Regelmatig foutmeldingen

mmarkvoort

Actief lid
Naar rechts gaat ook wel. Alleen als hem helemaal naar rechts duwt is hij dicht inderdaad. Klein stukje terug en hij blaast gewoon hard naar rechts.
 
Ondertussen weer wat verder en de problemen zijn niet gaan liggen. Wel zou het probleem dat tijdens het laden de 12v batterij leeggetrokken wordt opgelost zijn. De wagen is hier vorige week voor binnen geweest.


Ondertussen nog problemen gehad met de parkeersensoren die niet beschikbaar waren. Radio dat op mute staat en niet unmute kan worden => vreselijk irritant.
Infotainment is tijdens het rijden ook al gewoon uitgevallen, ook een keer de melding gehad dat emergency assist niet beschikbaar was gevolgd door travel assist niet beschikbaar (moet wel toegeven dat het binnen de minuut terug beschikbaar was).

Ondertussen ook in gesprek met Dieteren voor extra garanties...
 

Detlev

Actief lid
Ter info Octavia 4 nx 2020 rijders

Update 1810 voor de octavia is 18-10 actief geworden. Toch voor mijn chassisnr...

Blijkbaar is deze alleen voor de mensen die nog op softw 1668 zitten en geen hogere versie hebben gehad. (Iedereen die 1788/1803/1804/1806 al heeft, zal op dit moment de SW-update naar 1810 van maatregel 91CP (criterium 3) niet ontvangen)

249593766_3214775205410536_4084937876835472938_n.jpg
Veldmaatregel 91CP
Criterium 01: Update de software van de OCU-regeleenheid.
Criterium 02: Update de software van de airconditioningregeleenheid.
Criterium 03: Update de software van de MIB OI-regeleenheid. (ZW 1810)
mensen die willen kijken of hij beschikbaar is voor hun auto
https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker
Geef je chassisnr in en kijk of deze eruit komt .
Foto is wat mijn chassisnr geeft.
(bron duitse website) https://www.skodacommunity.de/.../neue-software.../page-34

Afspraak staat vast bij mijn dealer dinsdag 2 nov, ik laat er geen gras meer over groeien,
auto is van 06-2020. Laatste update was in febr
8maand wachten op de update is genoeg. Ik hou jullie op de hoogte
 
Laatst bewerkt:

ibaun

Nieuw lid
Het nodige stuk om geen 12V ontlading meer te hebben zou eindelijk binnen zijn, rechtstreeks van de Fabriek in Tsjechië. Wordt deze week nog ingebouwd, daarna zou inderdaad ook een software update nodig zijn.

Benieuwd of dit het eindelijk zal oplossen. Na 4 maand mag het wel.
 
Spotify (via Android Auto) die na het oversteken van een grensovergang op 'pauzeren' staat en men hem niet meer op 'afspelen' krijgt. Hierna moet ik altijd de radio/media afspelen van de Infotainment zelf en dan weer schakelen naar Spotify. Dan pakt die hem weer door. Irritant als je de grens vaker op één dag kruist.

Daarnaast gaat bij mij de achterklep 9 van de 10x niet open bij het gebruik van de afstandsbediening. Piept 1x hard en opent dan niet. Nog maals inhouden gaat die wel open. Ook de 'Easy Open' functie werkt niet naar behoren. Ik sta regelmatig 10 seconden te vegen onder mijn bumper, voordat die open gaat. In die tijd heb ik mijn 2 kratjes pils ook wel op de grond gezet en handmatig de klep geopend.

Laatste tijd (gelukkig) weinig meldingen gehad over een PDC wat niet beschikbaar was of andere veiligheidssytemen die kuren gaven.
 

Detlev

Actief lid
Ik heb zonet mijn wagen terug van de dealer, softw 1810 geïnstalleerd.
Octavia 4 1.5 fsi first edition 06-2020
Hieronder wat foto's en de wijzigingen die ik gevonden heb.
Allereerst, na de update moet je je telefoon terug koppelen aan de wagen. Na dit te doen kwam android auto wireless direct vragen om te accepteren.
Sommige geluidsinstellingen waren gewijzigd
Navigatie, alle adressen zijn gewist na de update
-------------------------
Android auto wireless werkt direct, enige nadeel, indien je muziek wil spelen van je telefoon via bluetooth moet je kiezen OF bluetooth of android auto. Hij toont een melding om te wisselen van functie
Zetelverwarming heeft een menu waar je automatische stand kan instellen.
Radio, de pictogrammen hebben eindelijk een update gekregen, ik zie hem alle posten een pictogram geven nu.
Set Toets , ASR is terug als knop
1f61b.png
i love it
Alsook merk ik dat de balk onderaan het scherm om verwarming, zetelverwarming en info groter is dan vroeger.
Dit merk ik ook in sommige schermen en verlaten van de wagen
Wat ik net wel gemerkt heb is de automatische ruitenontdooiing, als ik hem aanleg dan gaat hij gelijk weer uit na 3 sec. Kan ook zijn omdat mijn motor warm had en die daardoor hete lucht gebruikte. Ik zal dit eens testen op een koude ochtend.
Indien iemand nog een foto wil van menu, ask
1f609.png

mvg
Detlev

edit = even mijn huisadres van de navi gehaald
 

Bijlagen

  • radio1.jpg
    radio1.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 103
  • radio2.jpg
    radio2.jpg
    48 KB · Weergaven: 90
  • set toets.jpg
    set toets.jpg
    62,5 KB · Weergaven: 95
  • software1.jpg
    software1.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 94
  • software2.jpg
    software2.jpg
    61 KB · Weergaven: 95
  • zetelverwarming.jpg
    zetelverwarming.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 96
  • airco.jpg
    airco.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 102
  • android auto wireless 1810 bew.jpg
    android auto wireless 1810 bew.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 93
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Navigatie, alle adressen zijn gewist na de update
Wat voor systeem heb jij dan?
Ik heb een MIB2 waarbij de navigatiedatabase (en dus ook de updates daarvan) op een sd-kaartje staan dat tijdens het bijwerken niet in de auto zit maar in de laptop.
De eerder ingevoerde reisdoelen etc. staan blijkbaar ergens anders in het systeem, want die worden niet gewist en zijn na de update gewoon weer beschikbaar.
 

Detlev

Actief lid
Octavia 4 = MIB3, deze heeft geen SD kaartje, alles staat op de unit .
Kaarten kunnen ook niet manueel bijgewerkt worden. Je bent verplicht om de online services te nemen.

Deze heeft kleine usb3.0 poorten.
2 usb poorten voorraan (data)
1 in de achteruitkijkspiegel (power)
2 achteraan (power en mss data, heb deze nog niet getest)

Na iedere update waren mijn adressen weg. Ik denk dat andere personen dit ook gemeld hadden.
 

jongetje

Forumguru
Wat voor systeem heb jij dan?
Ik heb een MIB2 waarbij de navigatiedatabase (en dus ook de updates daarvan) op een sd-kaartje staan dat tijdens het bijwerken niet in de auto zit maar in de laptop.
De eerder ingevoerde reisdoelen etc. staan blijkbaar ergens anders in het systeem, want die worden niet gewist en zijn na de update gewoon weer beschikbaar.
We zitten hier toch in het Octavia4 forum? Die wordt (iig in Nederland) alleen met een Columbus uitgeleverd.
 

Canon-Eye

Forumguru
Van een niet-O4 rijder hoef je niet op voorhand te verwachten dat die bekend is met alle specificaties van de O4. Vandaar de vraag.

Vind het overigens van een moderner (en duurder!) systeem niet echt een vooruitgang dat je na elke update je vaste bestemmingen opnieuw moet invoeren. Dat was zo'n 13 jaar geleden bij mijn eerste tomtommetje nog wel zo, maar sindsdien is er toch enige doorontwikkeling geweest. Bij de Columbus echter blijkbaar niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: BcB

Patron

Senior Member
Ik heb alleen nog navdb updates gehad en alles blijft staan vooralsnog. Binnenkort moet ie wel weg om een paar bugjes weg te werken :angel:
 

ibaun

Nieuw lid
Het nodige stuk om geen 12V ontlading meer te hebben zou eindelijk binnen zijn, rechtstreeks van de Fabriek in Tsjechië. Wordt deze week nog ingebouwd, daarna zou inderdaad ook een software update nodig zijn.

Benieuwd of dit het eindelijk zal oplossen. Na 4 maand mag het wel.

Goed ontvangen en staat op te laden. Ik was al vergeten hoe het voelt om met de plugin hybride te rijden ipv een manueel-geschakelde 2L diesel. Toch leuker met de plugin! Fingers crossed!

edit: Meer info gekregen van de werkplaats. Het regelapparaat op de massakabel voor de 12V batterij zou defect zijn of bugs vertonen. De 12V wordt namelijk niet opgeladen via het oplaadproces, maar heeft er wel mee te maken omdat de hoofdcomputer altijd vanop 12V draait, en deze stuurt het laadproces aan. Tijdens de oplading zou er een plotse spanningsval op de 12V plaatsvinden, waarna de hoofdcomputer uitvalt/reset/bugs begint te vertonen. Hierna gaan alle componenten stroom beginnen trekken op 12V, en trek je de 12V leeg, terwijl ze eigenlijk in standby zouden moeten staan.

De oplossing wordt langs 2 kanten voorzien. De massakabel voor de 12V met het regelapparaat daarop is vervangen (om minder kans te hebben op de spanningsval). En er is een update op de hoofdcomputer met specifieke software om na deze spanningsval de batterij niet meer leeg te trekken (maar geen verandering in systeeminformatie scherm)
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Ik vroeg aan de dealer om bij aflevering van mijn stockwagen er gelijk voor te zorgen dat versie 1810 erop stond en hij zegt dat ik dat zelf kan via de internetverbinding van de auto. Dat klopt toch niet?
 

jongetje

Forumguru
Lekkere dealer dat die niet weet wat zijn werk is...
Enige wat online gaat zijn kleine patches en met name de kaartupdates. Updates naar een hogere versie zoals 1810 gaan altijd via de (service)dealer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xplain

Forumguru
Dat dacht ik dus ook. Goed dan zullen we alweer hun handjes moeten vasthouden als ze de update doen dan.
 

hemi24

Forumguru
Hahaha, ik snap die verwarring deels wel: nieuwe versie van de kaarten voor de Amundsen MIB2 heeft ook een versie 1810.
Alleen zou de dealer zo slim moeten zijn om te bedenken dat het bij een O4 hier niet om de kaart-versie zou gaan…

:koffie:
 

Skoct4

Lid
Een kaartupdate gaat dat online via de auto? Bij mij vind hij geen updates terwijl er via VIN code op de skoda site wel aangegeven staat dat er een kaartupdate is ECE 2022 m.b.v sd kaart minimaal 25 gb
 

Patron

Senior Member
Kaart updates gaan online en hoef je niets aan te doen. Grote updates zijn bij de dealert
 

Skoct4

Lid
Super dan wachten we wel af....met de vorige octavia moest ik hemnop een sd kaartje zetten, wat bij deze niet meer lukt. Ik dacht misschien moet het nog handmatig met usb-c stick....
 

jesse_s93

Donateur
Als je Skoda Connect - Infotainment Online pakket is verlopen, dan zul je het updaten van de kaarten handmatig via een usb-stick moeten gaan doen. Tot die tijd komen kaartupdates via de dataverbinding binnen. Systeemupdates (de kleine patches) zijn onderdeel van Skoda Connect - Proactive services waarvoor een 'lifetime' abonnement geldt.
 
Bovenaan Onderaan