Reclame op kentekenplaathouder

tim

Lid
Stel ik me nou zo aan of niet?

Heb bij levering van mijn Skoda nadrukkelijk gevraagd om geen dealer reclame stickers/plaatjes op de auto te plakken en een kentekenplaathouder zonder dealer tekst te monteren.. Ook dit lukte niet, bij aflevering zat er toch een reclametekst op de houder. Zowel voor als achter. Deze houders zijn op mijn uitdrukkelijke verzoek - onder enige gesputter van de dealer - alsnog omgewisseld voor reclameloze.

Wat schertst mijn verbazing: Na de eerste (probleemloze) onderhoudsbeurt zit er verdorie opeens een kentekenplaathouder met dealer reclame op de achterkant van mij auto!!! Overigens wel een andere dealer dan waar ik 'm gekocht heb.

Waar halen ze het lef vandaan!

Of is dit normaal?

Zo ik ben het i.i.g. ff kwijt..
 

Matra_Murena

Actief lid
Ik heb de plaat zelf omgewisseld voor eentje zonder tekst. Maar ik weet inderdaad dat sommige garages de houders omwisselen als ze een wagen voor onderhoud krijgen. Ik vind dit ook belachelijk en eigenlijk ook vrij asociaal dat ze iets aan MIJN auto veranderen met HUN reclame erop zonder dat eerst te vragen. Lijkt me dat ze het zonder morren terug moeten zetten voor je.
 

Mark

Banned
Het is hoe je het bekijkt.
Stickers op mijn koetswerk (lakwerk) van de dealer moet ik ook niet hebben, maar een klein stickertje op mijn achterruit en een kentekenplaat waar de naam en tel. nr. van de dealer op staat stoort mij zeker niet.
Een dealer waar ik tevreden van ben mag gerust een beetje reclame op mijn wagen maken voor zijn zaak.
 
En om die reden heb ik bij mijn onderhoudsboekje een briefje zitten met het vriendelijke verzoek de reclameloze houders te laten zitten en mocht dat niet helpen dan zit er bij mij nog een stikkertje achter de kentekenplaat met daarop nogmaals dit verzoek. Dit hielp bij mijn vorige en huidige auto. Ik vind het ook een beetje brutaal.
 

Pim

Lid
Ik heb nu een afneembare trekhaak, maar bij mijn A4 Avant hiervoor moest ik bij een bandenwissel (met winterbanden 2x per jaar) steevast mijn zwarte trekhaakdop met Audi-logo terug vragen omdat ze deze zonder te vragen voor zo'n foeilelijke witte met Kwikfitlogo omruilden.
 

Okki

Donateur
Nee Tim, geen aansteller. Ook ik vraag hier altijd uitdrukkelijk om, geen reclame sticker, kentekenplaat zonder reclame (en zonder zo'n uitstulping onderaan), kentekenplaten recht monteren e.d.

Huidige dealer heeft het perfect gedaan, vóór zit zelfs niet eens een rand.

Jaren geleden bij Ford Blijdorp gehad, na een beurt rijdt ik weg...hoor ik wat rammelen in de kofferbak. Stop...ga kijken...originele kentekenplaatrand zonder reclame (van mij zelf) eraf gehaald en een Blijdorp geplaatst. Tevens een Blijdorp sticker op de kofferbak.
Reactie: de meeste mensen vinden het wel mooi. Toen ik vroeg wie daar verantwoordelijk voor was bleek dit de directeur van Blijdorp te zijn. Heb hem duidelijk gemaakt dat er óók mensen zijn die er níet van gediend zijn....dus altijd eerst even vragen.

Hetzelfde geld voor ruitenwisservloeistof. Blijk ik voor een beurt net te hebben bijgevuld, zeg ik nog: "geen ruitensproeier vloeistof, want hij zit vol' Wat denk je dat er op de rekening staat !
 

Frankie

Actief lid
Stel ik me nou zo aan of niet?

Heb bij levering van mijn Skoda nadrukkelijk gevraagd om geen dealer reclame stickers/plaatjes op de auto te plakken en een kentekenplaathouder zonder dealer tekst te monteren.. Ook dit lukte niet, bij aflevering zat er toch een reclametekst op de houder. Zowel voor als achter. Deze houders zijn op mijn uitdrukkelijke verzoek - onder enige gesputter van de dealer - alsnog omgewisseld voor reclameloze.

Wat schertst mijn verbazing: Na de eerste (probleemloze) onderhoudsbeurt zit er verdorie opeens een kentekenplaathouder met dealer reclame op de achterkant van mij auto!!! Overigens wel een andere dealer dan waar ik 'm gekocht heb.

Waar halen ze het lef vandaan!

Of is dit normaal?

Zo ik ben het i.i.g. ff kwijt..

Je stelt je niet aan !!! Dit is belachelijk en meer dan brutaal. Zijn ze ZO desperate om reclame te maken. Wat n sukkels.. Waar is dat eigenlijk ?

Mijn dealer, toenmalig Auto Aarts, heeft ook subtiele sticker onder het linker achterlicht geplakt. Maar daar heb ik niet tegen geprotesteerd. Stoort mij niet. Kentekenplaatreclame daarentegen vind ik weer helemaal niets. Ik vraag ook altijd om neutrale houders met "luxe" platen.
 

MarcoF

Lid
Heb een hekel aan reclame, onder de kentekenplaat zeker en al helemaal geen stickertjes! Voordat je het week zit er zo'n doorzichtige sticker op je achterruit met de tekst "Je voelt je lekkerder in een..." zitten :S

Dat de dealer het er op maakt als je m voor de eerste keer krijgt, ok. Maar dat ze m omwisselen bij een beurt kan ik niet echt waarderen. Denk dat ze m ter plekke mogen omwisselen anders ook geen rekening betalen.

Waarschijnlijk haal ik het Octavia-logo er ook af...of zit ik nu in een verkeerd draadje...? :)
 
Ik heb zo iets bij de hand gehad bij m'n vorige auto. Afspraak bij een andere dealer voor een beurt.... Zitten er andere plaathouders op, en Schroeven er door heen. Van die zelftappers die bramen maken en je na een tijdje met roest laten zitten. Omdat het een lease auto was zelf de houders er maar achter vandaan gehaald. Bij een privé auto sta je in je recht:
Er is jurisprudentie dat de betreffende garage buiten zijn boekje gaat met dit soort acties en zal de schade dienen te herstellen. Dit ga je als klant altijd winnen, al zitten niet veel mensen op overspuiten van carrosserie delen zitten te wachten. Ze moeten gewoon doen wat ze opgedragen krijgen en verder met hun vingers van je bezit afblijven!
(Kan me er nog kwaad over maken.)
 

Tallguy

Forumguru
Eens! Je vraagt niet bij het brengen van je auto bij een garage of die dingen willen aanpassen. Als ze het toch doen zal je idd moeten klagen en aangeven dat ze die zooi maar mooi eraf moeten halen.
Ik ben het eens met de mensen die hierover klagen. Ik zou dat ook doen. Ik wil geen reclame bak hebben, en dus ook niet op de kentekenplaathouder (leuk woord voor galgje :) )

Als ze zoiets bij mij zouden flikken zou ik subiet teruggaan en eisen dat ze het herstellen. Kom nou!...waar halen ze het lef vandaan. Het is niet eens hun auto!!
 

Henny

Actief lid
Ik ben het helemaal met je eens hoor tim en er is geen andere manier om dit te bekijken!
Neemt niet weg dat ik achter wel een platenhouder heb met reclame, maar die wil ik nog steeds eens omwisselen.
Een naamsticker op de achterklep laat ik wel staan, omdat ik tevreden ben met mijn dealer en omdat ie erg mooi eruit ziet, qua lettertype, grootte en kleur, zilveren lettertjes op blauw metallic auto.
 

Tallguy

Forumguru
Reclame maken voor mijn dealer wil ik best doen, maar dan wel mondeling. Dat zegt toch meer dan een suffe sticker. Dat zegt me niets behalve dat ik kan lezen waar die sticker vandaan komt (cq door wie erop geplakt is).

Als ik info wil over een dealer heb ik dat liever door mondelinge reclame of schriftelijke reclame zoals in dit forum wordt besproken.

Wat zegt een sticker mij? NIETS!
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Helaas had mijn dealer ook een sticker op de kentekenhouder geplak.
Van de zomer kreeg ik tijdens de WK van iemand een kentekenhoudersticker met de text "buiten mijn zestien meter gebied blijven" en die zit er nu lekker overheen.
Ik ga ervan uit dat ze die niet vervangen door een eigen reclame sticker.


Marcel
 
Ik zou het ook vervelend vinden, maar Verdaat uit Eindhoven belde mij op toen de auto daar stond voor een beurt of ze een kentekenplaathouder mochten omwisselen. Ik heb er mee ingestemd, maar vond het wel een nette manier en zo hoort het ook.
 

higgy

Forumguru
Ik zou het ook vervelend vinden, maar Verdaat uit Eindhoven belde mij op toen de auto daar stond voor een beurt of ze een kentekenplaathouder mochten omwisselen. Ik heb er mee ingestemd, maar vond het wel een nette manier en zo hoort het ook.
Da's ook een nette dealer... :)
 

LenK

Forumguru
En dan kan het ook nog gebeuren dat ze hem scheef erop schroeven. Eigenlijk moet je hem dan laten zitten, dan is het een beetje anti-reclame geworden.

Ik heb de naam afgeplakt met een stikker "Omdat ik geen gratis reclame wil rijden". Zie Funliner.nl.
Er zitten wel geinige tussen "Als jij nu gas geeft hebben wij een probleem", "Als je dit leest ben ik mijn sleurhut verloren" etc
 

purk

Senior Member
ik heb zelfs de mattenset uit de auto gegooid omdat er Duindam op staat.....als er nou skoda opstond!
 

Rallye

Forumguru
Dat hebben ze bij mijn Peugeot 206 GTI ook eens geflikt:
- niets gevraagd, toch een eigen nummerplaathouder gemonteerd;
- wel scheef gemonteerd (hoe krijg je het voor elkaar);
- en de binnenkantjes van de afgeknipte popnagels in de achterklep laten zitten (gevolg: rammels).

Ik blijf het een vreemde gewoonte vinden: ongevraagd aan delen van mijn auto zitten, die geen reparatie of onderhoud behoeven. Bovendien: waarschijnlijk brengen ze het arbeidsloon wel in rekening (toen niet op gelet trouwens)?

Bij mijn RS heb ik vantevoren afgesproken dat ik achter wel, maar voor geen reclame wil. Mijn dealer heeft namelijk de gewoonte aan zowel de voor- als de achterkant nummerplaathouders met reclame te monteren. Dat vond ik wat teveel van het goede.
 

Matra_Murena

Actief lid
En dan kan het ook nog gebeuren dat ze hem scheef erop schroeven. Eigenlijk moet je hem dan laten zitten, dan is het een beetje anti-reclame geworden.

Ik heb de naam afgeplakt met een stikker "Omdat ik geen gratis reclame wil rijden". Zie Funliner.nl.
Er zitten wel geinige tussen "Als jij nu gas geeft hebben wij een probleem", "Als je dit leest ben ik mijn sleurhut verloren" etc

De beste is dan nog om zo'n kentekenplaathouder aan de voorkant te hebben met in spiegelbeeld erop "Als je dit kunt lezen moet je naar rechts" :D

Voor ongeveer 1.5 Euro kun je een zwarte reclameloze houder bij de Brezan halen die je met twe schroefjes vastzet. Probleem opgelost.
 
Bovenaan Onderaan