Regelmatig foutmeldingen

herby1

Lid
Dit is mijn 5e Skoda al, maar de eerste keer dat ie pas net leverbaar is.
Een auto van meer dan een jaar oud zal ook wel geen kinderziektes meer hebben, nu is het een en al kinderziekte.
Heb gelezen dat de gehele software club inmiddels is (of wordt) overgedragen aan Audi, wellicht dat het dan beter gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
Android Auto an sich werkt wel. Met de USB kabel. Alleen Wireless niet.
Werkt dat bij jou wel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
Hmmm ok. Je bent de 1e die ik hoor die geen (mild) hybride heeft waarbij dit werkt.
Weet je welke software stand je tot nu toe had?

Ik heb AA ook standaard op mijn telefoon (Oneplus Nord) maar ik krijg het niet werkend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

herby1

Lid
Ik heb de oneplus 7T. Ik moest wel in Android Auto op de telefoon:

- het vinkje voor Android Wireless aanzetten (Instellingen --> bijna onderaan bij Systeem)


Auto is geupdate, terugroep actie voor airbag software, tevens de MIB update (de wk22 update).

Hardware: H56
Software: 1803 (was 1788)
ABT hardware: H44
ABT software: 2088
Navi DB: 20.3 (die wil maar niet geupdate worden via OTA) Ik denk dat 20.3 betekend 2020-Maart of 2020-Q3
Media Code: 3.1.4

Vanuit de dealer naar huis, zon 20 minuten, nog geen issues geconstateerd (fingers crossed). Wel zo fijn dat de airco met dit weer aan kan en niet dat het systeem een leeg scherm geeft.
 

Okkie73

Senior Member
Dit is mijn 5e Skoda al, maar de eerste keer dat ie pas net leverbaar is.
Een auto van meer dan een jaar oud zal ook wel geen kinderziektes meer hebben, nu is het een en al kinderziekte.
Heb gelezen dat de gehele software club inmiddels is (of wordt) overgedragen aan Audi, wellicht dat het dan beter gaat.

De O4 is al sinds april 2020 op de markt volgens mij. Dus die problemen hadden mijns inziens al lang en breed opgelost moeten zijn. Dit is Skoda (VW) onwaardig temeer daar er bij Audi nagenoeg geen of helemaal geen problemen zijn.
 

mmarkvoort

Actief lid
Thanks voor het checken. Ik ga de dealer ook maar weer eens contacten of er voor de B variant ook eens wat geregeld wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

herby1

Lid
ik zie dat jij de Business Edition hebt, ik de Business Edition Plus, misschien dat dat er iets mee te maken heeft
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
Geen idee. Ik dacht zelf meer aan productiedatum. Volgens mij zijn ze overgestapt naar de D op een gegeven moment.

Mijne is in oktober binnengekomen bij de dealer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier ook een update.

Denk dat ze het probleem van het laden zoeken bij de laadpaal...
Vanuit PON werd er gevraagd of het gebeurde bij de eerste laadsessie, dat is dus niet het geval.
Heb ze de lijst met laadsessies aangeleverd en gemarkeerd welke het waren :)

Als ze beweren dat het aan de laadpaal ligt, stel ik ze voor dat ik de auto mee neem, maar op voorwaarde dat zij een nieuwe paal plaatsen als het nogmaals gebeurd.
 
Hie kan je zien dat je een update hebt gehad?

ik heb hem nog maar kort natuurlijk maar heb nog nooit iets gemerkt van een update?

Wel werd mij verteld dat ik zowel de laatste hw als sw versie had, dat hebben ze voor afleveren allemaal geupdate?!?
 

herby1

Lid
Setup --> Systeeminformatie

mbt de updates, mijn ervaring en discussies met de dealer is dat ze alleen maar updates installeren indien daar een noodzaak voor is, niet omdat er een update klaar staat. Tenzij het planningsysteem zegt dat een een terugroep actie is (men krijgt dan een popup dat er ook een update moet worden geinstalleerd).

Dus iedere keer dat je auto de garage verlaat wil niet zeggen dat de auto ook updates heeft gehad.

De dealer gaf aan dat als de klant dit verzoek doet men deze liever niet uitvoert, dit heeft te maken met de verantwoordelijkheid als er tijdens de update iets mis gaat (maw de uren die ermee gemoeid zijn)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gaf aan gezien alle ellende de auto niet te accepteren als niet alles up to date was ;)
En ik ken de betreffende man al 20+ jaar dus heb daar wel een hele goede verstandhouding mee....

tot nu toe is alles altijd netjes geregeld en nooit verkeerde info gehad.

ik zal
Zo eens in de settings kijken
 

jongetje

Forumguru
ik zie dat jij de Business Edition hebt, ik de Business Edition Plus, misschien dat dat er iets mee te maken heeft
Het is idd de productie datum denk ik. Ik heb een Business Plus en de B (volgens mij) met de versie die begint met 16.
Blijkbaar zaten er veel problemen in en hebben ze toen de D versie geïntroduceerd en zitten nu de mensen waarbij de auto vorige jaar is geleverd/geproduceerd met veel meer issues. Waaronder Android Wireless dat niet werkt tot op heden (maar er wordt druk aan gewerkt is al een half jaar het officiële antwoord). Ik ben bang dat die hele unit nog eens vervangen moet gaan worden om het goed op te lossen.
 

herby1

Lid
Klopt, daar heeft nog nooit iets gestaan.
Ik zie dat jouw kaarten op 21.5 zitten terwijl de mijne op 20.3 zitten, de dealer weet niet waarom de kaartupdates niet via OTA binnen komen, of gebruik jij hiervoor je eigen wifi?

Ik heb ook geen idee hoe ik de updates kan forceren om te gaan controleren & downloaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan