Regelmatig foutmeldingen

Skoct4

Lid
Dank , zie idd 2 paketten in de shop app van het navigatiesysteem in de auto. dat wordt handmatig updaten in de toekomst of beter nog gewoon maps via Android auto. Ga geen geld meer voor over voor dat waardeloze navigatie systeem.... Moet zeggen dat de care connect app wel handig is als hij verbinding kan maken met de auto. Zeker nu de winter eraan komt dat je in kan stellen dat de auto op temperatuur is als je in stapt.
 

Detlev

Actief lid
software 1810, ik heb deze bijna 2 weken. Het is een enorme verbetering, MAAARRR

De problemen blijven gewoon bestaan.

Vooruitverwarming werkt niet
Lane assist storingen
Front assist storingen
start stop storing

Cruise control gaat in storing bij annuleren snelheid

... To be Continue'd

Terug 8 maanden wachten op de volgende update dan maar zkr?
 

Bijlagen

  • 11-2021 Front assist storing.jpg
    11-2021 Front assist storing.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 60
  • 11-2021 Lane assist storing.jpg
    11-2021 Lane assist storing.jpg
    56 KB · Weergaven: 58
  • 11-2021 start stop storing.jpg
    11-2021 start stop storing.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 57

LapNL

Actief lid
Goed ontvangen en staat op te laden. Ik was al vergeten hoe het voelt om met de plugin hybride te rijden ipv een manueel-geschakelde 2L diesel. Toch leuker met de plugin! Fingers crossed!

edit: Meer info gekregen van de werkplaats. Het regelapparaat op de massakabel voor de 12V batterij zou defect zijn of bugs vertonen. De 12V wordt namelijk niet opgeladen via het oplaadproces, maar heeft er wel mee te maken omdat de hoofdcomputer altijd vanop 12V draait, en deze stuurt het laadproces aan. Tijdens de oplading zou er een plotse spanningsval op de 12V plaatsvinden, waarna de hoofdcomputer uitvalt/reset/bugs begint te vertonen. Hierna gaan alle componenten stroom beginnen trekken op 12V, en trek je de 12V leeg, terwijl ze eigenlijk in standby zouden moeten staan.

De oplossing wordt langs 2 kanten voorzien. De massakabel voor de 12V met het regelapparaat daarop is vervangen (om minder kans te hebben op de spanningsval). En er is een update op de hoofdcomputer met specifieke software om na deze spanningsval de batterij niet meer leeg te trekken (maar geen verandering in systeeminformatie scherm)

Is dit een permanente fix gebleken tot nu toe @ibaun? Vanmorgen begonnen bij mij ook alle systemen storingen te geven (twee weken oude iVRS) en nu zelfs helemaal geen leven meer in de auto (zwarte schermen). De 12v melding heb ik ook gehad (en wat andere helaas) dus vermoed dat ik dezelfde storing heb als jij. Ga de Berijdersdesk straks even bellen en morgen de auto naar de garage laten brengen. Kan ik ze deze input meegeven als mogelijke oorzaak en oplossing.
 
Laatst bewerkt:

LapNL

Actief lid
Update: auto was vanmorgen eenvoudig aan de praat te krijgen met een battery booster en heb ik daarna naar de garage gereden. De auto had een ellenlange lijst met storingen in het systeem staan, logisch want ze kregen geen power meer. Het issue kwam de monteur al bekend voor en heeft mogelijk met de power/control module te maken. Ben heel erg benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Dit topic kwam ik nog tegen bij de buren, waar ik de monteur ook op gewezen heb: https://www.briskoda.net/forums/topic/495746-octavia-iv-estate-flat-12v-battery/
 
Nieuw stuur gekregen (al lijkt het niet echt een nieuw stuur) voor de meldingen aan Travel assist / emergency assist. Voorlopig alles goed, maar dus wachten tot het weet fout gaat. Software 1806 tegenover de 16xx versie is wel echt een verademing... eindelijk wireless android auto, en eigenlijk amper nog foutmeldingen gehad - dus twijfel eigenlijk of het echt een probleem aan stuur zou zijn . Alleszins, ik rijd terug rond te cruisen met brede smile. Ik hoop voor de IVrijders snel hetzelfde!
 
@xplain ,ofwel ben ik te stom om het verschil te zien natuurlijk. Enige akelige puntje: ligt er nadien nog een schroef in de middentunnel. Dus ofwel ikea-gewijs een extra ofwel merk ik vanzelf wel wanneer die nodig was
 

xplain

Forumguru
:nailbiting: akelig!

Ik volg het wel graag op want mijn nieuwe Octavia wordt snel geleverd en er ligt hier al een nieuw stuurtje klaar om de travel assist te retrofitten.
 
Laatst bewerkt:

coppe218

Senior Member
Ik heb een nieuw stuur gekregen. En deze was ook duidelijk nieuw ivm de travel assist foutmeldingen, helaas zijn bij mij de meldingen zeker niet minder geworden. Donderdag na 5 weken met het nieuwe stuur weer terug naar de dealer...
 

Fence84

Nieuw lid
Zojuist lid geworden omdat ik naar het volgende benieuwd ben.
Sinds september ben ik eigenaar van 2021 2.0 RS combi, met 8km gekocht in Duitsland.

Vanaf het begin heb ik last van de volgende foutmeldingen die af-en-aan opkomen:
- Geheugenfunctie van comfortstoelen werken soms niet
- foutmeldingen Traffic Assist / Lane assist
- Niet werken van audio (geen geluid)

Achteraf is er een cobra alarm installatie ingebouwd ivm verzekering. Hier heb ik ook problemen mee en ik vraag mij af of bovenstaande storingen gelinkt zijn aan het alarm. Anders gaat dit er evt uit.

Hoor graag veel dank!
 

coppe218

Senior Member
Foutmeldingen traffic assist en Lane assist zijn een bekend probleem. Fout zou zitten in het stuurwiel. Helaas is bij mij na vervanging van het stuur het probleem nog steeds niet opgelost.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Sorry ik weet het past helemaal niet in dit gedeelte, maar heb maar één vraag en stop er verder gelijk mee: waarom zie ik geen enkel iv model meer in de configurator op de Skoda site? Is het einde oefening?
Sorry dus alvast, maar jullie weten het vast…
 

LapNL

Actief lid
Gisteren de RSiV weer opgehaald bij de garage. Ze hebben een hard reset uitgevoerd. We gaan zien of dit de oplossing is, hoop het natuurlijk wel! In ieder geval geen storingsmeldingen gehad in de middag/avond tijdens wat ritten.
 

ibaun

Nieuw lid
Is dit een permanente fix gebleken tot nu toe @ibaun? Vanmorgen begonnen bij mij ook alle systemen storingen te geven (twee weken oude iVRS) en nu zelfs helemaal geen leven meer in de auto (zwarte schermen). De 12v melding heb ik ook gehad (en wat andere helaas) dus vermoed dat ik dezelfde storing heb als jij. Ga de Berijdersdesk straks even bellen en morgen de auto naar de garage laten brengen. Kan ik ze deze input meegeven als mogelijke oorzaak en oplossing.

Yep! Het is een permanente oplossing gebleken in die zin dat ik niet meer immobiel ben wanneer het voorvalt.

Wat ik nog steeds merk:
- zonder opladen kan het gebeuren dat ik wil starten en melding krijg dat 12V te laag staat. Wat rondrijden en dit is opgelost. Er zit dus nog ergens een verbruiker in de wagen. Hiervoor ga ik 6 dec opnieuw binnen.
- Geen ventilator meer die aanslaat tijdens het opladen. Heb wel nog dat de achterlichten plots aangaan tijdens het laden. Op dat moment kan ik de auto ook niet opendoen. De boordcomputer zie ik dan resetten door het raam, en dan is alles OK en laadt hij verder. Ik vermoed dat dit het originele probleem was, en nu gewoon niet meer leegtrekt.

Bon, ik ben blij. Als ik nu nog van de 12V-staat-wat-lager af geraak is alles top.
 
Ik merk op dat opladen bij een publieke laadpaal (11KW) alsnog 6.5 u duurt voor de auto vol te krijgen. De auto staat nochtans ingesteld m te chagen op maximum grid load. Ik doe dit met de megeleverde kabel. Hoelang zijn jullie laadtijden?
 
Bovenaan Onderaan