Regelmatig foutmeldingen

Ja door de leasemaatschappij, nog geen idee wat het wordt.
Misschien een nieuwe RS, hopelijk dan zonder problemen.

Heb nu een A5 voor de deur, die bevalt ook wel :)

Andere heb ik nog niet op het oog, heb je tips?
 
Ik snap werkelijk echt niets er van!
Er rijden er ook zat die “nog” geen problemen hebben gehad dus dan zou je toch denken dat er bij de autos met problemen iets anders zou moeten zijn.
 

DennusF

Nieuw lid
Door de leasemaatschappij? Dat zou de eerste zijn denk ik die teruggenomen word. Wat word de vervanger?


Ik kon de mijne ook terug laten nemen door de leasemaatschappij. Voor gekozen om hem te laten repareren. Alle auto's zijn duurder geworden en de levertijd is zo lang op andere gelijkwaardige auto's. Daarbij vond ik de opties die de leasemaatschappij aanbood niet voldoende.. (sterke motor maar een stuk minder opties(een business editie ip een business sport plus verschilt nogal)
 
Als hij te repareren is....
Ik heb geen zin om jarenlang gezeur te hebben met een auto...

@EpicCobra
Ja, dat heb ik dus ook...
Moet toch een verschil in bepaalde hardware of software of een combinatie daarvan te vinden zijn.

Moet niet zo moeilijk zijn die analyse te doen...
 

JeSko

Forumguru
Chapeau dat je weer een Skoda aandurft dan @Hartger! , Zou het eerlijk gezegd niet weten, moest ik een vervanger van mijn auto zoeken in de categorie nieuwe station.. ik zou verloren lopen in het aanbod en alle horrorverhalen :D
 
Dat is dus ook mijn probleem, was erg tevreden over de RS iV, uitstraling, opties etc.

En de wetenschap dat er ook nog auto's zonder issues schijnen te bestaan is dat misschien wel de overweging waard.
 
Goede service van de dealer, daar heb ik dan ook niks over te klagen.

Dat kan ik niet zeggen van Pon en Skoda zelf.
 
@Hartger!
Ja je begrijpt het niet he,
Ik snap best dat de hardware/software soms rare storingen kan geven,
Zeker als het nieuw is.

maar het kan haast niet anders als een combinatie zijn gezien er ook wagens rondrijden met weinig of geen problemen.

en tegelijk zijn het er weer zat met wel problemen dus het zijn ook niet een paar geïsoleerde pech gevallen…..

onze citigo was toen 1 van de weinige maar stond toen max 1 maand bij de importeur maar bij jou gaat het wel erg lang duren zeg poeh he
 

Peter@77

Nieuw lid
Spijtig genoeg heb ik deze avond ook de foutmeldingen mogen ontdekken + dat de radio en camera ook niet meer werken, ik dacht als ik na een paar uur terug vertrek dat het wel opgelost zou zijn, maar niet dus. Kan ik deze zelf ergens resetten of moet ik hier maandag voor naar een Skoda dealer? Hopelijk iemand tips?
 

Peter@77

Nieuw lid
Dan heb ik geluk gehad, deze morgen nog dezelfde fout, dan heb ik onderweg de knop van de radio lange tijd ingehouden en ineens gingen al de foutmeldingen weg en alles werkte terug.
 

Rataplan

Forumguru
Hier geen noemenswaardige problemen. Auto stond laatst bij Nederlandse dealer omdat de kinderen achterin iets gesloopt hadden, hebben ze gelijk wat terugroepacties uitgevoerd die in systeem stonden. Ze hadden nog geen 2.0 RS binnen gehad.

Problemen rondom Lane Assist herken ik wel dat het soms trekt aan stuur maar dat wijt ik meer aan de belijning van de weg. Gebeurd ook met de Lane Assist van Up!
 

xplain

Forumguru
De Golf VIII op hetzelfde platform heeft er ook last van en je leest hier exact dezelfde issues: Golf 8 issues | Volkswagen Forum

Dit bevestigt nog maar eens dat het een probleem is in het hart van de software en kan een voordeel zijn aangezien VW ongetwijfeld op zoek is naar oplossingen
 

Robbie146

Senior Member
....Problemen rondom Lane Assist herken ik wel dat het soms trekt aan stuur maar dat wijt ik meer aan de belijning van de weg. Gebeurd ook met de Lane Assist van Up!

Dat denk ik ook, mijn huidige S3 doet dit soms ook, zeker als er dubbele belijning staat bij b.v. wegwerkzaamheden.
 

DennusF

Nieuw lid
Inmiddels staat mijn auto 3 weken bij de garage, kreeg vandaag na 1,5e week proef rijden de melding dat hij weer terug gaat naar de garage. Deze zaken hebben ze geconstateerd:

  • Lane assist werkt bijna nooit (ondanks dat het aan staat)
  • De achterruitenwisser gaat heen en weer terwijl deze niet staat ingeschakeld
  • Climate control is één keer vast gelopen. De blowers deden niks en ik kon de temperatuur niet wijzigen
  • Elke dag komt er meermaals een melding dat je de handen aan het stuur moet houden en in het midden van de rijstrook moet rijden. Soms komt deze melding wel vijf keer achter elkaar. Ook komt de SOS Emergency Brake melding hier soms achteraan
 

herby1

Lid
Mijne is vandaag terug gekomen uit de garage (na ruim 2 weken) en één uur later kreeg ik een melding van de wagenpark beheerder dat de auto per direct terug gaat naar de LeaseMaatschappij. Moest deze meteen komen inleveren.

Rij nu in een Audi Q2 RS-Line rond voor de komende tijd en kan nu gaan rondkijken naar een andere auto (al dan niet een voorraad auto)
 

herby1

Lid
Wagenparkbeheer en leaseplan hebben dit besloten omdat na 27 weken nog steeds de problemen niet zijn opgelost.

Ze hebben nu voor de 4e keer dezelfde unit vervangen in opdracht van Pon. Moet zeggen dat ik daar ook niet zoveel vertrouwen meer in had.

Dat ik mijn auto direct moest inleveren was dan ook een verrassing, heb dus nu niet kunnen controleren of het nu wel zou zijn opgelost. Morgen wordt de auto door de leasemaatschappij opgehaald.
 
Bovenaan Onderaan