Regelmatig foutmeldingen

SKRH

Nieuw lid
Na afleveren mijn 1.0 e-tec combi sportline ca 3.5 week kwijt geweest vanwege een storing 48v systeem( zie ander topic met e-tec mhev ervaringen) , nu inmiddels een week de auto terug, rijd heerlijk maar afgelopen week al 2x geen verbinding met de navi gehad, en nu al 2dgn slechte of vandaag zelfs helemaal geen airco meer....
Morgen auto van een maand oud voor de 2ex terug naar de garage
 

Detlev

Actief lid
Nog iets om toe te voegen aan mijn eindeloze lijst.

Mijn auto is vandaag binnen om dit vreselijk geluid aan te pakken.

deze link zal na 1 week verwijderd worden :)
 
Laatst bewerkt:

Detlev

Actief lid
Zonet telefoon gehad van de garage, er is niks mis met mijn auto? Dezelfde stockwagen bij hen doet exact hetzelfde geluid ...
Hmm

Skoda octavia zit vol geavanceerde technologie

Blijkbaar is er nu een gratis upgrade naar tractorgeluiden inbegrepen. Dit is toch niet normaal

Kort samengevat, ik heb mijn verzekering gecontacteerd, die direct de expertise expert opgebeld heeft die bezig is met mijn zaak.
Die heeft direct gezegd mijn wagen niet op te pikken bij de dealer. Morgen gaan we allen lekker samen zitten aan tafel om deze wagen te bespreken

Word vervolgt

@herby1 ze hebben blijkbaar toch een software update kunnen doen, dus ik denk dat wij nu dezelfde versie gaan hebben. Ik hoop dat alles toeters nu stoppen, mss werkt android auto nu ook draadloos om de mijne. Momenteel is dit alleen via usb.

als iemand het filmpje nog wil zien ;)
https://www.skodaforum.nl/forum/i/regelmatig-foutmeldingen.42633/page-14#post-941872
 
Laatst bewerkt:

Patron

Senior Member
Misschien was dat de nieuwe esound uit de update? Alle gekheid daar gelaten snap ik dat je het beu bent! Ik prijs mezelf heel gelukkig op dit moment..
 

Detlev

Actief lid
Dat geluid is dus degelijk de koppeling die je hoort. Niks mis aan. Dat geklop is de veren die je hoort. Als de koppeling max naar rechts en links beweegt. Dit is om versnellingsbak te beschermen tegen schokken.

Mijn garage heeft 2 nieuwe voertuigen getoond. Een vw en audi met identiek dezelfde motor en manuele versnellingsbak als de mijne.1.5 tsi 150pk manueel zonder hybride. Beiden recent gemaakt, en beiden maken zelfde geluid. Verder hebben we met mijn expertise dingen besproken. Die nu via officiële weg naar Dieteren zullen overgemaakt worden. Dus compensatie / garantie. We zullen zien wat ze voorstellen en of ingaan op mijn voorstellen.


Nu wachten tot sept 21 voor de fameuze update die eraan komt
 
Laatst bewerkt:

Ronnie

Forumguru
Als een 2 massavliegwiel zo klinkt is het niet best lijkt me, en elke koppelingsplaat heeft
dempingsveren, maar die hoor je niet....(tenzij er een of meer gebroken zijn)
 

herby1

Lid
Nou, daar gaan we weer. 1803 staat erop, twee weken mee rondgereden en problemen beginnen weer op te spelen.

Issues voor nu:
- Kaarten en ander updates worden niet geinstalleerd, lijkt eorp dat het update mechanisme gewoon defect is. Kaartupdate 20.3 zit er in terwijl 21.5 nu uit is, maw 14 maanden verschil.
- Spiegels draaien niet meer zodra de auto in z'n achteruit staat, dit werkte voorheen wel (optie staat aan)
- Auto unlocked zichzelf als je in de buurt bent, dit staat voor beide seutels uit
- Icoontjes radio zenders, soms geen en bijna altijd de verkeerde (538 heeft het qmusic logo nu)
- Profiel wordt niet geladen, het hele systeem is niet te bedienen en alleen een reset van het gehele systeem werkt dan.

Ik heb inmiddels via mijn werkgever dit geescalleerd bij de leasemaatschappij. Inmiddels gebeld door de garage en het lijkt erop dat er volgende week woensdag er een update zou uitkomen (andere van de garage spraken dit weer tegen).

Hoe dan ook, de *** auto gaat weer terug naar de garage. Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee.
Ze krijgen wat mij betreft de laatste kans om die brakke software te fixen anders ga ik de leasemaatschappij echt verzoeken de auto terug te nemen.

Inmiddels een gebed zonder einde :(
 

mmarkvoort

Actief lid
Ik had een afspraak staan voor morgen voor wat technische punten (linker luchtrooster in middenconsole blaast niet, kofferklep gaat vaak niet open via sleutelknop etc) maar werd gebeld door de dealer vandaag dat er zoveel updates klaar stonden voor mijn auto dat ze dat niet gingen redden.

Nu gaat hij dinsdag naar de dealer. Ben erg benieuwd wat ze allemaal hebben. Heb nog niemand gehoord over recente updates hoger dan versie 1668 met Hardware module B.
 

coppe218

Senior Member
Zojuist afspraak gemaakt bij de dealer voor de eerste beurt. Er werd toen meteen gemeld dat er updates klaar staan voor mijn auto ESC module en Airbags. zou terugroepactie 69BN zijn. Echter zijn voor mij de klachten met de foutmeldingen op die modules na sw update 1803 opgelost. Nu voor mij alleen nog de instellingen kunnen bewaren in het navigatiesysteem, dan ben ik helemaal blij. Ik ben benieuwd of dit toch ook mede opgelost is hiermee. Op het duitse forum gaf 69BN naemlijk wel ook een update op het MIB3 systeem aan. Dus ik heb hoop dat eind juli alles is opgelost....
 
Hier ook op 8/7 eindelijk de update ingepland, men zegt dat dan een groot deel van de issues opgelost zou moeten zijn.

Dealer gaf wel aan dat het met gebruik van android auto nog steeds niet vlekkeloos gaat zijn.... we wachten af...
 

mmarkvoort

Actief lid
Ik vond net deze post op het Briskoda forum van een VAG medewerker uit België. (deze week geplaatst)
Ik heb meteen de Skoda dealer gemaild om te kijken of ik deze update ook kan krijgen komende dinsdag:


So, my car was a 2020 Octavia with headunit 5E3035816B, software 1664 updated to 1668.
With that headunit it was impossible to activate wireless Android auto.


Since last week there is an update available on the Skoda server, that will update the version to 5E3 035 816 F and SW version 1806.


And I can confirm that my wireless android auto is now working!


It should also fix some bluetooth, rear view camera and other issues.


The official update will be launched in one or two weeks!
 

jongetje

Forumguru
Ik vind het wel vaag. Hoe kan hij de update doen als deze over 2 weken uitkomt? Of heeft hij speciale update mogelijkheden die de software ergens anders vandaan haalt?
 

mmarkvoort

Actief lid
Dat laatste vond ik ook wat vaag inderdaad.

Maar ik heb het doorgestuurd naar de dealer. Die heeft de mail bij de werkorder gevoegd.

Kijken wat er gebeurd dinsdag.
 

Ramonq

Senior Member
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met de dealer eind Juli. Ik wilde graag weten of er software-updates openstonden voor mijn auto die nog wat wederkerende problemen (Infotainment/Navigatie start niet altijd door) oplost.

Ik kreeg terug dat er een recall voor de airbag (met regelunit?) openstond en een update voor de climate control.

Toch vreemd dat ze zelf niet pro-actief bellen voor zo'n airbag-recall, maar gewoon het eerstvolgende onderhoudsmoment afwachten. Maar ik ken de details en het risicoprofiel van de recall echter niet. Op internet vind ik dat het gaat om maatregel 69BN waarin 4 regelunits (MIB3, instrumentencluster, ESC en airbag) een update krijgen. Uitgekomen op 04/06/2021, van toepassing op modeljaren 20 en 21.
 
Zojuist weer de Dealer gesproken..
Auto staat er inmiddels sinds 3 juni, zonder enige update vanuit de fabriek.
Begin nu wel een beetje moedeloos te worden...
 

herby1

Lid
Mijne staat er sinds gisteren weer, rij nu in een Karoq rondt.
Geen flauw idee wat ze gaan doen als er geen updates beschikbaar zijn
 
Bovenaan Onderaan