Regelmatig foutmeldingen

MY00

Senior Member
Die staat altijd aan, volgens mij.
De auto remt zelf voor kruispunten, rotondes en voor auto's welke voor je staan/remmen.
En dan zijn de lijnen gewoon wit.
 

Berghuis

Donateur
Die staat altijd aan, volgens mij.
De auto remt zelf voor kruispunten, rotondes en voor auto's welke voor je staan/remmen.
En dan zijn de lijnen gewoon wit.
Als travel assist aan staat zijn de lijnen geel. Als die uitstaat zijn de lijnen wit en zie je ze geel kleuren wanneer je aan een van de zijdes bijna over de lijnen rijdt.
 

Alpha

Donateur
Interessant! Is er ook bekend wat daarin gefixed is? Met name omdat 1941 mega stabiel is bij mij. Benieuwd of ze nu ook wat vaker OTA updates gaan doen.
 
Sinds vandaag geeft m'n RS ook een lading foutmeldingen... (sw 1941)

- lane assist niet beschikbaar
- front assist niet beschikbaar
- e-aandrijving werkt niet goed, werkplaats opzoeken aub.
- Storing noodoproepfuctie, werkplaats opzoeken aub.

En tijdens rijden: storing ACC

Accu is een paar weken geleden vervangen..

morgen maar naar de garage..
 

Detlev

Actief lid
Idem op 1941 zon storingen gehad. Ik heb batterij afgekoppeld. Dan starten. Stuur volledig naar links. Dan volledig rechts. Alle storingen weg. Heb wel geen plug in.

Veel succes bij de dealer.
Normaal komt 1969 binnenkort uit
 

jesse_s93

Donateur
@niekz voer op deze website even jouw vin in:

Daaruit zal blijken of er nog terugroepacties openstaan voor jouw RS. De storingen lijken namelijk op een nog niet uitgevoerde recall voor de front camera. In dat kader kan ik alleen de storing van de e-aandrijving niet helemaal plaatsen, maar er is tegenwoordig zoveel met elkaar verbonden.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen al weer veel te veel paginas aan de problemen op dit forum.

Maar goed, ik heb nu dus ook regelmatig de
"Travel assist" en "Emergency assist" foutmeldingen. soms gaat het redelijk, soms een ware fanfare van bliepjes.

Ik zit nog op 1803 qua software, kan iemand mij vertellen wat ik eventueel zelf kan proberen om dit op te lossen?

Gaat om een Octavia IV Plug in Hybrid.
 

Detlev

Actief lid
Breng je softw naar 1941 via dealer of lief vragen aan Rainesh. Die kan je linkje bezorgen. Kan je het zelf doen via usb stick.

Nog even geduld. Softw1969 komt er aan binnenkort. Kan je gelijk deze doen
 

jesse_s93

Donateur
@MartijnA de problemen die jij noemt zijn eerder gerelateerd aan de terugroepactie met betrekking tot de camera sensor in de vooruit dan aan de oude versie van je infotainment. Als je geen problemen hebt is het natuurlijk de vraag of je wilt updaten, maar de update naar 1941 maakt het net wat soepeler en voorkomt bij velen een vervelend issue met betrekking tot het herstarten. De recall met betrekking tot de travel assist en emergency assist meldingen lossen voorgenoemde problemen op.

Check even met je chassisnummer in deze link of de recall met betrekking tot de travel assist nog opstaat;
 
Laatst bewerkt:
*Knip* Onnodig citeren van wat er direct boven staat.
Heb het nummer gechecked, maar staat dat er geen recall is.

@Rainesh kan je mij helpen met de SW? Heb de garage gebeld, maar die vertelde me doodleuk of ik niet een andere dealer kon bellen, want ze waren nogal druk. (Nee dit is geen grapje)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

WAE

Senior Member
Had regelmatig probleem met navigatie.
Was volgens navigatie op een andere plaats waar ik niet was op dat ogenblik , bleef maar route herberekenen?
Vandaag naar de dealer geweest.
Zou update gedaan zijn ?
Nu deze gegevens ( zie foto). Weet iemand of dit de meest recente versie is?
Hopelijk probleem opgelost en blijven de problemen weg.
 

Bijlagen

  • 20240206_145341.jpg
    20240206_145341.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:

WAE

Senior Member
Nu al ? Zou dit een defect zijn aan de gps antenne van de wagen?Auto is van mei 2023?
Hier is niets over gecommuniceerd door de dealer...
 

hemi24

Forumguru
Gezien je klachten zou het kunnen, dat betekent niet automatisch dat het dat ook moet zijn…

De dealer zal eerst proberen uit te lezen en te resetten; dan sturen ze je eerst weer weg in de hoop dat het niet opnieuw optreedt en de klant wegblijft.

En ja, ook relatief nieuwe componenten kunnen defect raken.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE
Bovenaan Onderaan