in elk geval even het rdw moet checken op toegestaan trekgewicht.
 
Bovenaan Onderaan