Reclame op kentekenplaathouder

Canon-Eye

Forumguru
Waarom zou je geen reclame mogen maken voor een bedrijf waar je tevreden over bent?
Het mag misschien best wel van sommige of vele mensen, maar ik wil het onder geen enkele voorwaarde.

Destijds (jaren voordat de GAIK-kentekenplaten werden ingevoerd) had de dealer een speciale NL-sticker met logo van de leasemaatschappij toegestuurd gekregen die hij erop "moest" plakken. Die heeft er alleen voor de afleveringsfoto's losjes op gezeten, daarna weggegooid. Alleen bij buitenlandse ritten zette ik tijdelijk een eigen neutrale NL-sticker voor de achterruit die bij terugkeer aan de grens weer in het handschoenenkastje verdween.

Ook de destijds gebruikelijke goedkeuringssticker van Veilig Verkeer Nederland die na een grote beurt/inspectie bij de binnenspiegel werd geplakt heb ik ze een paar keer laten verwijderen Toen hadden ze door dat deze ook met een paperclip aan het inspectierapport kon worden meegegeven.
Ik háát stickers en andere niet-functionele rotzooi zoals typeaanduidingen etc.
 

Stormtrooper73

Actief lid
Ik heb mischien een tip voor julie.
De reclame op je zwarte rand van je kenteken plaat, kan je weg halen met Nagellakremover zonder Aceton !! De witte tekst is zo weg , en voor stickers, lampen olie gebruiken, dit lost de plakspul op, en beschadigt de lak niet
 

EdK

Forumguru
Wel zal me tante eens vragen voor de nailremover en me oma voor de lampen olie...
Want tjsa ik heb tegenwoordig alleen maar LED lampen en die branden daar niet op...

Goh wat zal oma blij zijn dat ze me weer eens een keer ziet....:dankje:
 

bert44

Senior Member
Wel zal me tante eens vragen voor de nailremover en me oma voor de lampen olie...
Want tjsa ik heb tegenwoordig alleen maar LED lampen en die branden daar niet op...

Goh wat zal oma blij zijn dat ze me weer eens een keer ziet....:dankje:
Kan je gelijk vragen wanneer de erfenis komt :D:maakmegek:
 

0ri0n88

Forumguru
Wie laat zich leiden door wat er op iemands kentekenplaathouder staat?
Het feit dat er hier een heel topic over gaat zal het toch enigszins effect hebben.

Elke vorm van reclame is er 1 en ik denk dat er onbewust toch heel wat mensen zijn die bij het herhaaldelijk zien van een bepaalde verkoper op de kentekenplaat toch misschien een keer de site of de dealer opzoeken en al kocht er maar een paar procent van toch daar een auto dan is het geslaagde en vooral goedkope reclame actie.
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Bijna alle zeefdruk kan je wegpolijsten met.... Brasso (koperpoets) , soms ook met een schurende tandpasta. Dat is fijner van korrel dan Brasso.
Maar pas op! is de oppervlakte niet glanzend dan zal dat na het polijsten wel kunnen zijn, en dus afsteken.
Dan moet je het met bv fijn staalwol weer opruwen.
(Brasso is meestal ook goed om plastic kappen van bv. pick-ups weer helder te krijgen. Ook koplampen?????????)
disclaimer: gebruik op eigen risico. Tja....
 

Horkje

Forumguru
Het feit dat er hier een heel topic over gaat zal het toch enigszins effect hebben.

Dit topic gaat volgens mij meer over het wel of niet willen van reclame op de kentekenhouder.

Reclame op de kentekenhouder stamt nog uit de tijd dat men in reclame voor de aanduiding van een website nog “www” gebruikte. Nou eigenlijk zelfs nog ver voor die tijd. Toen was die dikke telefoongids je bron van contact informatie.

Zelf denk ik dat anno 2018 de consument zelf meer en meer doelgericht zoekt en men daarnaast wat ongevoeliger is geworden voor reclame.

Wat betreft ontopic, ik zou niet weten waarom ik reclame met stickers of kentekenplaathouder zou willen maken. Ik vind het storend op mijn auto. Het doet me soms wel een denken aan iemand met een nieuw pak waarbij het merklabel nog op de mouw zit.....

Maar goed, ik ben een kniesoor wat dat betreft. Zelfs op mijn vouwwagen heb ik de kentekenhouder van de dealer eraf gehaald. Ik toon liever neutraal zeg maar. Niemand hoeft gelijk te zien waar we vandaan komen.
 

0ri0n88

Forumguru
Dat begrijp ik @Horkje waar het topic over gaat, maar jij haalt aan dat de reclame niks uitmaakt en dat betwijfel ik.

Zelf ben ik niet zo een kniesoor en zou er zeker geen moeite voor doen om het weg te halen.
Zit het erop prima zit het er niet op ook prima.

Stickers daarentegen hoef ik niet.
 

Hakar

Donateur
wie heeft er in vredesnaam nog brasso in huis?

Ik, enik heb ook nog Silvo.:yeah:
Tot voor twee jaar terug zelfs nog Glassex van hetzelfde merk in een bus van 2 liter.
Dat was de laatste die ik ongeveer 20 jaar of langer terug kon kopen.
Helaas al weer een tijdje op, en moet ik me behelpen met die middelen die veel beloven, en het daar bij laten.
 

EdK

Forumguru
Wie heeft er nog zo'n strooibus VIM staan ??
Ook van dat ideale spul toendertijd
VIM en olie tot een papje gemengd en dan je chroom op je fiets ermee poetsen...
En johhhh wat glom die dan....... maar ja het chroom van vloegel kon daar ook tegen he.... :D
 

Canon-Eye

Forumguru
wie heeft er in vredesnaam nog brasso in huis?
Ikke!
Toevallig net vanochtend zo'n blikken flesje echte Brasso (met hoofdletter B) aangeschaft - was trouwens nog flink zoeken bij de Appie. Dit ten behoeve van de restauratie van een origineel koperen ankerlicht met olielamp-inzet, dat zonder die inzet maar met een kooldraadlamp dienst heeft gedaan als buitenlamp bij de voordeur van mijn ouderlijk huis. Na de verkoop daarvan heeft de lamp met bijbehorende zelfbouw-ophangconstructie een jaar of 30 in een plastic kratje gelegen.
We hebben er nu een nieuwe plek voor bedacht, maar dan moet hij wel eerst worden opgepoetst... zodoende.

LR-20180512_Ankerlicht-5566.jpg
 

Horkje

Forumguru
Prachtig al die nostalgie. Echt. Zeker wel. Maar toch....

Ik zeg gewoon een kentekenplaathouder zonder iets erop.

Want vraag jezelf nou eens af, als je een kentekenplaathouder krijgt zonder reclame, ga je dan nog je best doen om er reclame op te plaatsen? Ik denk het niet.

Gewoon kappen met die zooi. Niemand zit er echt op te wachten. Heus, echt niet.....

Iemand recent een nieuwe fiets gekocht? Die stickers zijn pas echt lastig te verwijderen.

En lampenolie? Vandaag bij de Action gezien ivm met moederdagkado zorken met de kids. Dus als je er echt op naar aan het zoek bent en geen zin hebt in allerlei familie gedoe zeg maar.
 
Bovenaan Onderaan