Regelmatig foutmeldingen

herby1

Lid
Nog niet, maar hopelijk wel na deze (laatste) keer.
Is wel zonde want de auto zelf rijdt perfect, zeer fijne auto, de software is gewoon dramatisch slecht
 

Detlev

Actief lid
Ik heb zonet iets gevonden die werkt op mijn wagen
Iets dat werkt.jpg

:maakmegek::maakmegek::maakmegek:
De-activatie van de gratis 1jaar diensten

1 uur later ....

Mijn airco simpelweg laten werken blijkt een andere opgave vandaag.

 

mmarkvoort

Actief lid
Vandaag de auto naar de dealer gebracht.
Een aantal.zaken zijn opgelost. Meerdere uodates gedraait maar helaas niet degene die ik vond op het Engelse forum.
Deze was niet beschikbaar. Er stond ook dat de officiele release over 2 weken was. Dus wie weet.

Auto moet over een week of 2 nog weer terug. Krijg onder andere een nieuw stuur om de foutmelding met Travel Assist op te lossen.
Misschien is de nieuwe update er dan wel.
 

herby1

Lid
Zojuist antwoord gehad van Skoda, ze gaan de gateway in de auto vervangen.
Dit is een unit waarop alle regelapparaten aangesloten zitten.
 

ibaun

Nieuw lid
Ja inderdaad, bij wijze van spreken :) Zal elektrische vergrendeling zijn.

Het lijkt er kort genomen dus gewoon op dat opladen met de 230V gans het elektrisch circuit (tijdelijk) om zeep helpt. Na een paar keer herstarten zonder aangesloten te zijn, geen enkel probleem te zien. Wagen is ook perfect opgeladen.

Weet niet goed of ik wel durf opnieuw opladen. Straks garage even contacteren.

Voor de volledigheid: Hardware H56, Software 1788, ABT hardware H45, ABT software 2092.

edit: in de garage zien ze dat zowat alle sensoren in alarm gingen, maar ze begrijpen zelf niet waarom. Doorgezonden naar skoda, misschien ooit nog een antwoord. Geen zorgen maken en blijven proberen. Indien het nogmaals voorvalt, filmpje maken en ook ingeven.
Dat de ventilator zo hard aan slaat tijdens opladen is normaal - batterij kan te warm worden in, als auto ook in de zon staat bv, en dan slaat de waterkoeling aan om die te koelen.

Na vervanging van de GateWay even geen problemen gehad, maar dan toch weer opgedoken. Zelfde probleem, veel lawaai omdat de ventilatoren aanspringen. Daarna 12V batterij volledig plat, onmogelijk auto nog te starten. Pechverhelping laten komen e.d. om toch maar te kunnen starten.

Eindelijk nieuws van Skoda na lang onderzoek: er zouden 4 wagens in België zijn met hetzelfde probleem. Ze weten nog niet wat er aan te doen is. Door een elektrische storing tijdens het plug-in opladen zou de ventilator soms aanspringen, en die ventilator wordt gevoed door de 12V batterij. En zo trekt die deze leeg, en kan je niet starten zonder overal elektrische storingen.

Hopen dat er snel een oplossing komt dus, want een plugin hybride die je niet kan opladen is ook maar ...
 

herby1

Lid
Nou de problemen zijn hier nog steeds niet opgelost, en dan heb ik niet eens een electrische.
De garage en PON hebben iniddels ook al laten weten dat ik niet (meer) de enige ben.
Wat ze nog steeds vreemd vinden is dat meeste geen enkel probleem hebben en bij andere het kommer en kwel is.

Ik weet wel dat ik inmiddels een hekel aan deze auto heb gekregen (dit is mijn 5e Skoda), ben al ruim 20 weken aan het emmeren en het is nog steeds niet opgelost. De garage verwijt ik niks want dat zijn automonteurs en geen programmeurs.
Die lopen gewoon een procedure door en als de computer aan geeft dat het klaar/in orde is dan is dan kunnen ze niks meer doen.

Afgelopen vrijdag dan ook tegen de leasemaatschappij gezegd dat het voor mij nu klaar is.
Ben dan ook benieuwd waar ze mee gaan komen.
 

herby1

Lid
Ik heb zojuist de wegenpark beheerder en de leasemaatschappij gemailed met wat de vervolgstappen zijn.
Aangegeven dat de auto opnieuw naar de dealer brengen wat mij betreft geen optie meer is.

Issues:
  • Spontaan ontgrendelen van de auto zodra je in de buurt komt (optie staat voor beide sleutels uit)
  • Spontaan herstarten systeem (ook tijdens het rijden)
  • Wisselen gebruiker (andere sleutel) profiel wordt niet geladen
  • Wisselen gebruiker (andere sleutel) stoel gaat niet in de juiste positie
  • Wisselen gebruiker (andere sleutel) radio zender random zender
  • Bijna iedere dag melding dat er een software update is, wordt niet geinstalleerd
 

jongetje

Forumguru
@herby1 Mijn wagenpark beheerder heeft geëist dat ik een goede vervangende auto krijg, de auto naar de dealer breng en het over 2 weken is opgelost. Nu ziet (hopelijk) de leasemaatschappij ook in dat het gewoon vervelend is en heeft meer invloed op SkodaNL omdat die honderden auto's per maand koopt.
 

herby1

Lid
Dat eist de leasemaatschappij ook maar het lukt de garage gewoon niet (dat zijn automonteurs en geen IT-ers) om de auto storingsvrij op te leveren. Dit is toch echt iets wat vanuit de fabriek dient te komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan