Regelmatig foutmeldingen

freediver007

Nieuw lid
Ik ben blij te lezen dat er ook blije eigenaren zijn! Dat geeft moed dat er een oplossing moet zijn voor degenen die wel problemen hebben, denk ik maar.

Skoda zou misschien wat beter kunnen worden in het geven van duidelijkheid rondom software en hardware versies (verschillen) en vooral welke update er beschikbaar zijn/zijn gekomen en wat deze dan verbeteren. Ik begrijp dat het Multimedia Systeem via OTA geupdate kan worden, maar dat de auto voor andere updates naar de dealer moet. De enige reden dat ik weet dat er dealer updates zijn is via dit forum. Zou ook anders -formeler- moeten naar mijn mening.

Mooi weekend, allen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skoct4

Lid
Bij mij kwam er vorige week ook een update binnen, maar zag in de omschrijving dat deze vooral effect had op online shop of iets dergelijks.
geen idee of dit de grote 22 weken update was. Uiteraard heb ik die geïnstalleerd met de hoop dat problemen omtrent het onthouden van adressen en thuisadres in navigatiesysteem verholpen zouden zijn,maar dit was niet het geval.
Knipperende brandstoffen accu indicatoren die ik een tijd geleden had heb ik de laatste 6 weken niet meer gezien.
 

jongetje

Forumguru
Elke grote update kan alleen bij de dealer. Wat er naast kaarten en shop updates (Ik kan nu grootlicht assistent kopen bijvoorbeeld) weet ik niet wat er verder via de esim binnenkomt.
 

Skoct4

Lid
Dan zal dat het verklaren en ben ik nog niet in het bezit van de laatste update. Bij software versie staat volgens mij iets van 1788. Ik wacht nog wel even de nog "grotere" update af zodat ik hem niet voor niets 2 dagen kwijt ben. Heb het probleem overigens wel gemeld bij de dealer.kreeg het bekende antwoord dat ze het gingen navragen bij pon, zodra ze wat wisten zou ik gebeld worden....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Auto vorige maand geleverd…
Nu wil ik vertrekken en doet niets meer. Zelfs ontgrendelen niet. Manueel geopend, maar binnen in de wagen ook niets ! Zo dood als een pier…
En de batterij is niet leeg…
Wtf…
 

Detlev

Actief lid
Ik heb speciaal voor deze topic een account aangemaakt. Ik ben namelijk ook in het bezit van 1 van de eerste versie's van
Octavia IV Berline 1.5tsi first edition style.

Deze wagen is vanaf dag 1 een HEL. Ik heb sedert ik hem afgehaald (04-07-2020) nog niet anders dan problemen gehad ermee. Veel van deze issue's zullen jullie wel herkennen.


- Cruise control gaat in storing terwijl ik rijd (motorherstart nodig om dit terug te doen werken) Ik kan dit triggeren binnen de 5sec als ik het contact aangelegd heb. Als iemand ook eens wil proberen, pm me hoe ik dit doe ;)

- Airbag storing
- front assist storing of niet beschikbaar
- lane assist storing of niet beschikbaar
- Storing rembekrachtiging
- Camera werkt niet
- GSM verbind niet automatisch
- Automatische parkeerremfunctie niet beschikbaar
- Automatische stuurverwarming werkt niet in winterperiode
- Automatische voorruitverwarming werkt niet in winterperiode
- Automatische zetelverwarming werkt niet in winterperiode
- Systeem start soms niet volledig op (dingen ontbreken op scherm, na nogmaals herstart ok)
- Entertainmentsysteem crashed willekeurig zonder reden
- Storing parkeerhulp
- Entertainment systeem valt uit en start herop terwijl rijden
- Canton systeem mist soms power, volume is zo goed als gedempt, bv mp3 file, als dit gebeurt even pauze en herstart werkt het systeem aan dubbel volume
- 2maand rondgereden met fout installatie handleiding
- online diensten werken meer niet dan wel ( Skoda connect en car care)

Ondertussen ben ik al meer dan 10x mijn wagen kwijt geweest bij de dealer, (vervangwagens) en meer dan 30x binnen geweest voor resets of dingen te melden die niet werken. Zodanig ze dit doormelden richting Skoda.
Entertainment module is ondertussen al 3x vervangen geweest ...
Deze heeft nu software versie 1668

Na aflevering heb ik de wagen naar huis gereden en daar zoals elke autoliefhebber direct een leuke poetsbeurt gegeven. Zalig ! Totdat je wat problemen spot.

Zo ontdekte ik dag 1 al een beschadigd raamrubber, stuk weg en gescheurt over 3cm.
Ook heb ik op de koffer aan de rand van de plaatverlichting blaasjes / lasresten gevonden die onder de laklaag vernislaag zitten.

Deurprojector met logo Skoda bestuurderskant is al 2x stuk gegaan. Lipje afgebroken om hem op zijn plaats te houden.

Tapijt bestuurderskant. Na 4 maand was deze al volledig gescheurd net onder de koppeling, dit door de hellingsgraad.
Ondertussen is na 5maand de nieuwe (garantie) ook al gescheurd op identiek dezelfde plaats.

Na 1 maand begon ik rammelgeluiden horen in de koffer. Na onderzoek bleek het een slecht slot in de achterbank te zijn. Teveel speling ?

Ik heb mijn wagen nu 11 maand, en nu maakt hij geluid als een tractor. Blijkbaar is er ergens een motorsteun defect of afgebroken. Weer mijn wagen kwijt tot ze de oorzaak vinden.

Mijn klacht bij skoda staat open sedert 16-10-2020, heeft 2 maand geduurd voor ik reactie kreeg. Doodleuk, contacteer ons terug als alles opgelost is, dan zien we wel .

Ik ben hem ondertussen zodanig beu dat ik twijfel om hem weg te doen. Jammer genoeg doe je al 10000€ verlies als hij 1 jaar is. Al die veiligheidssystemen die niet werken.

Ps : laatste nieuws dat ik deze week gehoord heb van mijn dealer

Skoda update duurd min nog 15weken dus +- 4 maand wachten ;)
Dus November 21 zou deze eraan moeten komen
 
Laatst bewerkt:

herby1

Lid
Ik heb speciaal voor deze topic een account aangemaakt. Ik ben namelijk ook in het bezit van 1 van de eerste versie's van
Octavia IV Berline 1.5tsi first edition style.

Skoda update duurd min nog 15weken dus +- 4 maand wachten ;)
Dus November 21 zou deze eraan moeten komen

Sinds week 22 is update 1803 beschikbaar en die heeft zo'n beetje alle (spook)meldingen in mijn geval opgelost.
Ik vond dat ik al erg veel ellende heb gehad met het entertainment systeem, maar pfew jij spant de kroon.
 

Okkie73

Senior Member
Ik heb speciaal voor deze topic een account aangemaakt. Ik ben namelijk ook in het bezit van 1 van de eerste...............Ps : laatste nieuws dat ik deze week gehoord heb van mijn dealer

Skoda update duurd min nog 15weken dus +- 4 maand wachten ;)
Dus November 21 zou deze eraan moeten komen

 Dit is echt het meest dramatische verhaal tot nu toe. Het klinkt als een typische maandagmorgen wagen, óf erger, een prototype. Heel veel sterkte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Elke grote update kan alleen bij de dealer. Wat er naast kaarten en shop updates (Ik kan nu grootlicht assistent kopen bijvoorbeeld) weet ik niet wat er verder via de esim binnenkomt.
Ik had onlangs een update van de handleiding en wat wijzigingen in layouts van schermen van het mulitmedia systeem. Zo is het scherm dat na het opstarten getoond wordt gewijzigd en wordt er meer over privacyinstelling getoond en waar je dat kunt aanpassen. Ook het scherm na het uitzetten van de auto is anders dan voorheen. Het zijn kleine wijzigingen die functioneel niets nieuws brengen.
 
@Detlev
Wat een drama! Niet normaal zoveel problemen. Het moet haast wel een maandagmorgen model zijn. Daar kruip je echt niet meer met plezier achter het stuur.
Ik heb ook een first edition 1.5TSI (NL versie) en heb helemaal geen problemen (even afkloppen :jaja:). Het verbinden met Apple Carplay duurt soms wat lang nadat mijn vrouw de auto gebruikt heeft maar dat is echt het enige. Ik heb software versie 1664 en ben huiverig om deze te laten updaten.
 

SuperBeeb

Forumguru
Ik zou toch m'n rechtsbijstandsverzekering eens aanspreken. Je moet de verkoper een paar pogingen laten doen om problemen op te lossen, maar als dat niet lukt, zou je de koop kunnen ontbinden.
 

herby1

Lid
Mijn rechtsbijstand kon me in dit geval niet helpen omdat het hier om een leaseauto gaat.
Dan is het zakelijk en ben je op de leasemaatschappij aangewezen, die hebben me verzocht te wachten op de update.
De 1803 (wk22) update heeft in mijn gevallen zo'n beetje alle issues opgelost.

Issues nu:
- Verkeerde icoontjes in radio favorites (538 heeft qmusic logo) --> geen ramp al vind ik hetzelf
- Profiel wordt niet of niet goed geladen, stoel gaat niet meer in de juiste positie afhankelijk ban het profiel.
- Navigatie weigert te updaten, zit nog steeds op 20.3 terwijl andere op 21.5 zitten (ook op wifi werkt het niet)
Dit ligt nu bij PON
- Navigatie éénmaal moeten resetten omdat twee schermen door elkaar zaten "functie niet beschikbaar"

al met al ben ik wel blij met de 1803 update omdat daarmee de grootste bron van ergenis voorbij is.
 

Detlev

Actief lid
Ik heb idd mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Deze is ondertussen bijna 2 maand actief. Maar heeft al 1maand op vervangingslijst moeten wachten van de gedane werken. Wss zijn ze nog tijd aan het rekken. En update binnenkort beschikbaar als antwoordt. Ik zal allicht mijn eisen stellen via verzek. Denk dat ze nie tevreden gaan zijn. Deze auto is voor mij rijp voor de schroothandelaar. Retour naar skoda als samengedrukt vierkant blokje:maakmegek: En de nieuwe mogen ze opsturen identiek kwa opties
 

CharlesTucker

Forumguru
Ach, @Detlev heeft pech, heeeeeel veel pech, en dat hij van z'n auto af wil snap ik heel goed. Maar dat hij een nieuwe Skoda wil snap ik dan ook wel, de meeste zijn prima, en zelfs in dit topic lees ik regelmatig dat mensen geen problemen hebben. Dus een nieuwe van hetzelfde model zou best wel eens een een hele goede auto kunnen zijn.

@herby1, als de leasemaatschappij je verzoekt te wachten kun jij ze misschien (via je werkgever) verzoeken dan ook maar even te wachten op het maandelijkse leasebedrag. Tenslotte betaalt je werkgever voor die auto, en moet jij er waarschijnlijk hard voor werken. Je hebt inderdaad formeel niks met Skoda te maken, maar de leasemaatschappij levert niet waar ze voor betaald worden, namelijk een goed werkende auto.
 

herby1

Lid
de wagenparkbeheerder heeft zich er al mee bemoeid. ik ben voor nu geholpen maar ze moeten nog wel een paar puntjes oplossen (zeker de kaartupdates)
 
Bovenaan Onderaan