Regelmatig foutmeldingen

Robbie146

Senior Member
Nee, nog geen tijd voor gehad. Lijkt er ook op dat mijn Micro USB stick niet jofel is, misschien ziet d auto deze daarom ook niet.
 

Berghuis

Donateur
Heb weer wat nieuws ondervonden. Op de terugrit naar huis vanaf het werk reeds ik op de Vogelweg N706 in de richting van de N302. Enkele kilometers voor de N302 ineens de onderstaande foutmeldingen:

IMG_6178.jpeg
IMG_6177.jpeg

Nu viel mij op dat ik exact dezelfde meldingen afgelopen maandag op exact dezelfde plek had. Vreemde is als ik in de andere richting rijd, dus richting A27, dat ik deze meldingen niet had. Dinsdag via een andere route teruggereden, maar toen geen foutmeldingen gehad. Lijkt dus echt locatie gebonden te zijn. Dergelijk iets heb ik ook gehad een voorloopauto, ook een Octavia maar dan met een 1.0. Ook toen 3x op exact dezelfde plek dezelfde meldingen, toen dacht ik, zal wel ben binnenkort toch van de voorloopauto af.
Heel vreemd gedrag als je het mij vraagt. Iemand hier bekend mee?

Overigens blijft onderstaande ook een probleem... Na alles afgevinkt te hebben werkt het ook gewoon, maar komt eens in de zoveel tijd terug.
IMG_6086.jpeg
 

hemi24

Forumguru
Radar zit in inderdaad in de grille, maar Front assist gebruikt ook beeld van de camera…
En die zit achter de ruit.

Bij de ID.3 krijg ik soortgelijke melding, meestal kort nadat ik weg ben gereden ‘s morgens en dat komt gewoon door het beslaan van de ruit.

Dat kan ook de locatieafhankelijkheid verklaren…
 

MY00

Senior Member
Ik kreeg van de week een melding dat ik steeds mijn stuur diende over te nemen. Indien ik keek op de scherm zag ik dat ik aan beide kanten over de witte streep reed. Dus beide kanten waren geel. De auto was best smerig en dacht het zal daar wel aan liggen. Maar naar een was beurt bleef het het zelfde. Dus "keep you drivelane" uit- en aangezet. Helaas geen oplossing, Pas nadat ik de "ACC" had uitgezet en opnieuw aan werkte het weer.
 

Berghuis

Donateur
Bij beide kanten geel heb je dan niet de travel assist aanstaan? Ik heb dat enkel wanneer de travel assist aanstaat namelijk.
 

MY00

Senior Member
Die staat altijd aan, volgens mij.
De auto remt zelf voor kruispunten, rotondes en voor auto's welke voor je staan/remmen.
En dan zijn de lijnen gewoon wit.
 

Berghuis

Donateur
Die staat altijd aan, volgens mij.
De auto remt zelf voor kruispunten, rotondes en voor auto's welke voor je staan/remmen.
En dan zijn de lijnen gewoon wit.
Als travel assist aan staat zijn de lijnen geel. Als die uitstaat zijn de lijnen wit en zie je ze geel kleuren wanneer je aan een van de zijdes bijna over de lijnen rijdt.
 

Alpha

Donateur
Interessant! Is er ook bekend wat daarin gefixed is? Met name omdat 1941 mega stabiel is bij mij. Benieuwd of ze nu ook wat vaker OTA updates gaan doen.
 
Sinds vandaag geeft m'n RS ook een lading foutmeldingen... (sw 1941)

- lane assist niet beschikbaar
- front assist niet beschikbaar
- e-aandrijving werkt niet goed, werkplaats opzoeken aub.
- Storing noodoproepfuctie, werkplaats opzoeken aub.

En tijdens rijden: storing ACC

Accu is een paar weken geleden vervangen..

morgen maar naar de garage..
 

Detlev

Actief lid
Idem op 1941 zon storingen gehad. Ik heb batterij afgekoppeld. Dan starten. Stuur volledig naar links. Dan volledig rechts. Alle storingen weg. Heb wel geen plug in.

Veel succes bij de dealer.
Normaal komt 1969 binnenkort uit
 

jesse_s93

Donateur
@niekz voer op deze website even jouw vin in:

Daaruit zal blijken of er nog terugroepacties openstaan voor jouw RS. De storingen lijken namelijk op een nog niet uitgevoerde recall voor de front camera. In dat kader kan ik alleen de storing van de e-aandrijving niet helemaal plaatsen, maar er is tegenwoordig zoveel met elkaar verbonden.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen al weer veel te veel paginas aan de problemen op dit forum.

Maar goed, ik heb nu dus ook regelmatig de
"Travel assist" en "Emergency assist" foutmeldingen. soms gaat het redelijk, soms een ware fanfare van bliepjes.

Ik zit nog op 1803 qua software, kan iemand mij vertellen wat ik eventueel zelf kan proberen om dit op te lossen?

Gaat om een Octavia IV Plug in Hybrid.
 
Bovenaan Onderaan