Regelmatig foutmeldingen

Skoct4

Lid
Tja maar die leveren wel waar je voor betaald. En dus nu een andere alternatieve auto, zodat de klant gewoon komt waar ie moet wezen. En dat doet die club uit Leusden momenteel even niet.....dat er problemen zijn kan altijd, maar door niet te communiceren zorgt voor irritaties. En dus klagende klanten bij lease maatschappijen.
 

Detlev

Actief lid
Ik zou gewoon durven zeggen, bang afwachten tot de lang verwachte September update,

deze zou alles verhelpen, en waarschijnlijk een hoop nieuwe issues met zich mee brengen.
Ik heb ook duidelijk aangegeven aan de garage dat dit een laatste kans is. Ikzelf ben er ook klaar mee.
Ik heb hem wel particulier gekocht. Dus ik zal veel verlies hebben op de prijs.

Maar liever dit dan een totaal onveilige auto die totaal niet te betrouwen is kwa software en veiligheidssystemen.
Mijn expertise zal hun werk moeten doen denk ik :) desnoods rechtbank (als de garantie op is)

@herby1 automatisch openen van de deuren? Je moet toch je hand achter de deurklink steken om dit te doen? En vooraan weer aanraken om te vergrendelen?

De enige issue die ik daar heb, is wanneer ik mijn wagen poets en de sleutel in mijn broekzak heb,
de waterslang tegen de deurklink laat sproeien de wagen zichtzelf vergrendeld, ontgrendeld, vergrendeld, ...
tot ik stop met sproeien. Oplossing hier is dat ik de sleutel gewoon in de wagen leg terwijl ik hem poets. Niet echt veilig maar ja :tegek:

Wisselen van gebruiker gebruik ik niet. Ik heb geen elektrische stoel. Prima zo
 

EdK

Forumguru
Dus ik zal veel verlies hebben op de prijs.
Ach zodra men bij inruil begint over de probleem punten dan kun je altijd zeggen dat dit kwats is want het zijn allemaal product eigenschappen...:koffie:

Terugslaan met hun eigen woorden kan dan erg opluchten hoor....:pieker:
 

JeSko

Forumguru
Dit is toch echt iets wat vanuit de fabriek dient te komen.

Dezelfde fabriek waarin ze een jaar geleden al aangaven dat de O4 niet productierijp was? Dit zat er aan te komen, als ervaren fabrieksmedewerkers die met succes eerder Skoda's in elkaar hebben gezet, aangeven dat een Auto niet bekwaam is om geproduceerd te worden, is het einde ver zoek. Sterkte ermee.
 

iRob1984

Senior Member
Ben er niet zeker van, maar het lampje van de olie blijft branden ondanks dat ik een liter heb toegevoegd!

“Vul 1 liter olie bij, u kunt blijven doorrijden”

Kan ik dit zelf resetten of moet ik naar de dealer?

Oliepeil is in orde verder

Octavia 4 1.5
30k op de teller
 

EdK

Forumguru
stekker van de olie sensor in / carter misschien los ?
Had ik namelijk onlangs met mijn bedrijfs caddy.
Ook melding en voldoende olie, en toe ik van afstand kwam aanlopen en de neus van de wagen zag, zag ik eronder wat loshangen.
Bleek dus de stekker te zijn van oliesensor, weer ingestoken, kabel goed getyrapt en probleem verholpen
 

Detlev

Actief lid
@iRob1984 Heb dit ook voorgehad van die 1 liter olie bijvoegen. De garage heeft 1 liter bijgevoegd, maar melding bleef komen.
Ze hebben dan nog een klein beetje bijgevoegd 0.1L (boven de max) toen is de melding vanzelf weggegaan. Bij de volgende motorstart.

Mss kan het helpen om hem even te laten staan op een vlak ondergrond? Zodat de olie terug zakt?

Ik had deze melding aan 9000km :pieker: jij aan 30k? lol normaal moet je dus binnen voor onderhoud?

Voor de liefhebbers ;) foto in bijlage van deze melding
219166244_195071559241155_2293315770512676475_n.jpg
 
Laatst bewerkt:

Detlev

Actief lid
De garage heeft gewoon manueel met hun pomp bijgevuld tot de controlestock op max stond, had mij beter zo uitgedrukt
De melding is toen wel weg gegaan, maar het oliepijl moet op max zijn na bijvulling, niet net eronder
 

DennusF

Nieuw lid
Ik heb in maart mijn Skoda Combi Business Edition Plus gekregen, super mooie auto... Alleen hij doet weinig al 4 maanden. En dat komt niet door de corona.. De eerste week ging nog goed, daarna begon het drama. in een maand de auto 4 x naar de garage. Updates etc allemaal uitgevoerd.

Hierna 2 maanden goed gereden en sinds deze week staat mijn auto volledig stil. Ik kreeg bij het starten van de auto praktisch alle waarschuwinglampjes en meldingen op het scherm. Het gevolg, de auto wou niet starten. (terwijl ik 5 minuten daarvoor een ritje van 50 km had gemaakt en er niets aan de hand was) Dit gemeld bij de leasemaatschappij. Die zijn hard aan het werk gegaan.

Ondertussen de volgende dag geprobeerd om de auto te starten, dit lukte niet. Sterker nog ik kreeg de deuren niet eens open.. Alleen met het kleine sleuteltje.

Nu wordt aanstaande dinsdag de auto weggesleept voor weer een reparatie. De mogelijkheid was om een andere auto uit te zoeken bij de leasemaatschappij, echter was er geen gelijke auto voorradig. En bij alle auto's zijn de kosten behoorlijk omhoog gegaan. Dus uiteindelijk ervoor gekozen om toch het reparatie traject in te gaan.
 

Okkie73

Senior Member
Ik hou mijn hart inmiddels vast voor het moment waarop de mijne geleverd gaat worden (misschien half augustus na 2x een vertraging van 6 weken, maar het zou me niet verbazen als er nog meer vertraging aan komt). Misschien maar beter ook gezien alle ellende. Kunnen ze de auto misschien met updates beter voor elkaar krijgen dan de tot nu toe uitgeleverd wagens :banghead:
 

MRNX

Forumguru
Mijn auto is geleverd op 3 juni, met software 1803. Geen enkel probleem. Volgens mij heb ik nauwelijks problemen gehoord of gelezen met auto's van juni en later. Toch? :pieker:
 

herby1

Lid
Leasemaatschappij heeft aangegeven dat ze het verzoek bij de dealer neergelegd hebben om de auto terug te nemen.
De dealer gaat daar vooralsnog niet in mee en willen dat PON erna gaat kijken.

Mijne gaat dus maandag naar de dealer toe, vandaar uit gaat ie op transport naar PON.
Geen idee wat PON dan meer zou kunnen dan de garage, we wachten af.
 

iRob1984

Senior Member
@iRob1984 Heb dit ook voorgehad van die 1 liter olie bijvoegen. De garage heeft 1 liter bijgevoegd, maar melding bleef komen.
Ze hebben dan nog een klein beetje bijgevoegd 0.1L (boven de max) toen is de melding vanzelf weggegaan. Bij de volgende motorstart.

Mss kan het helpen om hem even te laten staan op een vlak ondergrond? Zodat de olie terug zakt?

Ik had deze melding aan 9000km :pieker: jij aan 30k? lol normaal moet je dus binnen voor onderhoud?

Voor de liefhebbers ;) foto in bijlage van deze melding
Bekijk bijlage 90291


Voor iedereen die het wil weten. Een paar dagen nadat ik de olie heb bijgevuld, MAXIMAAL 1 liter uiteraard, want dat stond in het scherm, is uiteindelijk het lampje weet uitgegaan. Wel gek dat zo'n sensor niet sneller registreert dat er olie is bijgevuld. Maar goed, al met al, heb ik zojuist inderdaad maar eens gebeld voor een onderhoudsbeurt.

Is het niet zo dat de auto dit zelf aangeeft bij de nieuwe Octavia's? Mijn vorige auto (volvo) deed dit wel namelijk
Overal zitten sensoren voor je automanagement, maar er gaat geen lampje branden dat het tijd is voor een onderhoudsbeurt :pieker:
 

JeSko

Forumguru
Is het niet zo dat de auto dit zelf aangeeft bij de nieuwe Octavia's? Mijn vorige auto (volvo) deed dit wel namelijk

Zelfs mijn 7 jaar oude Superb geeft dit zelf aan inderdaad. Auto's berekenen al veel langer dan dat de kwaliteit van de olie aan de hand van het aantal koude starts en dergelijke.
 

MRNX

Forumguru
Onderhoudsbeurt is bij 30dkm. Heb je die al gereden @iRob1984 ? Tegen die tijd zal er echt wel een melding komen.

In de skoda app wordt het ook weergegeven.
 

iRob1984

Senior Member
Ghehehe oeps, zit pas aan de 26.615 km :facepalm:
Heb de afspraak verplaatst naar eind augustus. Dan zit ik zeker aan de 30.000
Vandaar dat ik het onderhoudsicoontje niet heb zien branden
 
Hier aan ook al aan het oriënteren naar een alternatief voor mijn RS IV. Staat nu ruim 2 maanden bij de dealer.
Verwacht dat de leasemaatschappij hem ook laat terugnemen.

Lastig om een vergelijkbaar alternatief te vinden, maar een Skoda zal het waarschijnlijk niet worden
 
Bovenaan Onderaan