Regelmatig foutmeldingen

Bij mij waren de kaarten ook niet up to date bij afleveren, na 1 of 2 dagen kreeg ik een update melding en ging het systeem in herstart net na starten auto. Hierna waren de kaarten wel op de toen laatste versie 21.3. Net nog gecontroleerd, zit nu op 21.5 en heb hier niets van gemerkt, ook geen melding.

Enige wat ik regelmatig heb is dat het logo van de radio zender niet getoond wordt of pas na enige tijd zichtbaar is.
 

herby1

Lid
Bij mij waren de kaarten ook niet up to date bij afleveren, na 1 of 2 dagen kreeg ik een update melding en ging het systeem in herstart net na starten auto. Hierna waren de kaarten wel op de toen laatste versie 21.3. Net nog gecontroleerd, zit nu op 21.5 en heb hier niets van gemerkt, ook geen melding.

Enige wat ik regelmatig heb is dat het logo van de radio zender niet getoond wordt of pas na enige tijd zichtbaar is.

Dat heb ik al verschillende malen gehad sinds wk3, maar tot op heden nog geen enkele kaart update.
Dealer doet er niks aan want ze zeggen hier hebben wij geen invloed op, dit doet het systeem zelf

Ik ben nog aan het googlen hoe ik handmatig een update kan starten, maar nog niks gevonden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

herby1

Lid
Die ben ik op dit moment naar een USB stick aan het kopieren, maar die zijn van 2020 wk45 zag ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kijk net na schrijven nog eens maar nu geeft de site aan dat er voor mijn VIN geen kaarten zijn. Dit was eerder wel het geval...
 

herby1

Lid
Klopt dat zie ik nu ook, geen update meer beschikbaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ramonq

Senior Member
Ik zie het voor de Fabia (die hier tevens voor de deur staat) ook, geen updates beschikbaar. Ik denk dat het systeem die de website van info voorziet een storing heeft. Ik weet zeker dat er wel updates beschikbaar waren (die vervolgens niet op de SD-kaart paste :()
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik ben niet bijgelovig en ga er maar van uit dat het na deze mededeling ook niet fout zal gaan…, maar even een positieve noot: mijn PHEV doet het gewoon goed tot op heden, nadat deze bij de dealer onder handen is genomen. Had veel meldingen dat dit en dat niet werkte en ook dat de ventilator vol aansloeg tijdens opladen, maar tot op heden niks meer van ervaren gelukkig!
Dus houden zo!!
 

Ramonq

Senior Member
Ik zie het voor de Fabia (die hier tevens voor de deur staat) ook, geen updates beschikbaar. Ik denk dat het systeem die de website van info voorziet een storing heeft. Ik weet zeker dat er wel updates beschikbaar waren (die vervolgens niet op de SD-kaart paste :()
Inmiddels doet de site het weer
 

herby1

Lid
Ja heb het gezien maar blijft een raar iets dat je met OTA naar 21.5 zou kunnen gaan en via de site ergens uitkomt op WK45 in 2020 wat dan 20.11 zou zijn

Heb de dealer gevraagd hoe ik up2date kaarten kan krijgen want ik heb een online dienst waarvoor je normaal gesproken moet betalen (na 1e jaar).

Ik heb ook geen knop "Update Now"
 

Ramonq

Senior Member
@herby1 Blijft gek dat je hem niet aangeboden krijg. Zou je eens willen inloggen op skoda-connect.com > Licenties > en de status van Infotainment Online willen controleren?
 

herby1

Lid
Deze 3 zijn geactiveerd

22-01-2022 Remote Access Snelheidswaarschuwing, Claxonneren en knipperen, Parkeerpositie, Rijgegevens, Vergrendelen en ontgrendelen, Wagenstatus, Gebiedswaarschuwing

22-01-2022 Infotainment Online Online kaartupdate, Online verkeersinformatie, Parkeerplaatsen, Online route importeren, Tankstations, Online routeberekening
22-01-2031 Proactieve service Pechoproep, Instellingen, Automatische ongevalsmelding
 

Ramonq

Senior Member
@herby1 Ok, dat klopt in ieder geval gewoon. Zie je in de auto ook een wit wereldbolletje linksonderin op het display, boven de letters INFO? Zo ja, dan is hij verbonden met Skoda Connect. Indien hij grijs is dan is er geen verbinding met Skoda Connect. Dan is er misschien wel slechte connectiviteit bij je thuis waardoor het niet lukt.

Als de dealer blijft aangeven dat hij er geen invloed op uit kan oefenen dan zou ik het eens proberen bij de skoda/pon-klantenservice. Je gaat dan bijna vermoeden dat er iets fout gaat vanuit het VW-io-platform dat je maps-update niet gepushed krijgt naar jouw auto.
 

herby1

Lid
Zal straks eens kijken als mijn vrouw thuis is met de auto.
Internet is er volgens mij wel want ik kan vanuit de Skoda connect wel verbinden met de auto
 

freediver007

Nieuw lid
Hallo, ik heb sindskort ook een nieuwe auto -een RSiV- voor de deur. Qua looks en motorisch ben ik erg tevreden. Fijne auto.

Ik kwam op dit forumtopic terecht omdat ook ik diverse problemen ondervind:
- Multimediasyteem loopt soms vast, vooral in combinatie draadloos Android Auto en Klimaatsysteem. Speelt warmte mee(??)
- Muziek afspelen via Android Auto(in mijn geval via YouTube Audio) resulteert altijd -vroeg of laat- in hakkelend geluid. Dit is niet het geval wanneer ik dezelfde muziek afspeel via bluetooth als multimedia (dus buiten Android Auto om)

(ik heb een Samsung Galaxy Note 20 Pro met meest recente android versie en Android Auto)

Veel erger vind ik dat ik h-e-l-e-m-a-a-l gek word van foutmeldingen van lane assist icm cruisecontrol: de auto zwalkt over de weg van links naar rechts binnen de baan op een RECHTE weg. Bovendien piept het kreng dat ik de auto in het midden van de baan moet houden, regelmatig óók als er NIETS aan de hand is. Mijn vorige Skoda had ook deze functionaliteit en nergens last van....

Ook heb ik eenmaal zonder reden een noodingreep gehad: vanuit een hele flauwe bocht in centrum van Amsterdam zag de auto zo'n gele paal in het midden van een weg (waar voetgangers even kunnen stilstaan) aan voor een gevaar en ging VOL in de ankers waardoor een automobilist achter mij enorm schrok en een botsing net kon vermijden. Er was geen voetganger in de buurt.

Ik heb de auto naar de dealer gebracht (Skoda Leidsche Rijn) voor een kalibratie. Het zou goed zijn, maar dat is het dus nog steeds niet.

Klopt het dat de 'week 22-update' mijn problemen gaat oplossen? *ZUCHT*
 

Robbie146

Senior Member
Dit heb ik al vaker gehoord, hoop dat dit verbeterd word voordat de mijne geleverd wordt.
In mijn huidige S3 werkt de Lane Assist eigenlijk prima, maar van wat ik zo hier en daar lees ga ik er op achteruit met de O4......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

herby1

Lid
De wk22 update loste in mijn gevallen een hele hoop ellende op.
Ik had ook allemaal vage spookmeldingen.

Tot op heden geen foutmeldingen meer gehad, dus fingers crossed.
 

Patron

Senior Member
dat is in ieder geval goed nieuws! Ik moet zeggen dat ik nagenoeg geen issues heb en mezelf al gelukkig prijs als ik hier alles lees
 
Hier tot nu toe ook totaal geen problemen gelukkog

hopen dat het zo blijft

geen rare meldingen of storingen en zijn meteen een weekje weg met de auto en al op verschillende plekken geladen en tot nu toe geen problemen.....

hopen dat het zo blijft
 
Bovenaan Onderaan