Regelmatig foutmeldingen

coppe218

Senior Member
Bij mij qua problemen afgelopen maandag helaas niets opgelost. Betreft software en ze vermoeden einde dit jaar, of mogelijk ieta eerder een oplossing, ze gaven wel aan dat dit bekende problemen zijn. Na update naar 1803 blijven voor mij alleen de instellingen en geheugen van de navigatie over. Hiervoor wil ik wel wachten, omdat de auto verder goed bevalt. Overige storingen lijken zich voor nu te hebben opgelost.
 

Skoct4

Lid
Goedenavond allemaal
Bij de dealer gaven ze aan dat er voor mijn auto 4 updates klaar stonden voor o.a airbags en airco/klimaatcontrol en weet ik wat voor meer (exacte inhoud van update weet Ik niet.)welke ze willen installeren. Ik heb behoudens de problemen met het navigatiesysteem zoals het onthouden van instellingen nergens last van. Toen ik de auto kreeg bleven de instellingen van de nav er overigens wel erin staan. De auto rijdt prima en geen last van lege accu of ventilatoren die spontaan gaan loeien. Ik hoop dat die updates geen andere problemen gaan veroorzaken. Iemand hier ervaring mee?
 

herby1

Lid
Instellingen die niet worden onthouden heb ik niet alleen bij de navigatie hoor, automatische ontgrendeling, radio zender, telefoon contact personen die je als favoriet opslaat, verkeerde icoontje bij radiozenders en zo kan ik nog wel even doorgaan. De auto rijdt echt super maar de software is om te janken, dit is inmiddels een brok van frustratie en irritatie geworden. Mijn auto is helemaal up2date met alle updates en terugroep acties.

Hij ligt nu in handen van PON, maar daar heb ik geen vertrouwen meer in, als er geen updates zijn kunnen ze ook bij PON niks voor me betekenen.

Wachten tot het einde van het jaar is wat mij betreft dan ook geen optie, ik ben nu al 25 weken bezig (en dat is niet overdreven)

Best jammer dat dit concern de laatste auto's afleverd met zoveel gebreken, dit is mijn vijfde Skoda en weet niet of ik op dit moment een auto uit het VAG assortiment zou kiezen.
 

Ramonq

Senior Member
Vandaag heeft mijn dealer mijn plug-in hybride van softwareversie 1788 naar 1803 gebracht. Gelukkig heb ik niet zo’n grote problemen als andere hier, ik hoop alleen dat het infotainment systeem wat minder buggy is. De tijd zal het leren.

Ook zat er een recall van airbag in. Ik vermoed ook gewoon in de software.
 
Alle ergenissen die de voorgaande 17 bladzijden zijn opgenoemd, plus die op deze bladzijde, komen mij ook bekend voor. Daarom vandaag de skoda octavia een dagje bij de dealer. Maar ik zie dat er geen enkele softwareversie is veranderd. Die van mij was en is nog 1788. Ga er dus vanuit dat de klachten hetzelfde blijven. Men gaf aan dat men vanuit skoda ook geen ondersteuning krijgt. Maar wat is nu de meest recente versie die in de skoda octavia 4 moet zitten nav de klachten? Dan kan ik ook naar mijn wagenparkbeheerder een vuist maken. De auto rijdt heerlijk, maar de foutmeldingen, en de handelingen die je moet doen voor hwt vertrekken, plus het niet onthouden vd settings maken dat de lol er wel van af is. Als ik een alarm krijg bv front assist niet werkend, ga ik er vanuit dat het systeem niet werkt. Kan grote consequenties hebben als ik dat negeer.

fijne avond allen
Patrick
 

hemi24

Forumguru
Als ik een alarm krijg bv front assist niet werkend, ga ik er vanuit dat het systeem niet werkt. Kan grote consequenties hebben als ik dat negeer.

Ik zou niet weten wat voor grote consequenties dat zou moeten hebben; de mensheid heeft al ruim 100 jaar zonder hulpsystemen als frontassist rond weten te rijden…
 
Tja Hemi24, ik weet dat er iemand ooit een dodelijk ongeluk veroorzaakte na een klapband. Bleek na uitlezen data vd auto dat ze een bandenspanningalarm had genegeerd. Ik heb ondertussen ook dit alarm al gehad terwijl er niks aan de hand was. Maar op een bepaald moment ga je het niet meer controleren. Tot het fout gaat. Heb ook al in de stromende regen gestaan om mijn verlichting te controleren omdat daar meldingen kwamen dat het niet zou werken.
En dan dat levensgevaarlijke lane assist. Men geeft toe dat het hier op de smalle wegen in de buurt gevaarlijk is omdat de auto bij een bocht naar links, zichzelf naar het midden trekt, en bijna tegen een tegenligger aan knalde. Maar mag niet uitgezet worden in de software.
 

herby1

Lid
Dat probleem met die LaneAssist heb ik ook, smalle wegen of wegen die overgaan in een wegversmalling dan raakt die volledig van slag. Het eerst wat ik doe al sik instap is op het stuur wat knoppen indrukken en de LaneAssist staat uit, ik wordt daar steeds sneller in. Je kunt hem inderdaad niet permanent uitschakelen.

Ik ga er ook vanuit dat er iets niet werkt (of uitgeschakeld wordt) zodra er een alarm van komt.

Mijn auto is geupdate naar 1803 en dat loste een hoop problemen op, helaas blijven er ook nog een hoop aanwezig.
Met name het laden van het profiel wat niet lukt waarbij het systeem oneindig blijft laden en onbruikbaar is blijft het meest irritant.

Hoe dan ook, de auto staat bij de dealer nadat via de leasemaatschappij de zaak geescalleerd is, ze krijgen wat mij betreft de laatste kans om de zaak op te lossen, dan vind ik dat ik na 26 weken genoeg geduld heb getoond en ze tijd genoeg heb gegeven om de zaak op te lossen.

Best jammer als ik een andere auto moet gaan uitzoeken want de auto zelf rijdt prima, het is de electronica/software die de zaak verslechterd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje Herby1 voor je reactie. Dus blijkt dat ze vandaag niets gedaan hebben. Maar ik heb ook het idee dat ze geen idee hebben dat er een nieuwere versie is, alhoewel ik dat gezegd heb. Zal ze morgen een email sturen.
Wat wel komisch was vandaag, ik had een leen auto, een skoda fabia. Ook ongeveer net zo oud als die van mij, dus 2021. En daar zat geen eens lane assist op. Dus dat gezever over mag niet uit ivm safety, is ook gewoon onzin. Laat het activeren bij 100 km, dan heb je er op smalle wegen geen last van, of je moet toch al crimineel hard rijden daar. Maar we gaan het zien
 
Heb hetzelfde probleem voor zoals hier nog reeds gemeld.

Zondag platte batterij, kreeg de wagen niet eens meer open. De overbuurvrouw wist te zeggen dat de wagen veel lawaai had liggen maken op de oprit de avond ervoor (was zelf niet thuis). Dus hetzelfde probleem met de ventilator waar anderen ook last van hebben...

Bijstand gebeld batterij weer opgeladen een toertje gereden zoals de man mij aangaf. Daarna terug ingestoken na een uur of twee hoor ik nogal geluid van buiten wederom de ventilator dat aan het draaien was. Auto uitgetrokken is opgestart en een dashboard vol met foutmeldingen..

Morgen weeral naar de dealer...

Auto was na het thuiskomen van de levering al stuk trouwens, de ruitenwisservloeistof liep er gewoon uit. Iets met het pompje dat niet diep genoeg zat. Kreeg toen al schrik voor wat de toekomst zou brengen..

Ik heb ook nog een vraag naar de andere PHEV rijders, als bij jullie de airco aanstaat op minimum met de ruiten toe, is er langs de buitenkant dan ook een zeer luid geluid te horen? (ben er al voor teruggeweest langs de dealer maar die gaf aan dat het "normaal" was, bij een superb kwam er inderdaad hetzelfde geluid.).

Je vraagt je trouwens misschien af wie zet zijn auto nu op het minimum, maar als het buiten 25 graden is en de climate control staat op 20 graden dan is dat geluid hetzelfde wanneer ik de airco op de minste stand zet op een koelere dag.
 
Laatst bewerkt:
@Pietje666
Zelfde probleem als mij, die van mij staat nog steeds bij de dealer. (Sinds 5 juni)

Aangezien de fabriek nog steeds geen oplossing heeft, heb ik aangegeven dat ze de auto terug mogen nemen en een nieuwe moeten leveren.

Nu in afwachting van het antwoord.
 

jongetje

Forumguru
Die van mij staat vandaag 3weken bij de dealer. Helaas nog geen oplossing, maar gaat ze inmiddels wel serieus geld kosten met al 3 weken een huurauto. Als iedereen dat doet dan komt er misschien meer urgentie bij Skoda/PON.
 

hemi24

Forumguru
Die inzet van die huurauto malen ze niet om; wat ze daar erger raakt is dat ze de auto nu niet kunnen verhuren aan een betalende klant!
 

jongetje

Forumguru
Toyota Corolla Station. De leasemaatschappij wilde hem graag terug ruilen maar met direct een foutmelding bij starten heb ik de Octavia laten staan en heb de Corolla weer meegenomen. Kost best geld hoor in de vakantie periode om een C klasse station te huren.

@hemi24 Die huurauto malen ze wel om want die hebben ze extern moeten huren omdat ik niet in een gebakkie wilde rijden deze vakantie periode. Leuk voor 2 dagen als de auto bij de garage staat, maar niet voor nu al 3 weken.
 
Ik moet echt afkloppen heb werkelijk nog totaal geen problemen gehad met de auto

ik heb net als hartger een RS iV en heb nu ongeveer 4500 km weg en nog geen enkele storing of probleem gehad……

wel zie ik soms vaker mensen die later ook opeens problemen hebben dus elke dag is weer een opluchting als alles goed is. wat toch eigenlijk ook niet normaal is.

Ik heb alleen als ik een route uitstippel in de connect app dat ik die pas als ik al een half uur onderweg ben een melding geeft nieuwe route downloaden? Geen idee waar dat aan ligt
Maar als dat het enige is mag ik van heel veel geluk spreken!
 

Ramonq

Senior Member
Ik heb alleen als ik een route uitstippel in de connect app dat ik die pas als ik al een half uur onderweg ben een melding geeft nieuwe route downloaden? Geen idee waar dat aan ligt

Volgens mij ligt dat echt aan de instabiliteit van het Volkswagen (server)-platform. En niet zo zeer de auto (tenzij die buiten gsm-bereik staat natuurlijk). Laatst kreeg ik ineens allerhande bestemmingen doorgestuurd. Plaatsen waar ik drie weken geleden moest zijn… :maakmegek:
 

coppe218

Senior Member
Gisteravond helaas weer problemen met de auto gehad. Vanaf 21:30 ongeveer begon de ventilator van de auto op de hoogste stand te blazen terwijl de auto aan de lader zat.. Rond 22:30 nog steeds. Op dat moment heb ik de auto van de lader gehaald en stopte het draaien van de ventilator. Op dat moment moest ik iemand ophalen en wil ik wegrijden. Bij het starten van de auto kwamen er allemaal verschillende foutmeldingen in beeld en reageerde de versnellingsselector niet. In het display brandde wel de ready indicator, maar geen weergave van de selectie (P, D, N). Ik kon dus niet wegrijden. Hierop heb ik Skoda mobiliteitsservice ingeschakeld. Na ongeveer driekwartier kwam er een monteur. Op dat moment gaf hij alleen nog een foutmelding in het display van de lane-assist en kon de versnellingsselector wel bedient worden. Alleen het automatisch inschakelen van de P-stand bij het afzetten van de auto werkte niet. De monteur heeft een poging gewaagd om het uit te lezen, maar kon niet verder in de modules ivm een beveiliging. Hij zag echter wel dat er veel foutmeldingen waren. We hebben toen een ronde gereden en vanaf dat moment deed de auto het weer perfect. Geen foutmeldingen of problemen.
Dealer vanochtend maar weer gebeld en afwachten.
 
@coppe218
Wat vervelend!
Ik heb ook nog steeds geen terugkoppeling van de dealer/pon/fabriek.

Verwacht ook niet dat ze dit probleem op korte termijn opgelost gaan krijgen.
Wanneer aankomende week geen oplossing gevonden wordt zal de auto teruggenomen.
 
Bovenaan Onderaan